Potrestat ho?

Od: Datum: 03.11.14 18:29 odpovědí: 22 změna: 04.11.14 11:10

Dobrý den,

syn tento rok nastoupil na střední školu, vše se zdálo v pořádku, třídní učitelka mi na schůzkách řekla že je mezi spolužáky hodně oblíbený. Dnes mi zavolal ředitel že se mám dostavit a je to hodně závažné. Měla jsem strach co se mohlo stát.

Synův spolužák za ním přišel o obědové přestávce a začal ho napadat že je zloděj a jeho matka je ku*va když ho porodila v 16 letech a že musí za prachy podržet každýmu když má na MacBook a iPhone. Syn po něm hodil židli a zmlátil ho.

Oba chlapci své činy potvrdili, syn ještě dodal že toho nelituje. Spolužák se musel nám oboum omluvit. Ředitel si mě vzal ještě bokem a řekl ať mu dám nějaký trest protože to byla nepřiměřená reakce, a posílal mě za poradcem který radí samotným matkám s výchovou. Měla jsem dost!

Spolužákovi rodíče se mi také omluvili ale byl vidět jasný nezájem o to, co syn dělá.

Já fakt nevím, nevidím důvod syna trestat, on je hodný, máme spolu vyjímečný vztah. Je trochu citlivější, otce nikdy nepoznal, možná se mě snaží tolik chránit. Když jsme šli zpátky, koupil mi ještě květiny a omluvil se za to, že mi způsobil potíže.

Chci se vás zeptat na Váš názor, jak by jste se zachovali v takové situaci, potrestali by jste své dítě a jak?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: ben®
Datum: 03.11.14 18:34
avatar

Dobrý den, já bych radil netrestat, ale popovídat si a vysvětlit, že se snad nemůže vše řešit nepřiměřeným násilím. V životě ho potká ještě více takových situací a někdy je lepší ostré slovo než úder. Zdravím!

P.S. Syn by se měl naučit ovládat a vyhodnocovat takové situace.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.11.14 18:36
avatar

Myslím si, že tohle byla naprosto výjimečná situace. Kdo z nás může říci, že by (zvlášť tak mladý) uměl udržet vášně na uzdě? A jaká by vlastně byla na takovou sprosťárnu adekvátní reakce? Váš syn ví, že tohle se běžně nedělá, tak bych to nechala být. Ale neměl by nabýt dojmu, že v zájmu ochrany matky smí úplně všechno. Vy se dokážete ochránit sama, můžete si např. stěžovat apod. Takže velmi citlivě ho napomenout, nebo spíš mu připomenout, že násilí není vždycky tím nejlepším řešením.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 03.11.14 18:36
avatar

Kdybych měla takového syna, poděkovala bych mu za zastání, netrestala a jen ho poprosila, aby příště nikoho nenapadal, že facka nikdy není dobrým argumentem a pro vás je on vše, co máte a nechcete, aby skončil vyhozený ze školy, s vyraženým okem nebo dokonce někde hůř, že blbost se z nikoho nevymlátí.

Můžete ještě vysvětlit synovi, jak na vás působili rodiče provinilce, aby se dovtípil, že synovi v podstatě váš hezký vztah závidí, a protože on ho mít s rodiči nemůže, patrně to u něj vyvolalo takovou reakci, že je to v podstatě citový mrzák, aby to příště váš syn v žádném případě neřešil násilím.

Zkuste se synem hlavně promluvit i tom, jestli ho ten kluk nešikanoval delší dobu, případně další spolužáci.

Pokud by se to opakovalo, pak nastoupit na třídní a ředitele školy s tím, že se ve třídě vyskytuje šikana a tvrdě požadovat okamžité řešení, jinak se obrátíte na školní odbor a že vás naprosto nezajímá, jak to udělají, pokud by se vymlouvali, že je to neřešitelné. Není to totiž pravda, existuje mnoho protišikanových pedagogických programů.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: atj®
Datum: 03.11.14 18:49
avatar

Ahoj,

rozhodně ho netrestat! On Vás chránil a to je dobře. Dnes si člověk nemá nechat srát na hlavu. Kdyby nereagoval, opakovalo by se to.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: balua
Datum: 03.11.14 18:49

To je stále ten syn, co Vám nosí květiny, když něco provede a na náctilétého kluka se Vám až podivně moc často omlouvá a hájí Vaší čest, má všechny nejnovější přístroje, co existují, protože jste bohatá, a jeho kamarádi Vás neustále balí, protože jste kočka?

