Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

OSVČ platí minimální daně

Od: peppe odpovědí: 31 změna:

Až nyní vyplouvá na povrch, že OSVČ proti klasickým zaměstnancům platí minimální daně. Defacto se "vezou". Pan Kalousek měl v úmyslu zatížit zaměstnance další daní (zdravotní výšit z 4,5% na 6,5%), protože pochopitelně systém kolabuje, poněvadž OSVČ chtějí stejnou péči, jako zaměstnanci, ač skoro nic neplatí (to neuvažujeme jejich rodiče, jejichž důchody "sanují" opět zaměstnanci a proto je systém v důchodů v kolapsu, tedy ve schodku -50 miliard / rok a stále se to prohluuje)

Když chci dát zaměstnaci ca. 15.000 čistého, stojí to zaměstnavatele ca. 30.000...

Proč je tady v ČR taková nespravedlnost?

 

 

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

cuca*
hodnocení

4x

Hrůza ti OSVČ! Dře to do umoru, dovolena zadna, soc., zdr.(vubec není nizke), naklady na vlastni stroj, nafta, udrzba, dane (nekdo to na nulu holt nesrazí,)atd.

Jednoho mam doma ten to cist, tak mi ten tablet roztriska.

Vazeni existují živnostníci, kteri makají rukama!

Takže

je laskave necpete do 1 pytle s těmi, kteří jen pochybnym zpusobem množí penízky a pritom zadne hodnoty nevytváří. To považuji za problém.

Co takhle zboží, ktere je predrazovano tim, ze jde od vyrobce pres velkoobchod, maloobchod atd. To je panečku byznys.Ale to už jsem mimo téma, omlouvám se.

 

rastaman
hodnocení

3x

Podle mě většina lidí co se jim nechce dělat, tak podniká. Nejčastěji stylem někde něco levně koupit a tak trochu podvodem hodně draze prodat. Samozřejmně jsou i další vykutálenci. Ti zase drhnou stát na daních. Dokážou si odepsat naprosto vše a ze svých výdělků prostě státu neodvedou nic. To dělá tak 95% pánů podnikatelů. Pár firem a jednotlivců jsou poctiví, ale ti to tu nevytrhnou. Takže tu státní káru táhnou opravdu jen a jen zaměstnanci, kteří musí platit a odvádět vše do haléře. Já bych mohl povídat. Jé je.

takové pěkné hausnumero, co? Vycucané z prstu, ale populisticky líbivé... tak jo.

Z daní si odepisuju i prášek na praní, peru v něm montérky. Odepisuju si i tu vodu a elektřinu... a dokonce i vzduch na sušení. Zbohatlý podnikatel. Hajzlík jeden, jak si vůbec dovolil podnikat... soustružit od rána do večera, lítat po firmách a shánět si zakázky, já bych ho zavřel, když neumí srazit podpatky a makat pro státní instituce nebo nadnárodní společnost. Jakmile nejezdí ve Favoritu, ale má lepší Oktu tak musí jistě krást... a proč? Protože já to nemám. O tom to je.

doplněno 17.07.14 21:01:

Ale jinak s těmi hazjlíky co derou lidi souhlasím, ty bych pozavíral do jednoho. Zákony jsou na ně často krátké a etika není zákon. Ovšem těch nebude víc než 1%, jen jsou hodně vidět.

magdalen*

Naprostý souhlas. Manželé mých spolupracovnic byli podnikatelé (asi jiný druh OSVČ, Buh suď) a ty si z daní odepsali snad i prášek do pečiva. Není to jen z jejich vyprávění, jeden čas jsem pracovala, jako zaměstnanec u soukromníka (na OSVČ jsem nepřistoupila) a co všechno šlo do daňových odpisů? Kalosek by čuměl!

sebod*

magdalen. Máte v tom trochu zmatek. Z daní se nic z toho, co jmenujete nedá odečíst. Může se to dát do nákladů, to ano. A tím následně ponížit daňový základ. No a co šlo podle Vás do daňových odpisů a nepatřilo to tam?

