Nejste přihlášen/a.
Zdravím.
Chtěl bych poradit. Mám v plánu si pořídit dodávku (JUMPER, DUCATO,BOXER) a založit koncesovanou živnost, přivezu - odvezu, případně se spojit s rozvážkovou společností.
Vím, že takových společností je spousta, ale jeden člověk za lepší cenu s jedním autem, proč to nezkusit.Nepotřebuji vydělávat miliony, bohatě by stačilo pro začátek 12-13tis.
Prosím o rady, co to obnáší, jak složité je vyřídit si koncesní listinu, pracovat jako OSVČ, nebo s.r.o. , účetnictví platit formou procent? Nutná provozovna, parkoviště? atd.
Vše co by to obnášelo. Děkuji.
Tak pořídit dodávku a vyřídit potřebné /... je ta jednodušší část podnikání.
Mnohem horší je sehnat zakázky a platící zákazníky.
Takhle jen tak, když nemáte zákazníky? Velice těžké. Partner je soukromý autodopravce už asi 10let, vlastně nikdy nedělal nic jiného a začal hned po civilce. Těmi 12-13tis myslíte nejspíš svůj plat, tedy to, co vám zůstane když odečtete náklady na naftu, lesing, daně, účetní, sociální a zdravotní pojištění, povinné ručení atd. Počítejte s tím, že tržbu musíte mít každý měsíc min. 3-5x vyšší, abyste všechno zaplatil. Taky je dobré vědět, kolik které auto žere na kilometr, jestli třeba12litrů, dáte jen za naftu za cestu tam a zpět skoro tisícovku, k tomu musíte připočíst něco, abyste nejel zadarmo. No a lidem se může zdát pak cena za převoz velice drahá, ale ona prostě tolik stojí. A taky partner říká, že kdyby si neuměl na autě většinu opravit sám, tak by s autem nikdy nepodnikal. Vidí to u kolegů, kteří umí jenom řídit, ale na autě nic neudělají. O auto je třeba se starat, pak bude sloužit. Když se něco pokazí a musíte to dát do servisu, můžete za opravu zaplatit třeba 20x víc, než když si jí uděláte doma, navíc to zabere víc dní, než odpoledne o víkendu pod autem. Servisy prý neopravují, jen vyměňují části. Uvedu příklad, na našem stařičkém 18ti letém Passatu se loni podělal homokinetický kloub. Nový stál u Auto Kelly asi 1000Kč, oprava na pár hodin a z auta, o kterém partner říkal, že už nikdy nepojede, je zase pojízdné auto. V servisu by oprava stála víc, než je hodnota auta. A takhle je to každou chvíli, kdy opravuje kolegům něco, co sami neumí a každou chvíli přijde s tím, co za desetitisíce kdo nechal v servisu. Tož tak.
A da Vas partner na takovy servis zaruku jako normalni servis? Kdyz takhle provozuje servis plati z toho daně, účetní, sociální a zdravotní pojištění atd?
Děkuji za odpovědi.
Opravit auto to je to nejmenší, dopusud se tím živím u podnikatele.
Danit bych chtěl procenty.
