Daň z nemovitých věci

Od: Datum: 16.05.14 12:23 odpovědí: 30 změna: 19.05.14 15:56

Zdravím všechny, dnes mi bylo oznámeno že nejsem přihlášena k dani z nemovitých věcí. Vím neznalost zákona neomlouvá, ale myslela jsem si že toto automaticky hlásí katastr když mě zapisuje. No nemám slov. Nemovitost jsem nebyla minulý rok. Měla jsem se přiznat k 31.1.2014. Prosím jak mám nyní dodatečně postupovat, aby nebyl problém?

- ještě otázka když vlastním dům malý dvorek a malou zahrádku k čemu se vlastně přiznávám, pouze v domu nebo je ve formuláři něco jako "dohromady"? Vůbec tomu nerozumím. Děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 16.05.14 12:40
avatar

zajděte na FÚ nebo si nechte na internetu od někoho vyhledat formulář k přiznání k dani z nemovitostí který vytisknete a vyplníte sama nebo za pomoci někoho fundovaného. Nebuďte z toho vyplašená, ale určitě to není snadné. Vyplněný formulář podejte na FÚ vč. kopie smlouvy, na základě které jste nemovitost(i) získala. FÚ přiznání případně opraví a zašle Vám kolik máte platit ročně, případně i nedoplatek. Sankce se v tomto případě obvykle neuplatňují. Uplatňují se pokud neplatíte spíš záměrně než nechtěně. M.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.05.14 12:47
Já došel na finančák, tam jsme najeli do katastru a podle LV(list vlastnictví) jsem vypsal každou položku na něm( dům, zahradu, dvůr...) do několika formulářů.Úřednice mi vše diktovala co kam napsat.Za 10 min hotovo.
To stačí jen poprvé od nabytí nemovitosti pak už jen posílají složenky
Sama se s těmi lejstry budete zbytečně trápit a nakonec Vám stejně řeknou že to máte špatně.Jděte na Vám příslušný úřad a nenechte se odbýt, jestli dostanete pokutu nevím ale neodkládal bych to.
Ohodnoceno: 1x
 
Od: flip
Datum: 16.05.14 12:48

https://adisepo.mfcr.cz/adist…D4C8B6B717ADC342C.ajp13sqli1l Tady se to dá krásně vyplnit - vytiskněte si k tomu výpis z katastru. Přiznání můžete rovnou odeslat elektronicky, pokud nemáte elektronický podpis, tak pak ještě do 5ti dnů dodat na FÚ potvrzení, které tam na vás pak vyskočí (to stačí i poštou).

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bussŽ
Datum: 16.05.14 13:06

Vy máte tu povinnost podat přiznání na FÚ a podepíšete. Jděte a podejte, je na to tiskopis, když slušně požádáte, pomohou vám vyplnit, sdělí částku. Na podatelně je tiskopis, též ho najdete na intu (třeba danove formulare) + pokyny pro vyplnění, nemovitosti jsou rozděleny a daň různá (pozemky, stavby), koeficienty. Na webu mfcr je aplikace, kde si to spočítáte (sdělí vám i FÚ).

doplněno 16.05.14 14:28:

to ivik, VY máte povinnost přiznání podat, ne úředník vyplnit, může radit, mně to třeba paní nadiktovala z počítače. Vy nevíte koeficienty na svou nemovitost? Já ano, je na ceduli na FÚ i na intu, kdo hledá, najde.

doplněno 16.05.14 19:53:

Pro buss: nejste Vy úředník FÚ? Kde má něco vyplňovat? Byly doby, kdy ani na úřadech neradili, nesměli!

to hankas, nebuďte ... já neplatil za les od převratu, garហbyla omylem v levnějším koeficientu, parkrát jsem byl na FÚ, vždy mě na to upozornili když jsem se na něco ohledně daně ptal, naposledy, že problém nastane, až bude kompletní digitalizace, tak jsem to na jaře změnil. Mimochodem, za komuny jsem daň z pozemků nehradil, špatná zem.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ivikŽ
Datum: 16.05.14 15:08
avatar

Pokud budu kupovat nemovitost v místě,kde bydlím,tak snad.Ale kupovala jsem byt v jiném městě,vzdáleném cca 60km.Takže byl problém,že se od letošního roku měnilo to,že daňové přiznání podáváte u FÚ ,kde máte trv.bydliště,takže si musíte zjistit koeficienty podle toho,kde se nemovitost nachází.Ani na jednom z ĄFÚ mi nebyli před koncem roku schopni podat kompletní info,co kde a kam poslat.Takoví jsou námi placení úředníci...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ivikŽ
Datum: 16.05.14 15:10
avatar

Pro buss: nejste Vy úředník FÚ?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ivikŽ
Datum: 16.05.14 13:33
avatar

Ti,kteří Vám radí vyplnit formulář sama doma a odeslat,Vás nabádají k problému.Pro normálního laika je velmi nesrozumitelné počítat,vyplňovat údaje na tento formulář.Počítáte tam s různými koeficienty,výměrami,přepočty.Absolvovala jsem toto minulý rok a doporučuji zajít na FÚ osobně.I sama úřednice na FÚ se radila s kolegy...