 

hodnocení

2x
avatar clayman

Co vám brání stát se OSVČ? Lenost? Tohle je jen závist a přitom není co závidět.

I Česko patří mezi země, kde je daňový režim pro OSVČ výhodnější než pro zaměstnance. Současně však výkon samostatné výdělečné činnosti znamená, že OSVČ nemá téměř žádné jistoty a na rozdíl od zaměstnance nedosáhne na mnohé dávky. Podívejme se na několik zásadních rozdílů mezi zaměstnanci a OSVČ.

Zaměstnanec má nárok v prvních 21 dnech pracovní neschopnosti nárok na náhradu mzdy. OSVČ jsou v prvních 21 dnech nemoci bez peněz, bylo by to proti logice věci, platily by samy sobě. Při delší nemocnosti mají zaměstnanci nárok na nemocenskou. OSVČ pouze v případě placení dobrovolného nemocenského pojištění, což je pro OSVČ nevýhodné, proto nemocenskou čerpají výjimečně.

Když zaměstnanci onemoční dítě nebo blízká osoba, lze při splnění zákonných podmínek čerpat ošetřovné (v základní výměře 9 dní). OSVČ nikdy nemohou čerpat ošetřovné.

Zaměstnanci mají nárok na různé příplatky (práci ve svátek, v noci, přesčas). Živnostníka se nikdo neptá, kolik hodin měsíčně pracuje a kdy, což může být na druhou stranu výhoda.

Zaměstnanec má během roku nárok minimálně na 4týdenní dovolenou. V mnoha firmách je běžným benefitem týden dovolené ročně navíc. Tato dovolená je placená. Živnostník si může udělat neplacenou dovolenou, kdy chce, proto v praxi mají živnostníci kratší dovolenou než zaměstnanci.

dumfinanci.cz/...

doplněno 17.07.14 18:50:

finance.cz/...

To jsou ovšem všechno trochu žvásty, že. Na všechny jmenované výhody zaměstnanců musejí vydělat sami zaměstnanci.

Mimochodem, i socka (OSVČ) může být zaměstnancem vlastní firmy.

a že všichni nejsou OSVČ, když je to tak výhodný... to mi hlava nebere. Určitě se neobětovávejte a šup šup na živnostenský úřad! Přece byste nebyl hloupý!

doplněno 17.07.14 19:23: Jasně, OSVČ se valí a berou krásné peníze za nic. *jasne*

Protože někdo musí taky pracovat, víme? A naprostá většina kvalifikované práce se koná ve velkém kolektivu a tedy v zaměstnaneckém poměru neboť švarcování se tresce.

doplněno 17.07.14 19:57:

Především neplatí daně a pojistné. Na jejich parazitování poukazuje i EU ...

Je zajímavé,že jakmile se kritizuje něco co je špatně,tak je to hned závist,popř.známý český pravičácký evergreen-bohatí a úspěšní se trestají.Když je to tak strašně výhodné pro zaměstnance,tak se divím,proč se nenechají živnostníci raději zaměstnat.

 

tesyk*
hodnocení

2x

QSVČ jsem hlavně pro to, abych sral takový, jako jste vy. Jiný důvod v tom určitě nehledejte...

 

hodnocení

0x

Kdepak jste čtvrtstoletí spinkal?

 

hodnocení

0x

Nevím o tom, že by něco "až teď začalo vyplouvat". Situace je přece jasná už nějaký ten pátek.

Za prvé - na 15 čistého potřebujete vydat 25 tisíc. Za druhé - dost těžko můžete obě formy práce srovnávat pouze penězi a tvrdit, že je to nespravedlnost. Některé vlastnosti jsou naprosto nesrovnatelné, jiné ano.

