Nevyzvednutí balíku při reklamaci

Od: Datum: 02.07.14 07:53 odpovědí: 10 změna: 02.07.14 20:35

Dobrý den,

v e-shopu jsem si objednala chodítko,které je nefunkční. Na adresu odesílatele jsem jej s reklamací odeslala zpět a požadovala vrácení peněz ve lhůtě 14 dnů.Za další dva týdny jsem na poště zjistila, že si majitel ten balík nevyzvedl a poslali mi ho zpět.Nyní já si musím tento balík opět vyzvednout, protože jinak by prý zůstal na poště v Pardubicích. Co se s takovým balíkem dál dějě, neodešle se zpět původnímu odesílateli? Zůstane na poště prostě jen tak ležet a neřeší se to? Provozovatel eshopu mi jen sdělil,že z této adresy jen odesílají zboží, proto si ho nevyzvedl,ale dál už mi neodpověděl,jestli ho můžu poslat zpět a na jakou tedy adresu a požadovat náhradu..K tomu bych musela opět platit poštovné a balné.

Děkuji Kafková


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 02.07.14 08:03
avatar

při reklamaci jste měla s majitelem nejdříve komunikovat, tedy sdělit, že odesíláte zboží k reklamaci nebo ho vracíte ve lhůtě 14 dnů. Pak by vám sdělil adresu, kam to můžete poslat. Zvolila jste jednodušší způsob, který se vám nevyplatil.

Dožádal bych se majitele eshopu na adresu pro reklamaci a jednal dle toho. První poštovné je bohužel na váš vrub. :)

Ohodnoceno: 1x
 
Od: betaraybill*
Datum: 02.07.14 08:03

První problém byl podle mě v tom, že jste šla čistě po ceně a nehlídala si úroveň eshopu. Druhá měla jste se zeptat eshopu kam reklamaci poslat pokud by s vámi vůbec komunikovali.

Ležet tam asi jen tak nebude. Tedy fyzicky bude, ale pošta se bude snažit někoho určitě zkontaktovat aby si ho vyzvedl a doplatil.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.07.14 08:18

Jako vždy tady je to trochu jinak. Způsob vrácení zboží /zakoupeného v e-shopu a vráceného do 14 ti dnů/ řeší vždy dané "Všeobecné obchodní podmínky" zveřejněné na daném webu e-shopu. Je skutečně dobré a všem doporučuji,před jakoukoliv objednávkou si tyto podmínky přečíst. Balík na poště zůstává pochopitelně dál Vaším majetkem a když si ho nevyzvednete, půjde do úložny v Brně. Ovšem to neřeší Váš vztah k danému e-shopu. Protože se za chyby platí,bude skutečně nutné prostudovat si ony VOP a pak začít komunikovat s odpovědnou osobou,zda přistoupí na možnost vrácení i po "prošvihnutém" termínu. Pokud ano,budete znovu plati poštovné,pokud souhlasit nebude,bohužel,řešení neexistuje. Nějaké urážlivé povídání v jiných odpovědích neberte vážně. Jsou zde i tací,co si takovou odpovědí odreagují chmurné ráno.

makon@ asociace-sos.cz

Ohodnoceno: 2x
 
Od: asd*
Datum: 02.07.14 08:55

Byla to adresa určená k vrácení zboží? Pokud ne, tak jste vracela špatným způsobem. Pokud neproběhlo odstoupení od smlouvy do 14 dnů (jestli jste jen poslala tak nejspíš ne), tak jste lhůtu nestihla a zbývá vám jen reklamace, prodat v bazaru nebo se s tím nebabrat a vyhodit.

Balík se vám vrátí zpět, nevyzvednutím nic nezískáte, jedině úsporu času za cestu na poštu...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kilabb
Datum: 02.07.14 09:46

Na stránkách Dtestu se toto často řeší, doporučuji se tam porozhlédnout, mají tam i odbornou spotřebitelskou poradnu. Namátkou třeba jeden případ, podobný vašemu:

Spotřebitelský dotaz:
Dodrý den, u fi Sky Lanters se sídlem v Praze jsem si objednala a převzala kameru, kterou jsem poslala poštou hned druhý den zpět, protože neodpovídala mojí představě.
Po uplynutí 30 dnů jsem na firmu napsala email (jediná komunikace s nima), kdy mě zašlou zpět moje peníze, už nereagují.
Kam se mám obrátit a jak tuto situaci řešit s takovým to prodejcem na internetu.
Dále bych chtěla upozornit i další lidi, aby nedopadli stejně jako já, jestli je nějaká možnost.
Děkuji za odpověd a hlavně radu
Doporučení časopisu dTest:
Jestliže jste odstoupila od kupní smlouvy uzavřené na internetu podle § 53 odst. 7 občanského zákoníku, je prodejce povinen Vám do 30 dnů od odstoupení vrátit peníze. Jestliže tak prodejce neučiní, je možné jej ještě písemně vyzvat nebo rovnou podat k soudu návrh na vydání platebního rozkazu. Žaloba se podává u soudu příslušného podle místa strany žalované. S žalobou je nutné soudu předložit veškeré dokumenty dokládající Váš nárok, jelikož soud při tomto řízení rozhoduje bez nařízení jednání jen na základě předložených dokumentů. Soudní poplatek činí 1.000,-Kč s tím, že jej budete požadovat jako náklady řízení, které Vám v případě úspěchu ve sporu je povinna strana žalovaná uhradit.
Soudu je nutné doložit nejen kupní doklady, objednávku a vzájemnou komunikaci, ale také potvrzení o odeslání odstoupení a vrácení zboží s přesnými daty.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd*
Datum: 02.07.14 13:54

Tohle je zrovna případ kdy bude mít smůlu - poslat balík není odstoupení od smlouvy, komunikace není prokazatelně = neodstoupila do 14 dnů, zaplatí soudní poplatek a to bude všechno. Rada D-testu je úpně mimo hned na začátku "jestliže" jenže ona neodstoupila. Dále nevyzvat k a rovnou podat k soudu znamená to, že soudní poplatky zaplatí ona (nebyl pokus o řešení dohodou)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: wwl
Datum: 02.07.14 20:25

Uvádíte nesprávný paragraf. Zřejmě jste vzal doporučení DTestu v minulých let, kdy platil jiný občanský zákoník.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.07.14 20:10
avatar

Já vidím chybu v tom, že nebylo jednoznačné, co jste požadovala. Je nutné si vybrat, jestli zboží vracíte, odstupujete od smlouvy ve čtrnáctidenní lhůtě (to lze i bez uvedení důvodu), nebo jestli zboží reklamujete (nelze obojí najednou).

Adresa pro vrácení zboží (odstoupení od smlouvy) může být jiná než adresa pro zaslání reklamace.

V tomto případě jste původním odesilatem Vy, tzn., že by se nevyzvednutý balík měl vrátit Vám.

Na odstoupení od smlouvy už je pravděpodobně pozdě, ale stále ještě můžete zboží reklamovat.

Najděte si v e-shopu v reklamačním řádu, jak máte postupovat při reklamaci zboží a zašlete zboží na adresu určenou pro reklamace.

Náhradu poštovného požadovat nemůžete, adresu pro zaslání jste si vybrala Vy.

Něco jiného by bylo v případě, že jste balík zaslala na správnou adresu a majitel jej nevyzvedl.

------- Pročtěte si důkladně smlouvu, VOP i reklamační řád a jednejte podle nich.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hnjo
Datum: 02.07.14 20:21

Myslím, že máte smůlu, protože jste tak promeškala lhůtu, kdy můžete chodítko vrátit. Doporučuji reklamovat písemně v sídle obchodníka. Spíše se ale rozlučte s penězi. Berte to jako ponaučení a příště si nekupujte nic po internetu. Těch okradených a napálených je denně v TV několik. Kupujte jen u zavedených společností.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.07.14 20:35

Paní Kafková, je samozřejmě důležité, pokud z Vašeho dopisu vyplynulo, že jste od smlouvy odstoupila. Pokud ano, jste povinna vrátit zboží, ale pokud si dodavatel zboží nevyzvedne, nemůže již namítat, že jste Vy nesplnila svou povinnost. Zmíněné paragrafy jsou z nového občanského zákoníku:

§ 1831

[Vrácení zboží]

(1) Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, zašle nebo předá podnikateli bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od něho obdržel. Byla-li spotřebiteli již poskytnuta služba, není z toho podnikateli ničeho povinen s výjimkou ustanovení § 1834.

(2) Podnikatel může po spotřebiteli požadovat pouze úhradu nákladů stanovených tímto zákonem.

§ 1832

[Vrácení peněžních prostředků]

(1) Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Podnikatel vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady.

(2) Jestliže spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který podnikatel nabízí, vrátí podnikatel spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

(3) Podnikatel uhradí spotřebiteli náklady spojené s vrácením zboží, jestliže neupozornil spotřebitele o povinnosti nést tyto náklady v souladu s ustanovením § 1820 odst. 1 písm. g).

(4) Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, podnikatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.