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 16.05.14 13:51
avatar

co to tu plkáte . . . formuláře jsou od toho, aby je vyplnil poplatník a ne úředník a od toho jsou i pokyny. To že je to neskutečně složité je věc druhá. Formuláře mají dva sloupce jeden vyplňuje poplatník a jeden FÚ. Jso úřednící a úředníci, ale obvykle važsují mít alespoň část vyplněnou.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ivikŽ
Datum: 16.05.14 13:55
avatar

Pro miramora: já si úředníka platím ze svých daní,takže mně má poskytovat službu,vážený/á/!A na co by tam kdo posílal část vyplněnou?To si to budou posílat sem a tam?Plkáte Vy...Sami úředníci se v tom nevyznají...Vlastní zkušenost.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: flip
Datum: 16.05.14 14:11

Pokud si ho otevřete a zkusíte ho vyplnit, sama uvidíte, že je to velmi jednoduché.. Při spravném zadání údajů jako je výměra a správná obec si vše vyplní sám... I moje matka, ač s pc není příliš kamarád, účetnictví jí je nahony vzdáleno, tak to zvládla... A i kdyby byl špatně vyplněný, i snaha se počítá, úřednice na FÚ radši řekne co opravit, než tam s někým sedět a vyplňovat za něj..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ivikŽ
Datum: 16.05.14 14:17
avatar

A Vy např.znáte koeficienty jednotlivých měst?Jestli ano,máte můj obdiv...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: flip
Datum: 16.05.14 14:24

Když si pořádně přečtete co píšu, zjistíte, že při zadání správné obce si formulář doplní vše sám...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ivikŽ
Datum: 16.05.14 14:26
avatar

A k čemu to bude,když tazatel třeba nemá el.podpis,není zběhlý v těchto věcech?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: flip
Datum: 16.05.14 14:47

Pokud si přečtete i mou první odpověď, zjistíte, že el. podpis nutnost není..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ivikŽ
Datum: 16.05.14 15:01
avatar

Můžete mi to vysvětlit,jak by se tedy postupovalo?Děkuji.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.05.14 15:20
avatar

Nechci být vlezlý, ale přečetla jste si první Flipův příspěvek?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ivikŽ
Datum: 16.05.14 15:22
avatar

Pro rumicek:Ano ,přečetla.A dost si protiřečí.Nejprve připouští,že to není snadné.Pak tvrdí,že to je jednoduchá záležitost...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: flip
Datum: 16.05.14 15:25

Jak psal Rumicek, i to je psane vyse.. A predejdu vasemu dalsimu dotazu "k cemu to tedy je, kdyz se to stejne musi poslat/odevzdat osobne" - je to k tomu, ze pak napr. prestava bezet penalizace, pripadne to usetri cestu na FU ze vzdalenejsiho mista.. Proste vsechno jde, kdyz se chce :) Hezky den, koncim

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ivikŽ
Datum: 16.05.14 15:24
avatar

Pro flip.Každý nemá u PC tiskárnu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: flip
Datum: 16.05.14 15:35

Tak má v těch 5 dnech čas na to, aby si sehnal/a někoho s tiskárnou..

To už je vážně ale debata o ničem, mějte se hezky ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ivikŽ
Datum: 16.05.14 14:23
avatar

A od čeho tam pak jsou?

doplněno 16.05.14 14:27:

Podle mě poradil nejlépe milan23,ostatní odpovědi jsou tak trochu na nic...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.05.14 14:57

Souhlas s Ivik a Milanem. Nevidím důvod, proč by úředníci s tímto nepomohli. Aspoň u nás to takto funguje a v pohodě.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ivikŽ
Datum: 16.05.14 15:02
avatar

Děkuji za podporu...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.05.14 17:21
avatar