Pokud mohu přidat svůj názor - domnívám se, že by se obě strany měly trochu dostat daňově k sobě. Na rozdíl od vás a Kalouska si ale nemyslím, že by bylo potřeba cokoliv zvyšovat. Peněz je dost, akorát se s nimi plýtvá. Opatření by mělo spočívat v tom, že OSVČ zůstanou na stejné úrovni a zaměstnancům se něco ubere. Pochopitelně nemůžete čekat, že se jako zaměstnanec dostanete na úroveň OSVČ - přeci jen tam jsou jistá specifika, která je potřeba brát v úvahu.

Nicméně - pokud vám na současné praxi něco vadí, dejte výpověď a staňte se také OSVČ.

 

rv*
hodnocení

0x

Chtějte po svých volených zástupcích, aby lépe hospodařili a nepotřebovali tolik našich peněz. A aby se stát pletl jenom do toho, co si neumíme zajistit sami a lépe. Každý den vidíte, jak se politici kroutí, když by měli snížit daně.

 

kono
hodnocení

0x

Pokud závidíš, běž podnikat. Máme demokracii.

Doufám, že děláš u soukromníka tak mu to řekni a můžeš jit na pracák do fronty.

Co s tím má společného demokracie?

A k tomu druhému.Vy vlastně říkate-drž hubu nebo přijdeě o práci,když řekneš svůj názor.To je ta demojracie?To to máte hodně popletené.

 

asd*
hodnocení

0x

Jaká nespravedlnost? Co ti brání stát se OSVČ a všech výhod si vesele užívat? Ale bacha, kromě výhod to má i nevýhody, to zjistíš až si to vyzkoušíš...

 

magdalen*
hodnocení

0x

Podle mně by daně měly být stejné. Úlevy OSVČ jsem schopná pochopit, ale co mně nešlo na rozum, byly daňové úlevy před rokem 89. Tehdy se lidi zařazovali do daňových tříd, podle stavu, věku a vyživovaných osob. Věk byl jasně daný, ale u vyživ osob hrál roli stav. Děti snad do 3 a manželka, byli 2 vyživ. osoby, ale když měl někdo 4 děti a nebyl ženatý, měl 4 vyživ. osoby.

Příjmy v těch dobách byly tak úrovni 10% dnešních a rozdíly v dani byly dost markantní. Nechápala jsem, proč daňově ulevovat víc někomu, kdo má stejný počet dětí.

OSVČ brečí, jak jsou špatné podmínky, ale zrovna tak jak tady píšou příspěvky v duchu, ať si zkusíte být OSVČ a uvidíte, tak já říkám, když je to tak špatný job, ať s tím seknou a jdou do zaměstnání. Nesekne s tím nikdo a bude brečet dál.

A to je ta spravedlnost.

hop®

@magdalen naprostý souhlas, brečí všichni, ať jsou majitelé firem, fyzické podnikající osoby, zaměstnanci či nezaměstnaní. Ale snad každý má právo i možnost se "přeřadit" do jiné kategorie, tak proč to místo svého brečení neudělá?!

Brečí mi na rameni majitel hospody, že ji dotuje ze svého - tak proč ji nezavře?
Brečí mi na rameni "pan podnikatel", jak za své zaměstnance platí nekřesťanské peníze státu - proč ty zaměstnance nevyhodí a nejde to udělat sám?
Brečí mi na rameni můj šéfík, že pracuju (vydělávám mu) málo - proč mě nevyhodí a nevezme někoho "schopnějšího"? (Tohle jsem trošku nadsadil...)
Brečí mi před barákem bezdomovec, že nemá ani na krabicové víno - proč si na žízeň nenatočí vodu z veřejného kohoutku?
Brečí skoro každý, ale nikdo nechce zkusit nic jiného. Máte málo peněz v zaměstnání - jděte bydlet pod most. Chcete bydlet pod střechou, hledejte nějakou práci a přestaňte sbírat kovy...
Sakra, máme demokracii, nejsme rozškatulkovaní, nejsme předurčení jako bezdomáči nebo úspěšní podnikatelé, tato osobní situace se může změnit ze dne na den...

Všude je chleba o dvou kůrkách...

