Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace a vrácení peněz

Od: sanka* odpovědí: 7 změna:

Ahoj,chci se zeptat,zakoupil jsem si věc,která je rozbitá,nebo má vlastnost,o kterou nestojím a nikde se neuvádí,jde určitě opravit,přinejmenším vyměnit. V zákoně se uvádí,že při výměně/reklamaci můžu požadovat novou věc,úplně fungl novou,ale kdyby jsem jí poslal do servisu,tak od nich zpátky dostanu repasovanou v novém obalu a nové sériové číslo,což nechci. Volal jsem na Dtest pro radu,ale tam nedokázali pochopit,že novou mi prostě nedají,že mi jí vymění za repas a pořád dokola mi tvrdili,že mám nárok na novou,ale když jí v servisu prostě nedají,obchodník který to pošle tam,tak mi taky novou nedá,možná mi ještě tak bude tvrdit,že mi poslali novou,ale mám to z toho servisu ověřené. Takže,můžu požadovat při první reklamaci vrácení peněz?A v případě,že by z reklamace poslali výrobek zpět,že se jedná o vlastnost zboží,můžu odstoupit od kupní smlouvy,že se to nikde neuvádí a je to vlastnost zboží,o které tedy nestojím?Díky moc..

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

doktpr365*
hodnocení

0x

Aby vám vrátili peníze musí se opakovat třikrát stejná závada,nebo čtyřikrát jiná.Potom můžete odstoupit od smlouvy.

 

pavelv*
hodnocení

0x

Pokud zboží koupíte pomocí prostředků na dálku, tj. přes internetovou, telefonní objednávku, máte ze zákona 14ti denní dobu na odstoupení od kupní smlouvy. Pokud se rozhodnete zboží reklamovat, je prodejce povinnen Vám dát zboží nové, opravené nebo vrátit peníze. Na výběr myslím nemáte. Reklamovat můžete všechno co by daná věc měla mít nebo se od ní očekává. Takže pokud si koupíte televizy a ona umí přehrávat i rádia, myslím že s reklamací neuspějete. Pakliže máte ověřené, že vám nesplní Vaše podmínky odstupte od smlouvy, jinak věc reklamujte. Pokud Vám pak budou tvrdit, že věc vyměnili za novou ale ve skutečnosti to tak nebude, tak napadněte reklamaci. Můžete na věci udělat nějakou neviditelnou značku. Dobré jsou třeba UV fixy.

sanka*
hodnocení

Jedná se o herní konzoli,mluvil jsem se servisem a tam mi řekli,že mi jí vymění - nový obal,seriové číslo,repas vnitřek a to teda nechci..Ze zákona má člověk právo na úplně nové zboží,tak jak můžou dát repas?A opravit to určitě jde,nebo vyměnit,za ten repas,což nechci a potom asi až na řadu přijdou peníze..Ale je to oficiální servis Sony,tak si myslím,že by zase nědělali nic protiprávního..

majsterjoe*

No dulezite je, ze se servisem nemas nic spolecneho. Pozadovat vraceni penez, nebo jine zbozi musis po prodejci. Ten to musi resit.

NIcmene. Od noveho zakoniku nevim jak to funguje, ale ve starem platilo, ze v pripade ze se zavada na vyrobku objevi do pul roku do prodeje, mas narok na vymenu zbozi, vraceni penez tak, jak chces ty

pavelv*

Toto jsem našel v OZ:

§2161
(1) Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
(2) Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

§2165
(1) Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
(2) Je-li na prodávané věci, na jejím obalu, v návodu připojenému k věci nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze věc použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost.

§2167
Ustanovení § 2165 se nepoužije
a) u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
b) na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,
c) u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím, nebo
d) vyplývá-li to z povahy věci.

§2169
(1) Nemá-li věc vlastnosti stanovené v § 2161, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
(2) Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
(3) Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.

aaella*

Do konce roku 2013 platilo, že pokud jste u prodávajícího uplatnil tzv. rozpor s kupní smlouvou (§ 616 odst.4 z.č.40/1964 Sb., ) z důvodu, že věc má vadu, vy sám jste si určil, zda chcete výměnu věci za novou, bezvadnou či věc bezplatně opravit. Pokud jste se rozhodl pro výměnu, nemohl vám prodávající věc opravit, i kdyby cena opravy byla zanedbatelná oproti ceně za výměnu věci, riziko zde nesl prodávající.

Od 1.1.2014 už to neplatí. Pokud se do 6 měsíců od zakoupení projeví na věci vada, jakákoliv, máte opět možnost uplatnit rozpor s kupní smlouvou (viz. § 2161 NOZ) a jako zákazník máte právo vybrat si, zda chcete věc vyměnit (za novou!) anebo opravit. Pokud si vyberete výměnu, má prodávající nově možnost Vám věc nevyměnit, ale pouze opravit, pokud je možné vadu odstranit bez zbytečného odkladu (míněno do 3 dnů) nebo, pokud by výměna věci byla vzhledem k povaze vady nepřiměřená (což asi nebude váš případ). Pokud se vada týká jenom součástí věci (tu, kterou je možno oddělit), máte právo požadovat výměnu jen té součásti, je-li zbytek věci bezvadný, zde nemůžete žádat výměnu celé věci. Ale musí se jednat o součást. Tudíž, pokud se nejedná o výměnu pouze vadné součásti anebo opravu věci není možné provést bez zbytečného odkladu, tj. do 3 dnů, trvejte na výměně věci za novou a pokud to prodávající odmítne, odstupte od smlouvy a požadujte vrácení peněz.

Platí § 2169 NOZ (jak bylo uvedeno výše):

(1) Nemá-li věc vlastnosti stanovené v § 2161, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.

sanka*

Jako řešení reklamace mi prodejce nabídnul opravu,ale po kontaktování servisu vím,že výrobky rovnou vymění,neopravují je,mohu tedy doložit email kde mi servis píše,že mi konzoli rovnou vymění a požadovat vrácení peněz,protože ze zákona mám nárok na věc novou,nebo mohu odstoupit od smlouvy?A mám ještě otázku,v případě,že by jsem chtěl odstoupit od smlouvy z důvodu,že výrobek má nějakou vlastnost,se kterou nejsem spokojený a servis by jí neuznal jako vadu,mám se o tom rovnou zmínit,nebo až po vyřízení reklamace?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]