Správná strava denně

Od: Datum: 21.10.14 20:36 odpovědí: 17 změna: 22.10.14 16:30
Je tato strava dostatečná pro mladistvého(18 let)? Je mi říkáno, že to je málo a že pokud nebudu jíst více, hrozí mi zdravotní problémy. Co myslíte?

Snídaně: Jogurt+čaj
Svačina: rohlík a houska se sýrem

Oběd: teplé jídlo(třeba brokolice, brambory, rýže, těstoviny, někdy ryby, vajíčka, apod.
Svačina odpolední: obložené chleby apod.
Večeře: chleba či rohlík s máslem, zeleninou,..
Já myslím, že je to dobrá skladba stravy. ;)

Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 21.10.14 20:37
avatar

Nevidím v tom nejmenší problém. *kafe*

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 21.10.14 20:54

Pro vegetariána možná.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: heyla
Datum: 21.10.14 21:03

A co třeba ryba?O.o

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.10.14 21:39
avatar

Myslím, že i v kriminále by ses najedl líp a zdravěji !

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 21.10.14 22:07
avatar

Složení je fajn, ale nezáleží jen na tom, co jíš, ale i na tom, kolik jíš. Pokud máš váhu přiměřenou své výšce, pak je tvoje strava vpořádku, možná bych některé bílé pečivo (pokud jíš jen to) nahradil něčím "celozrným" - tmavý chleba a podobně.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: karel1234
Datum: 21.10.14 22:49

Díky všem za odpovědi :)

Datum: 21.10.14 22:08

no ještě to sem tam říznout řízkem,uzeným,bůčkem,klobásou a zapít vychlazenou dvanáctkou tak to bude O.K.

doplněno 21.10.14 22:45: honzacz:to je kdo ta Cajthamlová?Ta co měla pořad na primě(zdravě jíme nebo tak něco)?Tak tu bych teda za kuchařku nechtěl a ještě mezitím 5káviček a 20zorek-tu by asi trefil šlak
doplněno 23.10.14 20:56: megacruise: nevím jaké klobásky máte u vás ale u nás si děláme sami-50%vepřové,30%králičí nebo skopové někdy i kozí a zbytek bůčku.Čerstvě vytažená z udírny po celodením uzením *ua*
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 21.10.14 23:14
avatar

jojo, Cajthamlová je ta "doktorka lednička" co ti vyluxuje celou lednici a pak chroupáš syrovou mrkev.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.10.14 22:16
avatar

Na snídani samotný jogurt bez ničeho? No nevím, to bych asi nedal. Já teda ráno jím hlavně chleba. Ten oběd to chce rozhodně vydatnější, trocha brokolice to je tak pro někoho na redukční dietě. Takové vepřo knedlo, zelo, to je pořádné jídlo :) Nebo třeba husa, 2 druhy zelí, 2 duhy knedlíků. Je to zdravé a člověk se toho pořádně nají.

Celkově je té stravy málo a obsahuje moc mléčných produktů. Takže počítej, že budeš mít nedostatek železa (mléko ničí železo v organizmu), možná i vápníku hlavně pokud přes den piješ třeba colu.

doplněno 23.10.14 00:56:

Tak zrovna ta klobása je zdraví nebezpečné svinstvo, není tam ani kousek masa, jen náhražky jako rozšlehané klouby, slepičí hlavy, stabilizátory, dochucovadla, rostlinná složka - viděl jsem na vlastní oči na brigádě co se tam sype. Bůček OK, ale jedině v zimě - hodně zahřívá organizmus. V zimě se zase nemá moc jíst jižní ovoce - organizmus ochlazuje a člověk se potom i v mírném mrazíku klepe zimou jako ratlík. Celý rok se nemá přehánět konzumace lilkovitých rostlin - všechny obsahují sbírku jedů, i když v celkem malých koncentracích. Můžou škodit při pravidelné konzumaci hlavně játrům a ledvinám a způsobovat různé problémy, které zdánlivě nemají žádnou příčinu.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 21.10.14 22:33
avatar

to magor + megacruiser: řízek, husa, knedlíky ... z vás dvou by měla doktorka Cajthamlová fakt radost! *smich*