přeji vám hodně štěstí , přihodím svou troškou do mlýnu ... pouští-te se do podnikání doslova přehlceného - bez dobré reklamní akce a propagace vás nebude ani vidět, při malém množství zakázek ani nebudete schopný nabídnout takovou cenu jako velké firmy aniž by jste prodělal - opravujeme a vyrábíme elektro skříně (to není podstatné) a máme vlastní rozvážkový servis (zákazník si může vybrat zda využije náš nebo jiný případně vlastní odběr) náš rozvoz stojí 77Kč ( nezávisle na vzdálenosti nebo váze nákladu) i přesto spousta lidí zaplatí více a využije PPL, DHL, TNT , FedEx, UPS, Českou Poštu, InTime, DPD. Pokud nepodepíšete smlouvu s velkým obchodním řetězcem (což s jedním autem asi nepodepíšete nebo se s tím autem prostě nezastavíte) nemáte šanci bez pořádné reklamy uspět... Když si vezmu že firma typu PPL si stěžuje na malé zisky u nás v ČR .. nevím jak na tom budete vy
Můj manžel se takto jako OSVČ živil 8 let. Renault Master za hotové, žádné dluhy. To byla největší klika. I když hned ze začátku měl vytížení, splatnost faktur je žalostná. Na první peníze čekal 3,5 měsíce. K jedné firmě si našel ještě druhou, i když to už je problém - když zavolají oba "páni", jednoho musíte odříct a riskujete, že už se podruhé neozve. Za 3 roky ta první firma zkrachovala a zůstali manželovi dlužit 185.000. Protože jsme nic nespláceli a já celou dobu pracuji, vydýchali jsme to. Ale vytížení je čím dál míň, firma, u které pak jezdil, v rámci úspor zrušila dodávkovou dopravu, další firma přestěhovala sklady do vzdáleného města a byl to stále větší a větší boj a hra nervů. Loni v září to zabalil, byl příliš psychicky vyčerpaný.
V podstatě bych řekla, že to nebylo špatné. Výdělek byl v průměru z těch 8 let cca 14000 čistého. Vypadá to, že je to málo, ale průměr snížila ta ztráta. K tomu je nutno přičíst určitou volnost, to, že projel celou republiku a získal spoustu užitečných zkušeností, nesmírně ho to bavilo, miluje dlouhé hodiny za volantem.
Platil si parkovací místo v nedalekém podniku, je tam oplocený hlídaný dvůr. Přece jenom míval auto naložené do poslední skulinky a parkování na ulici mohlo být riskantní. Některé firmy to měly jako podmínku. Musel mít i pojištění odpovědnosti, nevím přesně, jak to znělo, ale platil kolem 5000 ročně. Provozovnu neměl, místo podnikání bylo místo bydliště. Měl účetní a byl dobrovolným plátcem DPH, protože firmy, které si ho najímaly, by s neplátcem nespolupracovaly.
doplněno 01.04.14 18:21:Měl byste si spočítat, kolik km musíte minimálně najet měsíčně, aby to uživilo Vás i auto. Firmy platí různě, někde nechtějí platit zpáteční cestu a čekají, že si najdete vytížení sám, někde jsou slušní. Tady na Moravě se cena za km pohybovala v rozpětí 7,0 - 9,50 za km, a těch 9,50 bylo s přívěsným vozíkem (investice, tachograf, AETR, vyšší spotřeba, ale zase zakázky, které by bez vozíku nebyly). Musíte si spočítat, kolik vydáte, i když nenajedete ani kilometr (socka, zdravka, poměrná část pojištění, případně daň, parkovné, telefon,...) a odhadnout, jestli vytížení bude takové, že ke všem těmto výdajům Vám přinese ještě tolik, abyste měl na naftu, svoji mzdu, opravy, zimní gumy,...
Velice pěkná odpověď, děkuji.
Ještě bych chtěl vysvětlit ten tachograf a aetr, to je nutné při jízdě s vlekem?
Děkuji.
Po připojení vleku se z dodávky stane vozidlo nad 3,5t. Nevím, jestli to říkám zcela přesně, ale manžel to někde na úřadě ověřoval. Proto si koupil nové auto s tažným zařízením a tachografem na kartu (do původního nešel zabudovat tachograf). Koupil si i program na vyčtení karty a snažil se dodržovat AETR s těma stupidníma přestávkama 15 a 30 minut. On tomu rozumí, já jsem to nikdy nepochopila.
Jasně už tomu rozumím. Teď jsem zase narazil na pojem VYTĚŽOVÁNÍ DODÁVEK. Zkouším hledat co přesně to znamená a mám zatím jen náznaky.
Jinak mockrát děkuji.
