Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Ocenění nemovitosti - pozemku a břemeno

Od: mcleva odpovědí: 3 změna:

Dobrý den nechal jsem si ocenit pozemek - odhadní, tržní cena 300Kč/m2. Zjistilo se že na pozenku je studna a bude zde nutno zřídit služebnost o umístění a provozování studny, pro třetí osobu. Vzhledem k tomu, že bude pozemek takto zatížen služebností, jak moc asi klesne cena pozemku? Někde jsem četl, že takový pozemek někomu klesl na ceně až 15x. Je tady nějaký odborník v této věci nebo se zkušenistí? Jak moc o kolik % klesně tržní cena pozemku. Pozemek je veden jako parcela pro reakreaci a sport.

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

0x

Na úvod: Neporadím Vám. Jednak nejsem odborník, jednak je Vaše otázka poněkud obecně položená. Odpovím vlastním příběhem. Manželka zdědila krásnou stavební parcelu, cca 800m2. Tržní cena dnes minimálně 2500 Kč/m2. Mělo to jedno ALE, a to Sloup elektriky uprostřed, v jediném místě, kde se dá rozumně stavět. Naštěstí to bylo jen 380V a zvládla to obyčejná přeložka. Co kdyby to bylo vysoké napětí? Pozemek by měl tu samou tržní cenu 2500 Kč/m2, jako sousední pozemky, poníženou o existenci onoho sloupu (ochranné pásmo atd.). Při velikosti 800m2 by tedy byl vhodný tak na pěstování ředkviček. Že tedy uvádíte, že někomu klesla cena pozemku s věcným břemenem až 15x mě nijak neudivuje. Snadno se může stát zcela neprodejným.

Podobně tomu bude s Vaší studnou. Záleží na tom, v kterém rohu studna je, odkud je k ní přístup, kdo má právo ji využívat. Jednoduše si myslím, že Váš dotaz bude i pro odborníka tak složitý, že to spaví jedině místní šetření. Zaráží mě jedno: Vy jste si už nechal dělat odhad ceny nemovitosti, odhadce Vám pochopitelně neřekne, kolik bude stát pořízení věcného břemene i když z praxe by to asi řádově vědět měl. Kdo jiný než odhadce by ale měl vědět, o kolik se v daném konkrétním případě sníží cena nemovitosti danou konkrétní komplikací (studna)?

mcleva
hodnocení