Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
chtěla bych poprosit o rady týkající se Dohody o pracovní činosti. Studuji zatím střední školu a zhruba půl roku mám brigádu. Nejdřív jsem měla smlouvu na dohodu o provedení práce na 300 hodin, které jsem s koncem července odpracovala. Podepsala jsem také růžové prohlášení, takže se mi nestrhávaly žádné daně. V srpnu mi dali novou smlouvu a to dohodu o pracovní činosti, podle které budu práci vykonávat v rozsahu 20 hodin/týdně a mám podle ní 15. denní výpovědní dobu.
Jelikož se v tomhle vůbec neorientuju a na internetu jsem to přesně nenašla, zajímalo by mě především, jak je to u téhle smlouvy se sociálním a zdravovním, které už se musí odvádět? Dočela jsem se na internetu, že se daně odvádí až přes výdělek nad 2500, což já vydělávám, ale nepochopila jsem, kolik se mi vlastně strhne?
Dále bych chtěla poprosit o radu týkající se problému, který teď mám. Když mám týdně odpracovat 20h a já jeden týden odpracuji například 40, je z právního hlediska možné jeden týden vynechat? Tento měsíc mám už odpracováno 80 hodin a chtěla jsem jet poslední týden k moři, na které jsem si celé léto vydělávala, jenže jsou v práci naštvaní a vyhožují, že mě nikam nepustí. Hlásila jsem to předem manažerce, která se stará o rozpisy směn a tvrdila mi, že nebude problém, takže jsem si to zaplatila a těšila se. Jenže tam teď skončilo hodně lidí a manažerka začala tvrdit, že jsem to nikomu neoznámila! Udělala kvůli tomu celkem scénu, což mě od ní dost mrzí, ale nadruhou stranu se mi její jednání nelíbí, tak by mě zajímalo, jestli vlastně poruším smlouvu když odjedu? Při pohovoru jsem říkala, že chci jet jeden týden v srpnu na dovolenou a dohodou bylo, že budu chodit na 2-3 směny týdně, což jsem celé léto překračovala a upřímně ostatní brigádníci většinou nesplní ani to (jedná se o KFC). Proto jsem naštvaná, že mi teď dělají problémy