Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
chci se zeptat, v březnu se mi narodila dcera. V současné době mám před sebou maturitu - jak je psáno v nadpisu, čeká mě v září. Moje otázka je taková: Do kdy je otec povinen platit na mě výživné?
Jasné je to v případě, že studuji. Dokud jsem ve škole, vyživovací povinnost je. Ale otec mi říkal, že si zjistil (nevím kde), že jakmile dostanu mateřskou, tak mu povinnost odpadá a už na mě nebude muset platit. Je to pravda?
Na nějakém úřadě mi řekli, že dokud prostě studuji, má platit. Ale v rámci té mateřské mi neodpověděli. Tak bych se ráda zeptala tady. Předem děkuju za odpověď.
Určitě se ozvou i zkušenější kolegové rádci, ale o výživném se tady už napsalo docela dost a vyplynulo z toho, že výživné náleží do té doby, než se vyživovaná osoba je schopna sama živit. Psalo se to v souvislosti s tím, že dítě (dospělé) bere invalidní důchod a otec zjišťoval, jestli musí dál platit. A podle všeho se posoudí příjmy vyživované osoby a pokud to nestačí na obživu, otec platí.
No, to je sice hezké, že studujete - a nestihla/nezvládla jste maturitu v termínu. Myslím, že otec se tolik neprohne, když zaplatí 3 měsíce navíc, nicméně mi to nepřijde moc fér.
Dostáváte mateřskou, pravděpodobně žijete s partnerem a otcem miminka - tudíž by vás měl živit on, nebo minimálně platit na malou.
Ale ono je to pohodlněnší, že jo.
Tak ohledně maturity - nepustila mě k ní učitelka předmětu, ze kterého nematuruji, bohužel.
K mateřské - od března jsem ještě neviděla ani korunu, mimo porodného, z kterého jsem splatila dluh za výbavu na dítě.
S partnerem nežiju, žiju s matkou. On zatím neplatí nic, jelikož je to vše v řízení. A pokud má otec na měsíc víc peněz než já s mámou a dcerou, myslím že tisícovka hho nezrujnuje. Mimojiné, víte prd o našich rodinných poměrech.
Takže co vám přijde nefér? Přijde vám taková situace pohodlná? Mě tedy opravdu ne. Nezajímal mě názor, zda vám připadám jako "nevděčná dcera" apod. Můj dotaz je nahoře. Toho se prosím držte.