Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Aliexpress peníze za zboží

Od: lenicka* odpovědí: 12 změna:

Dobrý den,

chtěla bych se zeptat objednávala jsem z Aliexpressu, zboží nikde a peníze taky nikde, chtěla bych se zeptat jak se teď dovolat teď peněz nechci nechat propadnout 600 Kč a nemít ani zboží ani peníze, děkuji za odpověď

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vlasatec*
hodnocení

0x
Kdy jste objednavala?

 

hodnocení

0x
avatar coklit

Kdy jste objednávala? Kdy byl předpokládaný termín doručení? Prodejce už jste kontaktovala?

doplněno 23.10.14 22:02: Když se přihlásíte na svůj účet a zobrazíte si své objednávky, je tam zřetelně vidět předpokládaný termín doručení. Pak tam také vidíte, jak se odečítá počet dnů s tím, jak se termín doručení blíží. To je ochranná lhůta alliexpresu - prodejce před jejím uplynutím nedostane peníze, pokud nepotrvrdíte, že zásilka dorazila. Pokud byste termín nechala vypršet, AliExpress peníze prodejci po vypršení pošle.. Termín lze po Vaší žádosti prodloužit, pokud ho prodejce schválí. Do jeho vypršení musíte otevřít s prodejcem spor a pokusit se vzájemně o jeho vyřešení.. Pokud by se k tomu prodejce neměl, dá se to postoupit k řešení přímo AliExpressu.
Číňané jsou milionkrát spolehlivější obchodníci než ti naši..
doplněno 24.10.14 08:13:

Ano, jakmile ten ubíhající čas uplyne, pošle aliexpress prodejci peníze. Do té doby, pokud Vám nepřijde zboží, musíte kontaktovat prodejce a domluvit se s ním co a jak.. Jaký máte Estimated Delivery Time u zboží? U některého mám psaných 30 - 60 dní.. to jsou i ty Vaše dva měsíce. Ta odečítající se lhůta pro "open dispute"ještě běží?

Můžete buď kontaktovat prodejce přes ikonku s obálkou Contact (v liště nad každým objednaným zbožím) nebo rovnou open dispute viz. obrázky help.aliexpress.com/...

doplněno 24.10.14 11:22:

Open dispute - komunikujete ještě stále s prodejcem, ale tzv. formální cestou. Myslím, že tam běží zase nějaká lhůta na vyřízení sporu. Pokud prodejce nereaguje nebo se nedohodnete, máte možnost escalate the dispute - tam už do toho vstupuje eliexpress. Podívejte se na aliexpressu na Help Centrum, vše se tam píše.. Jen to chce alespoň ty základy angličtiny..bez toho to jde těžko..

lenicka*
hodnocení

No já jsem takhle na Aliexpressu nově, tak se ptám, abych zas o něco nepřišla. Takže to co vidím to ubíhání dnl není tedy kdy mi příjde zásilka, ale jak dlouho mě Aliexpress "chrání". Takže pokud nic nepříjde do ochranného termínu musí prodejce vrátit peníze? Já se v tom vůbec nevyznám a když jsem to dala přeložit do češtiny, tak je to taky takové chaotické. Já právě mám z toho obavy, pač dost lidí psalo, že peníze také fuč a Aliexpress nic. A jelikož moc anglicky neumím, tak jsem ráda za každou radu :)

lenicka*
hodnocení

No mám doba doručení 25-60 dní, tak jakto, že když je doba doručení dva měsíce, tak Vás Aliexpress chrání pouze na dobu nějakých cca 35 dní? Takže prostě takhle pro příště, když už uvidím, že zbývá jen třeba 5 dnů ochranné lhůty napíšu prodejci normálně do emailu zprávu, co je s mým zbožím atd. Co když prodejce nebude reagovat, tak tedy hned otevřu nějaké ty spory či co? A když naopak semnou komunikovat bude, řekne mi jak mi vše pošle atd a stejně nic nedostanu?

doplněno 24.10.14 10:20:

A když otevřu spor, tak to si píšu s prodejcem, nebo už přímo s Aliexpressem? Jinak do toho sporu se uvádí číslo objednávky, nebo tak? To mám normálně napsat že mi nic nepřišlo a co mám dělat, že prodejce třeba nereaguje?