Přestaňte si všichni stěžovat na svoji současnou situaci, přestaňte brečet, a zkuste něco jiného, ať konečně máte ten důvod, proč brečet...

SAKRA !

magdalen*

Hope, popsals to do detailu, úplně přesně, na chlup!

Já nebrečím, ale sere mě, že odvádím daně jako kráva a nic za to nedostanu. Chceš se koukat na TV? Zaplať! Bolí tě zub? Zaplať! Chceš dítěti kroužek? Zaplať!

Jezdím denně do práce na kole a nemůžu si ho ani nechat za daně spravit. Na praní pracovního oblečení dostávám 80 kč měsíčně a přitom denně čistá košile musí být a sako se čistí jen chemicky.

Paní doktorka odvedle vede 3 auta na svou živnost včetně oprav a benzinu. Jak v nich asi jezdí s jednou prdelí? No rodinka vypomůže. Zahradní architekt za 38 000 se napíše na výzdobu ordinace, kde má uschlé kytky ještě za komančů a výlet do akvaparku s rodinou se napíše jako dar zákazníkům a reprezentace.

Vaše argumenty jsou jen ... pojď si to zkusit. Ale o tom řeč není. Je to o nerovnosti toho, co kdo odvede státu, zdravotnictví a důchodovému fondu.

hop®

@ringo - nebavím se o jakékoliv rovnosti, jen říkám, že je jakási demokracie, a že kdokoli z nás může svoji situaci zkusit změnit. Jestli to bude k lepšímu nebo spíš pod ten most, to je další věc.
Zkuste svůj život změnit, zkuste se zařadit do jiné kategorie, vím že to není sranda, ale zakázáno nemáte.
Já na tom nejsem taky nějak suprově, ale svůj pracovní úděl jsem si dobrovolně vybral a proto nemám nárok brečet nebo si stěžovat. Nikdo mi při mém narození neurčil, že DNESKA budu pokládat "kilometry" betonových zatravňovacích prefabrikátů. Až mě to začne opravdu s*át, tak zkusím hledat práci jinde...

P.S.: tak se staňte "paní doktorkou", budete mít třeba 5 aut. Já nechci mít ani 5 aut, ani titul MUDr., mně STAČÍ, že se uživím svýma rukama a nejsem na tom tak špatně, abych musel brečet někomu na rameni. Pochopte, nejsem na tom PSYCHICKY tak špatně...

Ale já nepsal, že jsem nespokojen se svou prací a chci něco změnit. Já jsem nespokojen s tímto systémem který někoho zvýhodňuje na ůkor druhého. Jakmile se stanu tou doktorkou budu ten hajzl já. A o to už vůbec nestojím.

tesyk*

Tím hajzlem budete zase jenom v očích podobných ubožáků jako jste nyní vy sám. Podnikatelé a OSVČ si řeknou: " hleďme, další schopný člověk, který se umí postarat sám o sebe".

Problém je v tom, že všichni krást nemohou. Nebylo by co.

Proč si myslíte, že jsem ubožák? Proto že nekradu, nepodvádím, nebo neumím být hrubý na netu a vyjadřovat se k něčemu čemu absolutně nerozumím?

tesyk*

Za ubožáky považuji všechny, kteří rozdmýchávají nesmyslný spor mezi OSVČ a zaměstanci a přitom si neuvědomují, že ten největší zloděj je stát. Stát, který svým rozhodnutím háže klacky pod nohy oběma stranám. Stát, který formou dotací, programů a zákony naprosto pokřivil mezilidské vztahy. A myslím, že je to politika účelová, protože dokud se budou prát mezi sebou tyto dvě vrstvy obyvatel, tak z toho bude profitovat jedině ta vládní sebranka, protože se ta nenávist neobrátí proti nim. Vždycky se najde důvod utáhnout šroub jedné, či druhé straně ve jménu "narovnání spravedlnosti". A vždycky se najdou nějací zaslepenci, kteří si myslí, že se tak děje jen pro jejich dobro. Ve skutečnosi si ale bod připíše jen vládní garnitura. Copak jste ještě nikdy neslyšel staré moudro že "když se dva perou, třetí se směje"? A přesně o tom ten dnešní stav je.

