Zil Jezis

Od: Datum: 14.06.14 18:44 odpovědí: 24 změna: 15.06.14 20:58
Zil Jezis Kristus?Jsou historicke dukazy,ze zil?
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 14.06.14 19:03
avatar

Ano.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 14.06.14 19:04
avatar

Důkazy patrně nejsou, pokud nebudeme brát v potaz legendy, které se během dvou tisíc let vyvíjely. Ale není vyloučeno, že v oné době mohl žít rebel či politický oponent, kterého vládnoucí garnitura musela zlikvidovat...

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 14.06.14 21:41
Pokud nevite proc odpovidate
Datum: 14.06.14 21:49
avatar

Ale to neví nikdo, že?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.06.14 21:56
aha
Datum: 14.06.14 19:39
avatar

Ano žil,důkazy jsou,žel spousta lidí nevidí a nechce vidět

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 14.06.14 22:03
avatar

No tak jaképak ty důkazy to jsou?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.06.14 22:05

Vždyť to píše - neviditelné.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: olaf71*
Datum: 14.06.14 19:43

bydlel tady kousek ode mne, ale nikdo ho nikdy neviděl

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.06.14 21:43
jako vedle blazince jo
Datum: 14.06.14 19:44

Pohádka o Jéžiškovi je opsaná od zoroastristů. Takže pokud žil, pak o několik stovek let dřív, jinde a jmenoval se jinak ...

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 14.06.14 21:44
Odkaz na historika,dukazy?
Datum: 14.06.14 22:02

Nastudujte si zoroastrismus a uvidíte.

Zagooglil jsem a tady je o tom něco málo v kostce: http://blisty.cz/art/17657.html

Ohodnoceno: 0x
 
Od: petr02
Datum: 14.06.14 21:47

Je jisté, že žil, stejně jako Buddha (Siddhártha Gautama) nebo Mohamed. Otázka je, co byl skutečně zač.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.06.14 22:09

no a co potom jeho matka, jsou důkazy že byla neposkvrněná když ho porodila?No ale třeba to připlavalo někde v řece :-D

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hop®
Datum: 15.06.14 01:47
avatar

Na veřejném záchodku lze prý chytit i kapavku nebo syphylis, aspoň to některé ženy tvrdí...

Existovaly v době Panny Marie veřejné záchodky? ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.06.14 08:32
avatar

a dnes nelze aby žena "neposkvrněně" otěhotněla a porodila?Vy neznáte pojem umělé oplodnění? To lze brát také jako neposkvrněné!

doplněno 15.06.14 08:33:

Pro Magor!

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 15.06.14 01:43
avatar

http://www.gotquestions.org/Cesky/existoval-Jezis.html

Vyjímám:

"Mezi ty významnější historické důkazy o Ježíši patří následující:
Římský historik prvního století našeho letopočtu, Tacitus, který je považován za jednoho z nejpřesnějších historiků starověku, se zmiňuje o pověrčivých „křesťanech“ (nebo ‚kristovcích‘, pojmenovaných podle Krista, z latinského Christus), kteří trpěli pod Pilátem Pontským za vlády císaře Tiberia. Suetonius, hlavní důvěrník císaře Hadriána, napsal, že v prvním století žil člověk jménem Chrestus (nebo Christus = Kristus), Letopisy 15.44.
-------
Nejslavnější židovský historik je Flavius Josefus. Ve svém díle Židovské starožitnosti poukazuje na Jakuba, „bratra Ježíše, který byl zván Kristus.“ V jednom kontroverzním verši (18:3) píše: „V tomto čase pak byl Ježíš, moudrý člověk, je-li vůbec dovoleno nazývat jej člověkem. Neboť vykonával mnoho překvapivých věcí… Byl to (ten) Kristus… ukázal se jim znovu živý třetího dne, jak jim předpověděli božští proroci, a deset tisíc dalších skvělých věcí o něm.“ Jiná verze překladu říká: „V této době byl moudrý člověk jménem Ježíš. Jeho jednání bylo dobré a byl znám jako ctnostný člověk. A mnoho lidí jak ze Židů, tak z jiných národů, se stalo jeho učedníky. Pilát jej odsoudil k smrti ukřižováním. Ale ti, kteří se stali jeho učedníky, se svého učednictví nezřekli. Podali zprávu o tom, že se jim tři dny po svém ukřižování ukázal, a že byl živý; podle toho byl snad Mesiášem, o jehož zázracích vyprávěli proroci.“
-----------
Julius Africanus cituje historika Thalla v rozpravě o temnotě, která nastala po Kristově ukřižování (Dochované spisy, 18).
----------
Plinius Mladší v Listech 10:96 zaznamenal bohoslužbu raných křesťanů, včetně skutečnosti, že křesťané uctívali Ježíše jako Boha a žili velmi mravně. Rovněž se zmiňuje o hostinách lásky a Večeři Páně.
----------
Babylonský Talmud (Sanhedrin 43a) dosvědčuje Ježíšovo ukřižování v předvečer svátku Přesnic, a zmiňuje se o obviněních, která byla vznesena proti Ježíši - z praktikování čarodějnictví a vybízení Židů k odpadlictví.
-----------
Lucián ze Samosaty byl řecký pisatel z druhého století, který se zmiňuje o tom, že Ježíš byl objektem uctívání křesťanů a o tom, že přinesl nové učení a byl za ně ukřižován. Uvádí, že Ježíšovo učení se týkalo bratrského společenství věřících, důležitosti obrácení a důležitosti zřeknutí se cizích božstev. Křesťané žili podle Ježíšových zákonů, věřili tomu, že jsou nesmrtelní a byli známí svým pohrdáním smrtí, ochotnou obětavostí a zříkáním se hmotných statků.
-----------
Mara Bar-Serapion potvrzuje, že o Ježíši se vědělo jako o moudrém a ctnostném muži, že byl mnohými považován za Izraelského krále, byl usmrcen Židy, a přežíval v učení svých následovníků."

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 15.06.14 03:27
avatar

To jsou jenom texty, překlady, případně jejich interpretace. Za důkazy bych je nevydávala ...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.06.14 10:00
avatar

Pokud by texty nebyly důkazem, pak nemáme moc důkazů o historii - třeba jak chcete dokázat, že žil Jan Hus?

Ohodnoceno: 2x
 

 

Datum: 15.06.14 10:04
avatar

A texty římských historiků, kteří nepovažovali Krista za Mesiáše (neměli tedy důvod si něco vymýšlet), nejsou důkazy? Ve vědeckém světě se o existenci této postavy nepochybuje - právě na základě zmíněných textů.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 15.06.14 19:14

Ano, jsou zmínky o lidech toho (či podobného) jména. Žádný z nich se ovšem nezrodil z panny a nebyl synem Božím. To je opsáno od zoroastristů a vše vystříháno a poslepováno dodatečně.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.06.14 09:51
avatar

A do všech těch tvrzrení a pochybností, ještě teorie o návštěvě z vesmíru. Vysvětlení neposkvrněného početí. Světlých vlasech a světlých očích člověka v židovském, černovlasém a černookém národě. Není to pěkná myšlenka?

doplněno 16.06.14 06:47:

mhh, neprožívejte to tak! Je to jen diskuze. ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mhh
Datum: 15.06.14 20:58

Ježíš asi žil.Ale byl to asi normální smrtelník.Nadpozemskou bytost z něho udělali jak jinak zase jen lidé,protože se jim to hodilo do krámu.Jak jinak,než jako dnes.Např.církev s papanáši,papeži v čele i jiné církve vraždili miliony lidí po staletí.A to vše ve jménu Ježíše,Pánaboha.Ve jménu Boha Křižáci vraždili po staletí a táhli do válek.Jen proto,že nějaký potentát toužil po moci.Je to vše komedie,taková politika pro ovečky,aby byli hodné a poslouchali.To samé jako v politice,vždycky se najde fanatik,který věří všemu,co mu nakukají.Všeho s mírou a hlavně používat vlastní selský rozum.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.