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 03.11.14 18:55
avatar

Nepotrestat, pochválit. Jeho reakce byla naprosto přiměřená a v zásadě správná.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sjssjshhw
Datum: 03.11.14 19:43
Ano ano, přesně tak. Sám jsem student střední.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: petr02
Datum: 03.11.14 18:58

Chlap bude vždycky ve vyhrocené situaci dělat to, co uzná za vhodné a ne to, co mu řekne maminka. V každém z nás se kumuluje agrese a stačí jiskra a agrese bouchne. Pokud nechce takhle vybuchovat, musí nahromaděnou agresi ventilovat třeba v bojovém umění.

Vy chcete trestat téměř dospělého chlapa? To je k smíchu, nezlobte se na mě. Tím ho akorát ponížíte. Ale to uměj matky dělat docela dobře. On je přesvědčenej, že udělal správnou věc, nic s tím neuděláte. Neměl by se řešit konkrétní případ, protože to už je uzavřená věc. Chování se řeší obecně. Pokud má pocit, že se neovládá, tak na to musí přijít sám a teprve až pak s tím začne něco dělat. Ale předpokládám, že je jinak docela normální a tohle byl exces. Takže bych to dál neřešil. Skoro každej chlap má ve svém repertoáru nějakej exces, často i horší.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ju®
Datum: 03.11.14 19:42

Matko rozum do hrsti, na poradce se vykašlete, synek zaslouží odměnu a pernamentku do posilovny, podruhé ať takového blba chytí a namočí mu hlavu do pisoáru a splachuje - funguje to náramně...a když mu řeknou že ho tam držel schválně tak at tvrdí že mu naopak pomáhal ven protože mu klouzali nohy když si umýval nevymáchanou hubu.

Na hrubý pytel...

doplněno 03.11.14 19:59:

jasné i y 2 minuty jsou fakt málo , když to pak po sobě čtu - omluva...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jmlc*
Datum: 03.11.14 20:18

souhlasím s verdiktem "netrestat"

Rozhodně však nechválit - vysvětlit, že náš právní systém v ČR umožňuje jen "přiměřenou sebeobranu" a že je moc a moc případů, kdy se velmi těžce dokazuje ta přiměřenost...

Příklad - kamarád pracoval na místě ochranky jednoho obchodního domu. Jeden feťák napadl paní u dveří (nevím, jestli ji chtěl okrást nebo otravovat kvůli žebrání...) Kamarád ho chtěl vykázat, ale feťák na něj skočil... vše bylo na kamerovém systému zachyceno... Kamarád jej chmatem odhodil a nešťastně na zeď - zlomil mu tím ruku...

Výsledek - nepřiměřená sebeobrana, podmínka 1 rok, výpověď (na dané pozici musí být čistý trestní rejstřík a podmínka byla uznáním viny).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.11.14 20:39
avatar

Jedine ho naucit jak takovym hajzlum ublizit aby je to odradilo a zaroven nebylo poznat, zadne nebo minimum modrin. Mimochodem, ten reditel je poseroutka.

doplněno 04.11.14 00:30:

Jeste mne napadlo ze by mu pomohlo judo, nauci se jak takoveho hajzlika velice rychle chytit, pripadne podusit, aby dal pokoj a neprovokoval.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.11.14 20:58
avatar

Klasický případ začátku šikany. Většinou to takto začíná. Vybrané oběti je nadáváno, jeho matka nazvána k----vou. Váš syn se naštěstí bránil. Píši naštěstí, protože je možné, že agresoři nyní dají pokoj, protože vědí, že se váš syn bude zřejmě vždycky takto bránit. Takže - syna netrestejte, ale pochvalte. Udělal správnou věc. Přeci nechcete, aby skončil v péči psychiatra na práškách jako oběť šikany, ne? A na nějakého výchovného poradce pro osamělé matky se vykašlete, určitě váš syn není rváčem od přírody.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: kockomilka
Datum: 03.11.14 21:07

Syna bych pochválila, ale upozornila bych ho, že žijeme ve zkažené době, a že jednou by si tímhle chováním mohl zadělat na kriminál.