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 21.10.14 22:36
avatar

Skladba jídla není špatná, ale já bych upravila tu snídani. Snídaně by měla být totiž vydatná, jogurt a čaj je málo. Budete mít brzy hlad a to není pro tělo dobré. Na snídani byste se měl pořádně nadlábnout - třebas vločky s mlékem. Vločky drží glykemii v těle na stejné hladině, jsou vydatné a zasytí a netloustne se po nich.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: karel1234
Datum: 21.10.14 22:48

Děkuji za radu ;)

Od: kecerad
Datum: 22.10.14 08:34

Hodně záleží na tom, proč si chceš takto hlídat stravu. Počítám, že asi nadváhu mít nebudeš, když ti říkají, že jíš málo. Také nevím, kolik měříš a kolik energie za den vydáš (jak fyzické tak psychické). Obecně si ale myslím, že na kluka je to málo. Věř mi, já jsem holka stejného věku a dříve jsem se také začla hlídat stravu a postupně se mi to vymklo z rukou až že jsem měla podváhu a tím i zdravot. problémy. Také jsem nevěřila ostatním, když mi říkali, že jím málo. Ale měla jsem svou tvrdohlavou palici. Teď jím normálně, spíše že mi zas říkají, abych to nepřeháněla se sladkostmi (dostavilo se něco jako jojo efekt :( ), ale i když se nějaký den dokážu ohlídat, tak jím více a jsem malá a holka. Nezapomeň také, že pokud k tomu nemáš závažné důvody, když si nebudeš chtít dopřát v tomto věku nic méně zdravého apod., zřejmě už si to jen tak nikdy nedopřeješ, teď seš ve vývinu, tak toho můžeš využít. Neříkám, aby ses ládoval denně hamburgery, Coca Colou, smaženými věcmi apod., ale rozhodně si myslím, že si toho můžeš dopřát více, než si myslíš.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 22.10.14 11:35
avatar

V zásadě dobrý, ale rozhodně bych přidal maso (včetně tuků) a cukry. Takže k té brokolici třeba kuře a po obědě dezert.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.10.14 11:41
avatar

Snidane je vylozene slaba. Tam by se meli pridat ty sacharidy, co mate odpoledne a an veceri ve forme rohliku. Treba pridat ovesnou kasi, nebo chleba. Ja uz jsem starsi a momentalne se kulatim, takze na veceri by jsem vycechal ten rohlik a sel spis do bilkoviny a zeleniny. Takze maso se salatem. Obecne tak vidim hrozne malo bilkoviny, ktera je velmi dulezita. Nemate ten jidelnicek uplne vyvazeny. Jako svacinu take muzete mit tvaroh.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.10.14 14:16
avatar

Karle bez urážky, jídelníček kromě oběda je naprosto nevhodný. Oběd bude ok pokud k tomu přidáš bílkovinu - nějaké maso, bílé netučné, rybu a hlavně hodně zeleniny. Ovoce a zelenina ti v jídelníčku chybí, je tam naopak hodně pečiva a mléčných výrobků a to je strava nezdravá. Žaludek má možná pocit plnosti, ale buňky křičí hladem, chybí jim vitamíny a minerály. Ten jogurt na snídani bych ještě mohl přiznat, pokud do něho nasypeš cca 10dkg ovesných vloček a přidáš třeba jablko. Máš tam jak bílkovinu, tak pomalé sacharidy, vlákninu aminerály. Svačinu? Takovou můj kamarád kulturista vyhazoval do popelnice, když mu ji manželka nachystala do práce...Totéž odpolední svačina a večeře! Do zdravé stravy to má hodně daleko. Na večeři si klidně dej, to co je na oběd, svačiny nahraď ovocem, popř další jogurt s vločkama.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.10.14 16:30
avatar

Hodně a podstatné řekli již přede mnou,ale ono taky záleží co děláš,jinak řečeno výdej energie! Pokud sedíš vš školní lavici,v kanceláři atd tak možná stačí ale pokud byť jen "přerovnávat třeba zboží v obchodě,tak už to asi bude málo!

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.