Nejste přihlášen/a.
Dobrý den , mám prosím dotaz , jdu na vyšetření při kterém mi budou aplikovat injekci , po které nesmím 24 hod. řídit motorové vozidlo , jelikož pracuji jako obchodní zástupce , nemohu proto ten den nastoupit do práce. Zaměstnavatel mi sdělil , že si mám vzít dovolenou , nebo na den neschopenku , že mi neuzná propustku. Jak to tedy je, děkuji za info Mirek.
Zaměstnanec je povinen v pracovní době pracovat a návštěvy realizovat mimo pracovní dobu.
Není-li možné návštěvu realizovat mimo pracovní dobu, poskytne zaměstnavatel omluvené volno
s náhradou mzdy na nezbytně nutnou dobu.
Náhrada mzdy se však poskytne pouze v rozsahu potřebném k návštěve lékaře
nejblíže pracovišti nebo bydlišti zaměstnance - i v případě, že by zaměstnanec
navštívile jiného - vzdálenějšího lékaře.
V ostatních případech je možné se se zaměstnavatelem dohodnout o neplaceném volnu
(zaměstnavatel není povinen žádosti vyhovět), napracování zameškané doby
nebo čerpat dovolenou.
Zaměstnavatel však nesmí zaměstnanci bránit v náštěvě lékaře v případě,
že návštěvu nelze absolvovat mimo pracovní dobu a nesmí zaměstnanci
místo omluveného volna nutit čerpání dovolené.
Když jsem dojížděla do práce do Prahy, tak jsem také nemohla vyčerpat půl dne, protože doručování pošty se nedá rozpůlit. Řešila jsem to tak, že jsem v předstihu na to již myslela a objednávala jsem se na ten den ke dvěma lékařům. To znamená, většinou to bylo kvůli zubům, pak jsem si obešla třeba oční /na objednání/, gynekologii /bez objednání/, internista na vysoký krevní tlak a prášky /bez objednání/, případně další, nevím, jaké máte nemoce a občas potřebujete na kontrolu, urologie atd. Neschopenka je hloupost, první dny jsou neplacený. To už bych obětovala tu dovolenou. V ten den jsem měla minimálně dvě omluvenky a nebyl problém.