Řediteli bych řekla že syn se zachoval vzorně a že jsem na něj hrdá a že mu za odměnu koupím (normálně bych napsala iPhone, ale píšete že ten už má, tak něco jiného).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.11.14 22:51

Šlo, ale řekl bych, že ho to vystihlo... *tuc* Tak tedy "slušně": Řekl bych, že udělal dobře, když do něj takový ubožák vyrypoval, neměl si co dovolovat. Takže bych syna nechal být tak, možná bych ho i poučil o tom, že se s takovýma lidma holt občas setká... *fn*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.11.14 23:18
avatar

Prosím Vás, a za co byste ho chtěla trestat? Mezi chlapy je podobná narážka na matku nejhorší urážka, a to po celém světě a ten, kdo se jí dopustí je vždy provokatér, který musí počítat s tvrdou odplatou. Vždy je za tím závist a zášť, za svou matku totiž žádný člověk nemůže a nikomu do ní nic není. Pamatujete si možná nevysvětlitelné jednání skvělého a vždy slušného fancouzského fotbalisty v jeho posledním velkém zápase (myslím s Italy), kde na pohled nepochopitelně (před kamerami) fyzicky napadl protihráče, údajně to bylo ve stejné situaci, Ital prostě provokoval, to ovšem kamery nezaznamenaly. Samozřejmě se musí počítat také s řeešením následků (jsou-li nějaké), taková je trestní odpovědnost. V tomto případě to skončilo dobře, syna připravte na to, že s provokatéry se bude setkávat i dále, musí se naučit reagovat klidem. Existují totiž i sázky "že ho dostanu tam a tam...". Je to ubohost, ale žijí mezi námi i ubožáci. Člověk se musí naučit tyhle situace zvládat, nechcete přece za ním chodit na návštěvy do věznice kvůli prachobyčejným provokacím nevyrovnaných individuí.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.11.14 23:31
avatar
NETRESTAT.
Nic méně. Je třeba ho i vychovat k tomu, že taková reakce není
správná a rozhodně ne přiměřená. Takových podobných útoku může zažít v životě více a jednou jako. maminčin mazánek může skončit v kriminále. docela mě šokují odpovědi radců, kteří s fyzickým řešením problémů souhlasí.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.11.14 07:13
avatar

Nesouhlasím s fyzickým řešením jakýchkoliv problémů, ale domnívám se, že v tomto konkrétním případě by se jiný způsob řešení zcela minul účinkem.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 04.11.14 01:33
avatar

Snad jen, máte úžasného syna.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 04.11.14 09:41
avatar

Netrestala bych ale vysvětlovala, že takto se problémy neřeší, příště by mohl mít třeba v ruce nůž.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.11.14 10:02
avatar

Netrestat, on Vás jenom bránil. Dát přes držku někomu, kdo se vysmívá mámě, zcela chápu. Takový hajzlík si to pak už nikdy nedovolí.

Ale nedá se to tak dělat vždycky a musí to být přiměřené, pár klukovských facek není to samé, jako někoho zmlátit do krve a házet po něm židli. Mohl chlapce taky vážně poranit. Sedněte si s ním a proberte to. V klidu, dejte najevo, že jste pyšná, že se Vás zastal, ale musí to udělat přiměřeným způsobem.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.11.14 10:52
avatar

netrastat,pochválit že se zastal vlastní matky

Ohodnoceno: 0x
 
Od: myse®
Datum: 04.11.14 11:10
avatar

JE DOBREJ! Buďte na něj hrdá!

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.