Nejste přihlášen/a.
Chtěl bych se zeptat asi někoho s právnickým vzděláním.
Pracuji jako zaměstnanec v jedné firmě. Koupili jsme za pár milionů stroj, který bohužel nedělá v takové kvalitě jakou jsme požadovali při koupi. Ve smlouvě je o reklamaci napsané pouze to, že ji máme uplatnit do 5ti dnů od zjištění závady.
Reklamace proběhla, ale pouze e-mailovou komunikací. Minimálně 10 e-mailů z obou stran, firma se několikrát v průběhu roku snažila o nápravu, bohužel marně. Bohužel netuším zda při této komunikaci padlo slovo reklamace (nejsem přímým účastníkem) ale spíče ne. Jen je tam popisována závada a požadovaná náprava.
Nyní se už vše do měsíce dostane před rozhodčí soud.
Moje otázka, stačí reklamace formou e-mailu a bude vadit když v ní ono slovo "reklamace" nepadlo?
Odpovídám jen na Vaši přímou otázku: Soud i rozhodce by měl postupovat podle zásady "obsah nad formu" .Mailová komunikace, ze které je zřejmé , co bylo požadováno (například "stroj tiskne špatně, odstraňte závadu") je dostačující. Nemusí výslovně obsahovat slovo reklamace. Fakt, že druhá strana na mailový požadavek reagovala a nějakou činnost směřující k odstranění závady provedla, dokládá,že druhá strana žádost obdržela a byla srozumněna s tím, co bylo požadováno. Jinak se velice divím, že ke stroji za milión korun by nebyla nějaká smluvní dokumentace, ze které by vyplývalo jak postupovat při reklamaci. Zkuste projít kupní smlouvu, mohou tam být odkazy na relevantní dokumenty (reklamační řád) zveřejněný třeba na webu dodavatele.
Vážený, vy nepíšete, kdy jste to zakoupili, zda v r. 2014, nebo dříve, tak proč se zmiňujete o obchodním zákoníku, který už nééni. Letos a dále jen OZ. Možná máte špatnou smlouvu. Proč jste nereagovali na vadu písemně? Papír je papír + 5 kopiíí. OZ nezná pojem reklamace, jen reklamační lhůtu a vady věci.
Tehdy to mohlo být dle ObchZ, ale těžko diskutovat o neznámém obsahu, načtěte si smlouvu! Mezi starým OZ a ObchZ (záruka smluvní) byly rozdíly.
Bohužel smlouvu do ruky nedostanu, bylo mi řečeno, že forma reklamace ve smlouvě řešena není, jen v rámci reklamačního řízení, oznámit protistraně závadu do 5ti pracovních dní. To je jediné co ve smlouvě o reklamaci je.
Pokud se tedy celá věc řeší podle ObchZ, měla by forma reklamace stačit?
Abych vysvětlil, jsem pracovník na onom stroji a nade mnou jsou ještě tři patra nadřízených a každý v tom rekl. řízení dělal něco, podle toho jak se začal spor hrotit. Takže jsem nebyl vždy u všeho.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.