Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vyplnění docházkového listu

Od: zdrojar odpovědí: 8 změna:

Dobrý den,

pracuji přes jednu agenturu práce, kterou mám uvedenu jako zaměstnavatele a které musím každý měsíc zaslat docházkový list z místa výkonu práce.

Jsou tam rozepsány jednotlivé dny a sloupečky - příchod, odchod, odpracovaná doba, přestávka od - do a dále překážky v práci (důvod, odchod, příchod, doba celkem)... tomu rozumím a není na tom co řešit.

Dole jsou však další kolonky, které je třeba vyplnit a se kterými si rady nevím.

Fond pracovní doby a dále odpracovaná doba (předpokládám že je to součet všech odpracovaných dob), svátky a dovolená (co se tím myslí? jako jestli jsem byl či nebyl v práci během svátků? a dovolená - tam se píše datum nebo počet vybraných dnů?)

dále kolonka Nemoc, OČR (to vůbec netuším co je), pak kolonka Překážky v práci (to je asi zase součet všech dob celkem z překážek v práci, že?)

a pak další 2 kolonky - převod z minulého měsíce a úhrn hodin celkem. Vůbec netuším.

Poradíte mi prosím, co tučně zvýrazněné kolonky znamenají a co do nich mám uvést?

Mockrát děkuji

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

cuca*
hodnocení

3x

Fond prac.doby je soucet prac.dni v danem mesici x pocet hodin za smenu.

Odpracovana doba je pocet hodin, ktere jste skutecne odpracoval.

S tim podle me souvisi převod z min.mesice, zrejme se prevadi prescasy, ktere se asi neplatí. Jen úvaha.

Svatky, a dovolena taky pocet hodin, pocet hodin nemoci, osetrovani clena rodiny.

No a uhrn hodin celkem, to budou odpracovane+narok na svátek +nemoc

Oni se v tom nejak prehrabou, nemuzete tam s timzajít?

 

aaella*
hodnocení

2x

Prosím Vás, tohle za Vás musí vyplnit uživatel a agentura práce, jako Váš právní zaměstnavatel, viz. ust. § 96 zákoníku práce, je to jejich povinnost, ne Vaše. Mají na to koneckonců i příslušné počítačové programy:

§ 96

[Evidence]

(1) Zaměstnavatel je povinen vést u jednotlivých zaměstnanců evidenci s vyznačením začátku a konce

a odpracované

1. směny [§ 78 odst. 1 písm. c)],

2. práce přesčas [§ 78 odst. 1 písm. i) a § 93],

3. další dohodnuté práce přesčas (§ 93a),

4. noční práce (§ 94),

5. doby v době pracovní pohotovosti (§ 95 odst. 2),

b) pracovní pohotovosti, kterou zaměstnanec držel [§ 78 odst. 1 písm. h) a § 95].

(2) Na žádost zaměstnance je zaměstnavatel povinen umožnit zaměstnanci nahlédnout do jeho účtu pracovní doby nebo evidence pracovní doby a do jeho účtu mzdy a pořizovat si z nich výpisy, popřípadě stejnopisy na náklady zaměstnavatele.

Podklady pro tuto evidenci dává AP uživatel.

 

dzordz*
hodnocení

0x

Máte/musíte to vůbec vyplňovat?

Kde jsem takovéhle papíry viděl, byl ten poslední řádek se součty vždy pouze pro vaši kontrolu. Předpokládalo se, že si to tam všecko spočítáte a výsledky okopírujete/opíšete, abyste si to mohl následně zkontrolovat s páskou, až u sebe tenhle list už mít nebudete.

 

zdrojar
hodnocení

No on je problém v tom, že ta agentura práce, ke které to zítra musím poslat, je 80 km daleko. Takže "zajít" tam jen tak nemůžu a teď už se tam nedovolám. Naivně jsem si myslel, že to jen vypíšu a ta další políčka už nějak doplním. Ani jsem si to pořádně ze začátku neprohlížel. Až teď jsem se zděsil, co všechno tam po mně chtějí.