Vytěžování dodávek zajišťuje vytěžovák . To jsou spediční firmy, kam klient dá požadavek na převoz nákladu a ony hledají vhodného dopravce (auto)
Na vytěžování jsou firmy, jak uvádí sebod, a taky aplikace raal, viz odkaz.
Raal se vyplatí pro někoho, kdo má víc aut a dispečera, který se řidičům stará o vytížení. Podle mě pro jednoho je příliš drahý, a taky si nedovedu představit, jak se snažíte dojet na druhý konec republiky s autem plným krámů, před sebou 10 - 20 zastávek vesměs v centrech měst, kde Vám v 10 hodin zavřou zóny, takže to taháte z periferie na rudlu, a ještě se přitom na zacpané dálnici snažíte v raalu najít zpětné vytížení.
Spedice, tím myslíte např. PPL, DHL, Toptrans atp?
Vy si najdete vhodné vytížení pro Vaše auto. Už v tom okamžiku ale nemusí být nabídka platná (nákladka mohla z nějakého důvodu padnout nebo už si ji zamluvil jiný autodopravce). Vy kontaktujete zadavatele přepravy a domluvíte si podmínky. Poté je Vám zaslána objednávka. Ani v tomto okamžiku nemáte vyhráno. Objednávka může být stornována, nebo dorazíte na místo nakládky a tam zjistíte, že vše je jinak ( náklad má jiné rozměry či váhu, náklad není ještě připraven atd.) Máte-li jen jedno auto je pro Vás výhodnější jezdit pod spedicí, která se specializuje na dodávky. Opravdu to není jednoduché jezdit a zároveň si shánět i vytížení.
doplněno 10.04.14 13:54:Ano, a nejen tyto. Když si odklikáte na nabídkách přeprav zadavatele, tak získáte dost firem, které se spediční činností zabývaji. Těm pošlete nabídku, nebo jim zavoláte. Ale připravte se na to, že je to běh na dlouhou trať. Přepravců je hodně, někteří jezdí již řadu let. Ti pochopitelně dostávají přepravy lépe placené a navyzující na sebe. Když začínáte, tak jste na konci řady čekajících. Tohle se opravdu velice řeší přes známé a kamarády, kteří pracují ve firmách, které sami vyráběji a na dopravu si sjednávají cizí auta. Ale jako všude, i tady platí : Kdo maže, ten jede.
Také je potřeba si zjistit,kolik stojí stránky,přes které se shání rozvozy.Je určitě potřeba mít člověka,který to bude mít neustále na očích aby mohl okamžitě sáhnout po každé výhodné zakazce.
Legrace to není to si sem jist. Navíc údržba auta, jako bonus, který určitě nestojí málo.
Jinak sledování programu s přepravou - přeci žena ne? )
acer, Moc záleží na tom, kdo Ti hlídá náklady. Musí se orientovat v zeměpise (budiž, najde na netu), musí se orientovat v cenách za dopravu, musí umět spočítat, zda se náklad vejde na auto (jak váhově, tak prostorově). Musí umět jednat s lidmi a být velice pohotový. Někdy Ti bude chybět do cíle ještě pár kilometrů a Ty budeš muset složit, protože jinak nestihneš vzít další nakládku. Takže domluvit složení třeba po pracovní době. Je toho moc a moc...
Pro mě je to zatím jen plácání do vody. Protože i když bych chtěl zkusit ty vytěžovací programy a hledat, tam alespoň pro začátek něco na přežití, tak mě to nikam bez zaplacení nepustí, tudíž si nemůžu udělat představu o tom kolik by za to bylo zaplaceno a zda by vůbec nějaký kšeft na začátku byl. Počítám, že možná by občas díky reklamě někdo zavolal s převozem v místě bydliště.
I když se zda, že jde o pohodovou práci, tak právě naopak. Jen starosti, nervy atd... V dnešní době kupovat ojeté pracovní auto ještě k tomu v ČR je první krok k neúspěchu.Databanky jsou drahé a pro dodávky nevýhodné. V dnešní době je všeho dost. Představy jsou pěkné, ale výsledek špatný.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.