Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Brigáda - daň z příjmu a typ smlouvy

Od: simi* odpovědí: 4 změna:

Dobrý den, potřebovala bych poradit ohledně brigády, jaké mám možnosti. Sehnala jsem brigádu, vedoucí mi dala dotazník, podle kterého po vyplnění sepíše smlouvu. V dotazníku je uveden pracovní poměr: brigáda. Výdělek by měl činit (jak nám spočetla dle směn) cca 7000 a cca 90 hodin za měsíc. Ráda bych věděla jaké mám možnosti slev na dani a jaký typ smlouvy můžeme sepsat? Také pokud jsem student, mám přinést potvrzení o studiu a zřejmě tedy bych měla na dani nějaké slevy. Jenže mám nyní odmaturováno, takže na střední škole mi potvrzení již nevydají a na rozhodnutí o vysoké škole ještě čekám. Všichni mi tvrdí, že pořád "statut studenta" mám, ale jak sehnat potvrzení? Děkuji za odpovědi a rady. Simi

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

1x

Zákoník práce nezná pojem "brigáda". Je možné uzavřít pracovní poměr (PP), dohodu o pracovní činnosti (DPČ) nebo dohodu o provedení práce (DPP).

PP je nejběžnější. Dostanete pracovní smlouvu a podepíšete růžový dvojlist - daňové prohlášení. Když si doložíte potvrzení o studiu a v daňovém prohlášení uplatníte slevu na sebe (tj. na poplatníka), je možné, že nebudete platit (po slevách) téměř žádnou daň a v ročním zúčtování Vám možná ještě něco vrátí. Socku a zdravku platit musíte.

DPČ se uzavírá na maximálně polovinu pracovní doby, tedy nanejvýš na 20 hodin týdně. Platí se daň a zdravka; socka se neplatí, pokud si vyděláte 1999 a méně Kč za měsíc, jinak se platí. I tady je možné podepsat daňové prohlášení na slevu na dani.

DPP lze uzavřít nanejvýš na 150 hodin ročně pro jednoho zam-tele. Platí se pouze srážková daň, výdělek není omezený co do výše, socka a zdravka se neplatí. Pokud podepíšete i u DPP daňové prohlášení, platí se daň zálohová a v ročním zúčtování se zase srovná.