Nejste přihlášen/a.
Také vám vadí, že ředitel ČD bere měsíčně stovky tisíc? Jak je to možné, když je firma zadlužená? A to samé jinde, nějací členové představenstva mají platy 300 000 a tak podobně je to jinde. Je to pěkně protivné!
A teď k otázce: Jak můžou být takové platy v Česku, kde průměrná mzda málokdy přesáhne 23 000? Podle čeho se takové platy určují?
Vzhledem k tomu,že se jedná o zadluženou firmu,která po státu chce další a další peníze,to samozřejmě v pořádku není,ale v zemi,kde to chodí jak to chodí,to je normální.Argumenty typu,že jsme si někoho zvolili a tudíž za to můžeme ,jsou nesmyslné.Jednou jsou tam praví,jednou leví,nové strany a pořád je to to samé.Ale jak je vidět,některým lidem to moc nevadí.Ani moc nechápu srovnání s uklízečkami nebo jakoukoli jinou profesí.Myslel jsem ,že tenhle názor patří do hluboké minulosti.A argument ,že řídí pátou největší firmu taky nemůže obstátí,neboť jestli jí řídí tak,že je zadlužená,tak ji asi řídí špatně.Ostatně kontroly to jen dokazují.Kdyby takhle dělala práci zmíněná uklízečka,tak má vyhazov.Ale takhle to není jen na Českých drahách.
Obecně se tomu říká tunelování přes platy. Děje se to naprosto běžně i jako forma úplatku - jen z tohoto důvodu se převáděly nemocnice na a.s. Okamžitým efektem bylo prudce se zvyšující zadlužení - každý člen představenstva vytáhne měsíčně z rozpočtu přes 100 tisíc korun za nic. Nemusí tam vůbec přijít třeba rok. Ale zase se tam za různé "službičky" dali ihned umístit třeba rodinní příslušníci politiků, různí kamarádi a takové příjmy jsou "čisté" narozdíl od milionu korun předaného někde pod stolem v obálce. Těm nahoře takový stav vyhovuje, takže změnu nečekám.
Obecně se tvrdí, že tyto lidi je potřeba zaplatit, protože odvádí odpovědnou práci. Samozřejmě je to lež. Defakto jsou to vždy "politické" funkce, kdy je dosazen ne odborník, který by firmě ušetřil peníze, ale člověk, který je ochotný rozkrádat rozpočty a jít na ruku těm, kteří ho tam dosadili. Třeba ředitelství silnic a dálnic je typickým příkladem. Proč třeba byla zvolena nejdražší a velmi riskantní technologie opravy D1, která nám nepřinese ani další slibovaný pruh? Jen se prostaví zbytečně 10x víc než kolik by stála jiná metoda opravy? Někde stačilo jen za 60 tisíc na kilometr zbrousit panely a dálnice mohla sloužit další roky nebo provést levnou fragmentaci povrchu... Byl o tom hezký pořad na ČT.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.