 

Proč něco rozdmýchávat? Stačí povolit rovnost podmínek. Nepronásledovat švarcování.

A do půl roku je erár na hrnci.

 

gecko
hodnocení

0x

Živnostníků je tak moc, že vláda která šáhne OSVČ na podmínky živnostničení prostě záhy padne. Ta spravedlnost spočívá v tom, že kdokoliv z vás může pověsit klasický zaměstnanecký poměr - dle vás nevýhodný na hřebík a může se pokusit být výhodně živ pomocí OSVČ. Je to přece snadná rovnice. Pokud je někde výhodně, prostě tam jděte, prostě to dělejte.. Je to jako se stavebkem. Frčelo to, státní příspěvky, mega se to oplatilo. Kdo neměl stavebko, kdo ještě dnes nemá stavebko? Prostě, pokud je něco výhodného jdu po tom. Nechápu v čem je problém. Pokud šáhnu někomu na daně, většinou si to stejně nějak zaonačí a zaoptimalizuje daně tak, jak kdo potřebuje. Kdo podniká, ví dobře o čem je řeč a kdo neví, ten zakládá podobné diskuze s domněním jaký je moudrý revolucionář, co zachrání statní rozpočet nebo rozetne obrovské křivdy :D

 

moula*
hodnocení

0x

Doporučuji prostudovat ! finance.idnes.cz/...

erikch*
...takové male shrnuti...myslím ze největším problémem nejen tohoto tématu je pokrivena mentalita komunismem-po miliony let mel vždy nějaký jednotlivec něčeho víc(a něčeho min) než jiný jednotlivec stejné skupiny(dnes je skupinou třeba stát jednotlivci třeba OSVC a zaměstnanci)-bohužel tím jde posledních cca.šedesát let i ta mrcba závist,která spousty lidi vede nejen k psaní na netu,ale i třeba snahy škodit bez ohledu na cokoli jen proto ze ma soused třeba Superba a jen Feldu...jak je to možný? Jednoduše proto ze já hakuju od svých...do svých...vydělam každý Měšic přesné ...kaček a. na. nákup onoho Superba už prosté nemám kačky...Ale -a to je podle mne to nejdůležitější a mam tu možnost si na Superba vydělat,jen to nebude tím hakovanim od...do ... za stále tolik kaček...Budu ale proto muset hold něco udělat,prvně mit nápad(a to je bohužel pro většinu jedinců nepřekonatelný problém) musím byt trošku šikovný(opět pro spoustu lidi problém) pak sehnat nějaký základ na vstupní investice(nápad sam nestačí,bohužel)...a to je opět nesnadný úkol(půjčit si u lichvaru typu Provident apod.umí každý ale vbrzku jej to sežere)...no a cele to je závisle i na stesti-staci narazit na jako ze obch.partnera který mi nezaplatí např.x set tisíc a jsem v PR...li...to je ta odvrácena strana toho ze ma soused Superba a já Feldu...A asi druhým. největším problémem je i strach z nejistoty a komunisti nám utopisticky vstepovali ze prace. vzdělaní bydlení je jisté(a "zadarmo")- jenže nejsme Emiráty takže je to nesmysl a spousta lidi si mysli ze je to realita,proto se boji "opustit" své jistoty a raději jen supi závidí a (bohužel i vzteky škodí)...Proč třeba ve Švédsku když zaparkuju s Lamborghiny na ulici mi jej cizí lide i "hlídají" a třeba. napojenou cizí děti aby si raději SLI brát kousek dal aby ho neposkodili-u nás by je cech ještě pobidl aby to např.odešli...to je ta pokrivena mentalita...Takže lidi. nezavidte -mate tu možnost a toho si vazte-pak už to je jen a jen na vas jak budete žít a kolik vydělávat...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]