Způsob reklamace stroje v zaměstnání

Od: Datum: 12.11.14 20:44 odpovědí: 6 změna: 14.11.14 17:21

Chtěl bych se zeptat asi někoho s právnickým vzděláním.
Pracuji jako zaměstnanec v jedné firmě. Koupili jsme za pár milionů stroj, který bohužel nedělá v takové kvalitě jakou jsme požadovali při koupi. Ve smlouvě je o reklamaci napsané pouze to, že ji máme uplatnit do 5ti dnů od zjištění závady.
Reklamace proběhla, ale pouze e-mailovou komunikací. Minimálně 10 e-mailů z obou stran, firma se několikrát v průběhu roku snažila o nápravu, bohužel marně. Bohužel netuším zda při této komunikaci padlo slovo reklamace (nejsem přímým účastníkem) ale spíče ne. Jen je tam popisována závada a požadovaná náprava.
Nyní se už vše do měsíce dostane před rozhodčí soud.
Moje otázka, stačí reklamace formou e-mailu a bude vadit když v ní ono slovo "reklamace" nepadlo?

Seznam odpovědí:

moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

Odpovědi na otázku:
Od: janap*
Datum: 12.11.14 22:05

Odpovídám jen na Vaši přímou otázku: Soud i rozhodce by měl postupovat podle zásady "obsah nad formu" .Mailová komunikace, ze které je zřejmé , co bylo požadováno (například "stroj tiskne špatně, odstraňte závadu") je dostačující. Nemusí výslovně obsahovat slovo reklamace. Fakt, že druhá strana na mailový požadavek reagovala a nějakou činnost směřující k odstranění závady provedla, dokládá,že druhá strana žádost obdržela a byla srozumněna s tím, co bylo požadováno. Jinak se velice divím, že ke stroji za milión korun by nebyla nějaká smluvní dokumentace, ze které by vyplývalo jak postupovat při reklamaci. Zkuste projít kupní smlouvu, mohou tam být odkazy na relevantní dokumenty (reklamační řád) zveřejněný třeba na webu dodavatele.

Ohodnoceno: 2x

Datum: 13.11.14 20:03

Děkuji, divil by jste se jakým způsobem jde u nás nakupovat za miliony. :)