Takže to tedy nemám vůbec vyplňovat a mám vyplnit jen ty horní údaje ke každému dni? Nechci, aby se stalo např. že to nepřijmou, pošlou zpět a do té doby to už nestihnou zpracovat a nedostanu za ten měsíc výplatu.

A ještě menší dotaz: když o víkendech nepracuji, mám to u toho daného dne proškrtnout, nebo to stačí nechat prázdné?

aaella*

Tyhle údaje opravdu nemáte vyplňovat vy, nýbrž Váš zaměstnavatel, tudíž agentura práce. Předpokládám, že to vyplňujete za konkrétní měsíc, takže všechny údaje se vztahují k onomu měsíci. Smyslem je vyplnit Vaši "docházku", tedy, kdy jste pracoval a kdy jste namísto práce pobíral dovolenou či náhradní volno či činil něco jiného. Fond pracovní doby, zákon takový termín nezná (zná jen konto pracovní doby, což je něco jiného), ale v praxi se běžně používá, to nevyplňujte, to je doba, kterou jste měl odpracovat dle směn rozvržených AP nebo uživatelem. Svátky - pokud jste pracoval o svátcích, dovolená - pokud jste čerpal, uvedete počet dnů. Nemoc - počet dnů, OČR - netuším, překážky v práci - počet dnů, kdy jste nepracoval, ač jste pracovat měl z důvodu překážek v práci na Vaší straně. Převod minulého a úhrn hodin celkem, pravděpodobně se bude jednat o nerovnoměrně rozvrženou pracovní dobu a vyrovnávací období, to taky nevyplňujte. Tak taková agentura je opravdu "přínos".

iz*

Agentura práce to dost dobře vyplňovat nemůže, pracovní i odpracovanou dobu sleduje a eviduje zaměstnavatel (klient), ke kterému agentura zaměstnance přidělila. Jinak by si zaměstnanec i agentura mohli vyplňovat, co je napadne.

Takže se obraťte na zaměstnavatele, pro kterého pracujete.

aaella*

Nemáte pravdu, odpovědnost za vyplnění docházky nese vždy agentura práce, která je právním zaměstnavatelem. Tak to, a musím říci, že, bohužel, vnímají i kontrolní orgány. Agentura práce vyplňuje docházkové listy na základě podkladů, které ji dodá uživatel, v praxi to funguje tak, že u větších agentur práce je vždy na pracovišti u uživatele přítomen jejich koordinátor, který tyto činnosti zajišťuje. V případě kontroly není pokutován uživatel, nýbrž agentura práce. Přiznám se, že způsob, kdy docházkový list vyplňuje zaměstnanec, je ojedinělý a opravdu svědčí o neserióznosti, minimálně amatérismu příslušné agentury práce. Tazateli doporučuji přímo agentuře práce sdělit, že si s vyplněním docházkového listu neví rady a ať to za něho provede příslušné personální oddělení AP.

 

aaella*
hodnocení

0x

Ještě pro úplnost: z dotazu vyplývá, že vyplňujete docházkový list už nějaký ten pátek (resp.měsíc). Pokud byste tento problém zkusil s AP nějak solidně vykomunikovat (záleží na tom, jestli si řeknete, že Vám to za znepříjemnění v práci nestojí nebo do toho trošku "drcnete"), tak AP by si docházkové listy měla hlídat sama, neboť v případě pochybení jí za to hrozí sankce až do 400.000,-kč, přičemž kontrolní orgány u právnických osob začínají minimálně u 100.000,-Kč. Jedná se o správní delikt dle § 28 z.č.251/2005 Sb., o inspekci práce:

(1) Právnická osoba se dopustí správního deliktu na úseku pracovní doby tím, že

l) nevede evidenci pracovní doby, ačkoli k tomu má povinnost podle zvláštního právního předpisu.

Ale jak říkám, je to jen pro Vaši informaci a případnou argumentaci, Vy sám se musíte rozhodnout, zda to budete chtít výraznějši řešit (a možná později stát ve frontě na pracáku, taková je občas realita :( ), nebo se na to vykašlete a jen si řeknete, ok, vím, na čem jsem, jdu ty docházkáče šmrdlat dál :).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]