rv*

"open dispute" je přímo u dané objednávky, takže tam žádné číslo psát nemusíte. Vlastně ani žádný popis, protože si jen vybíráte z přednastavené nabídky možných problémů typy "zboží nedošlo", "došlo, ale je to šunt", došlo, ale ne všechno", ... A zároveň máte přednastavené i možnosti, jaké navrhujete řešení. Pak má prodejce čas, aby se vyjádřil. Pokud se nevyjádří, automaticky se přijme váš předložený návrh řešení a spor je ukončen. Jen když se nedohodnete, pokračuje spor k aliexpress. Jinak samozřejmě si dle čísla zásilky zkontrolujte, jestli byla odeslaná, třeba uvidíte, jestli už dorazila do česka.

lenicka*
hodnocení

Mám tam danýpřeklad do češtiny, ale i tak je to docela složité když jsou překlady docela špatné. Takže když tedy prodejce nikde nedohoníte otevřete centrum sporu, tam to nepomůže, tak se pak tedy obrátit na Aliexpress. Tak snad to nějak půjde a další obchod bude bez komplikací a né jako ten předešlý.

Jinak mám ještě dotaz, co když zboží příjde a bude poškozené jak se to řeší pak?

 

rv*
hodnocení

0x

Na to tam máte "open dispute". Pokud jste lehkomyslně nepropásla termíny, na které vás aliexpress upozorňuje v předstihu emailem.

 

ohneta*
hodnocení

0x

Po rozkliknutí objednávky prodejce uvádí i číslo balíku. V 80% případů funguje i ve sledování balíků u ČP. A jak už píší ostatní, kdy jste objednávala?

doplněno 23.10.14 22:41:

Dva měsíce je dlouhá doba, většinou zboží dorazí do měsíce. Co to číslo balíku, máte? Byl balík odeslán, jaký je status u objednávky? Otevřete spor, alik většinou peníze vrátí.

 

lenicka*
hodnocení

Objednávala jsem asi před dvěma měsíci. Mě už se totiž tenkrát tohle stalo i na ebay.com. A taky jsem koukala tak různě po internetu a bylo tam docela hodněkrát, že se lidi už bojí takhle objednávat, že už objednávali přes ali a že taky neměli ani peníze ani zboží. Chtěla bych zeptat je proti tomu Ali nějak pojištěné, nebo mám 100% záruku, že když objednám něco dalšího, tak že už mi to doopravdy příjde? Už se bojím objednávat takhle z ciziny. Děkuju :)

rv*

Prodejce dostane peníze

1. když potvrdíte, že zboží v pořádku došlo, nebo

2. automaticky po uplynutí času, který u každé objednávky vidíte a na jehož uplynutí jste upozorněna emailem.

Před uplynutím této doby můžete

1. požádat prodejce o prodloužení doby, nebo

2. otevřít spor "open dispute", kde popíšete problém a navrhnete řešení. V případě nedohody rozhodne aliexpress a takřka vždy ve váš prospěch

Po uplynutí doby to je horší, ale pokud jste nepropásla další dobu, kde se k danému nákupu můžete vyjádřit, tak obvykle stačí napsat do "feedback" jak jste špatně dopadla a obchodník, který nechce mít na stránkých aliexpres špatný feedback, vás kontaktuje a s ním se můžete dohodnout, za jakých podmínek feedback změníte (pošle zboží znovu, vrátí peníze (jakým způsobem), ...).

Obecně je dobré si na stránkách nejen aliexpress přečíst, jak to funguje, od koho objednávat, atd.

 

stirecek*
hodnocení

0x
Pokud se doba blíží ke konci, tak kliknete na
Request to extend Purchase Protection
Tím ho pozadáte o prodloužení doby. Pokud nereaguje jako ten můj, dáte "open dispute ", pak vám aliexpres vrátí peníze. Včera jsem otevřel spor a dnes me prodloužila dobu a prosí, abych zrušil spor :) Čekám na panty k noteboku uz víc jak měsíc :(
lenicka*
hodnocení

No takže tedy pár dní před uplynutím kontaktovat prodejce, nebo hnedka otevřít ten spor? A co když otevřu spor a uplyne mi ta celková doba, budu se ještě moci nějak odvolat přímo na server Ali? Jinak se chci zeptat do toho open dispute se pak píše co, nebo jak to přesně funguje? To mi Ali pak hned vrátí peníze a stornuje se obchod nebo jak? :) děkuji

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]