Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak na růžový papír

Od: kittyna odpovědí: 3 změna:

Dobrý den, obracím se na kohokoli s otázkou, jak správně vyplnit prohlášení poplatníka daně z příjmu ... bla bla... v mém bývalém zaměstnání to za mne vždy vyplnil účetní, já jen zkontrolovala údaje a podepsala. Nyní jsem v zaměstnání novém, kde mi zaměstnavatel dal růžový papír se slovy "poraďte si". Vše jsem zvládala, chápala - na problém jsem narazila na 3. stránce, tedy oddílu III,u kterého nevím, zda vyplňovat - v tomto roce (2014) jsem byla do července zaměstnána na HPP u jednoho zaměstnavatele; celý srpen poté na úřadu práce; a od 1. září jsem u jiného zaměstnavatele také s normální pracovní smlouvou - mám tedy 3. stranu vyplňovat? Jakože uvést zdaňvací období a jména plátců (konkrétně toho jednoho bývalého)? Ovšem mé příjmy byly vyšší než 6000kč, jak píšou v bodu 2. "jsem nepobírala v uplynulém zdaňovacím...".

Jsem ztracena. Doufám, že můj dotaz byl položen správně a někdo bude tak laskav a laicky mi odpoví, protože ani po přečtení několika článků z toho nejsem moudrá. Vím, že takových to otázek je kvanta, proto předem děkuji za pomoc.

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

iz*
hodnocení

1x

Stranu III byste podle mne měla vyplnit až začátkem příštího roku, až budete zaměstnavatele žádat o roční zúčtování daně z příjmu. K žádosti budete muset přiložit potvrzení předchozího zaměstnavatele o zdanitelných příjmech a odvedených zálohách daně. Plus samozřejmě potvrzení od ÚP o evidenci.

Zmíněných 6.000 Kč se vztahuje k jiným zdanitelným příjmům, nikoliv na plat/mzdu od předchozího zaměstnavatele (snad pomůže obrázek).

Správně by Vám s tím měla poradit účetní zaměstnavatele. Nemůžete se ev. obrátit na účetní z předchozího zaměstnání?

Jak na růžový papír

 

hodnocení

0x
avatar pavouk

Možná vám tady někdo poradí, ale nebylo by lepší zrovna zajít na Finanční úřad na správu daní z příjmů a optat se tam? Než bych si tady nechal poradit, kdy výsledkem může být několik rozporuplných odpovědí, tak bych tam zašel, jak se říká rovnou ke "kováři".

doplněno 21.10.14 09:59:

je mi ale divné, že tam v zaměstnání není někdo z těch účetních nebo ekonomů, kdo by vám s tím poradil

 

alena*
hodnocení

0x

Při nástupu do zaměstnání se vyplňuje pouze strana jedna a strana dvě. Další strany se vyplňují v lednu následujícího roku, pokud budete zaměstnavatele žádat o roční vyúčtování daně z příjmu. To potom budete muset doložit potvrzení o příjmech od 1.ledna letošního roku.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]