Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Co udělat s penězi?

Od: some1 odpovědí: 4 změna:
Zdravím,
Dostalo se mi do rukou zhruba 300 tisic Kč a nevím úplně přesně co s nimi dělat.
Mám rozhodne v plánu si za 8000,- pořídit ridicak, ale to je tak jediný nezbytný výdaj v teto chvíli (jsem student - 18 let).
Ono když nad tím přemýšlím vic, tech výdajů by me napadlo mnohem víc (notebook - 20000, oblek, dovolená..). Na druhou stranu by mi tímhle tempem "zmizelo" během 1 roku třeba 100 tisíc.
Bylo by fajn alespoň část peněz někde investovat nebo jinak zhodnotit. Spořici úcty maji ale minimální úrok, a pokud bych tam peníze mel třeba 3 roky (než si budu zarizovat byt atd.), asi by to moc velký přínos nemělo.
Myslite, ze dluhopisy (státní X soukromé?) jsou dobrá volba? Příp. nějaké fondy? Moc se v tom neoriwntuji, takže velmi ocenim Vaši radu.

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

layborr*
hodnocení

4x
Státní dluhopisy Jsou to dluhopisy, které vydává stát, Tyto dluhopisy jsou velice oblíbené, protože stát je tím nejlepším dlužníkem. Je velice nepravděpodobné že by stát narozdíl od investičních fondů nebo bank zkrachoval. Státní dluhopisy jsou tak oblíbené, že jsou věřitelé ochotní dokonce i nakupovat za poměrně nízký úrok. Jedná se o velice jistou investici.Emise dluhopisů zprostředkovávají banky. Proto stačí zajít do banky a zde si je můžete zakoupit. Pokud už jsou dluhopisy vydané je možné je koupit přes burzu cenných papírů. Zde bude nejlepší kontaktovat obchodníka s cennými papíry a požádat jej aby vám konkrétní dluhopisy koupil. Více informací ale poskytují konkrétní banky a nejlépe uděláte pokud se budete informovat přímo tam.

hodnocení

0x

Před pár lety jsem měla dluhopisy na nízkou částku peněz a přišla jsem o 1000kč. Kurz dluhopisů šel dolů, neměla jsem nervy čekat, až se zase zvednou. Paní v bance říkala, že lidé začnou "panikařit" a vybírat, když cosi na dluhopisech klesá. Že nějací lidé nepočkali, vybrali hned po propadu a přišli o 60 000kč...