Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Přídavky na dítě pro pracujícího studenta

Od: john91 odpovědí: 1 změna:

Dobrý den,

v současnosti studuji prezenčně magisterský obor.

K tomu ale pracuji jeden den v týdnu (0,2 úvazku, hlavní pracovní činnost).

Trvalé bydliště mám u rodičů a tudíž bych měl být veden jako nezaopatřené dítě (vzhledem k prezenční formě studia).

Budou mít rodiče nárok na přídavek na dítě?

A musím já něco prokazovat, když podávám v práci daňové přiznání (jestli to je tedy ten formulář na růžovým papíře - v tomhle se zas tak nevyznám)?

Podle toho, co čtu na internetu by mělo stačit zažádat, a buď přídavky dostanou, nebo ne (podle splnění násobků životního minima apod.).

Mně spíš jde o to, jestli musím něco prokazovat já osobně, když podávám daňové přiznání.

A změnilo by něco, kdybych (za pár let) studoval prezenčně doktorský studium (ve věku 25 let)?

Děkuji za odpovědi

1 odpověď na otázku
Řazeno dle hodnocení

iz*
hodnocení

0x

Vaši rodiče už na přídavek na dítě nemají nárok od Vašich 18 let, od tohoto věku už musíte o přídavek žádat Vy. Posuzován budete společně s rodiči, počítat se budou všechny příjmy – Vaše i rodičů.

Na přídavek na dítě nemá vliv výdělečná činnost dítěte přes prázdniny. Pokud pracujete i v průběhu roku, započtou se i Vaše příjmy.

–––– V zaměstnání podepisujete prohlášení k dani z příjmu ("růžový papír").

Po skončení kalendářního roku budete mít dvě možnosti: – vyžádat si od zaměstnavatele potvrzení o zdanitelných příjmech a podat daňové přiznání – požádat zaměstnavatele o roční zúčtování daně z příjmu

Daňové přiznání byste si musel podat sám, s tím nemá zaměstnavatel nic společného.

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.