Já jsem neplatila 2 roky , nevěděla jsem to. Na finančním jsem nebyla. Já bych tam zavolala,aby mi poslali formulář abych věděla kolik mám vlastně platit, doma bych ho vyplnila a poslala peníze složenkou. Nebo z banky,to už je jedno.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.05.14 18:27
avatar

iviku, kdyby všichni chodili na úřady s práznými formuláři stalo by se to, že strávíme hodiny ve frontě na úředníka. Jde o to, že ve větších mětech jsou desetitisíce až statisíce poplatníků a není možné každému dělat Vámi popisovaný a nesmyslný servis vyplnění celého formuláře. Každý i neumětel dokáže cca 1/2 vyplnit a se zbytkem mu musí úředník pomoci. Teze, že to má dělat celé úředník je blbost, sám jsem zastáncem toho, že by se mělo z úřednků kouřit jak makají, ale není to tak nastaveno. Vyste zřejmě z menšího města ale opravdu je nemyslitelné, aby všem potencionálním poplatníkům formuláře vyplňovali úředníci. Připadáte mi jako typ člověka co příjde na poštu se složenkou aby zaplatil účty, ale věřte že díky takovím se vše strašně zdržuje a zneefektivňuje. Co se týče vypracování pokynů k formuářům stát na ně jistě vydal obrovské peníze a vy k tomu vlatně přistupujete tak, že se má tazatel na pokyny vyprdnout. Tak to prostě není nastavené zkuste to pochopit což asi pro někoho bude problém.

doplněno 16.05.14 18:31:

dovětek : víte co je nejhorší - smrt člověka vyděšením. Berte to jako vtip, ne jako útok.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 16.05.14 18:59
4miramira Samozřejmě máte zčásti pravdu, vyplnění složenky nebo přepis auta jsou natolik jednoduché že je zvládne i školák ale daňové přiznání z nemovitosti je věc kterou většina lidí dělá třeba jen 2krát za život.Chápu že živnostníci, obchodníci s nemovitostmi apod. se v tomto umí orientovat, ale sám vidíte že se najdou lidé kteří jsou úplně mimo.Ten čas co se budu snažit co by laik zorientovat v pokynech našich ministerstev(a většinou bez úspěchu) mi bude jinde chybět.Pak je nasnadě se obrátit na odborníka-tedy úředníka.To zda mi pomůže je na něm.Já měl štěstí.Můžete namítnout že od toho je mnoho komerčních firem zabývajících se daňovým poradenstvím, ale z logiky věci půjdu prvně na úřad, zdvořile poprosím, případně pěkně poděkuji s konstatováním že to s českým úřednictvem není tak zlé. Děkuji za Vᚠčas
doplněno 16.05.14 19:37: Dovětek : shovívavost je velmi ceněná vlastnost
Ohodnoceno: 1x
 

 

Datum: 16.05.14 19:18

miramira. Po FÚ a i jiných institucích se pohybuji velice často v různých městech. Malých, větších a ještě větších. . Zrovna FÚ nepatří mezi úřady, kde by úředníci měli přede dveřmi fronty čekajících lidí (tedy když opominu konec března ). Takže se úředníkovi nic nestane, když formulář pomůže vypsat.Na rozdíl od Tebe se domnívám, že od toho tam je. Od toho je placen z mé daně, aby mi pomohl, když tam příjdu. Opět naprosto souhlasím s Milanem *palec*.

A jestli si někde nějaký úředník hraje na mocipána, tak by měl být vyměněn *bezim*

Ohodnoceno: 1x
 
Od: ivikŽ
Datum: 17.05.14 08:43
avatar

Pro sebod: Přesně tak,za mě v práci taky nikdo nic nedělá...Jsem tam od toho,abych dělala to,za co beru plat.Souhlas...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ivikŽ
Datum: 17.05.14 07:14
avatar

Pro miramira: Můžu Vás ujistit,že nepatřím k žádným vyděšeným lidem,jak se mě snažíte označit.V životě jsem zvládla věci,o kterých Vy asi nemáte ani potuchy.Všemi svými příspěvky jsem chtěla upozornit na to,že se stát i poplatník může snažit sebevíc,ale všechno je o souhře a složitosti problému.Jeden úředník Vám řekne to,druhý ono a nakonec penále dostane občan.A stát může vynakládat peníze jak chce.Jestli Vám připadám jako typ člověka,který přijde na poštu se složenkou a zdržuje,jste na omylu a je Vaše věc,jak Vám připadám.Podle mě / a nejen podle mě,vážený/ je daňový systém pro obyčejnou tetu z Horní Dolní velmi složitý a holt každý není na takové IQ úrovni jakoVy...Kdybych skutečnosti,které popisuji při koupi bytu nezažila na vlastní kůži,vůbec bych původně na tento dotaz tazatelky nereagovala...A něco pochopit,to pro mě problém,na rozdíl od Vás,není.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.05.14 15:56

Ještě moc prosím, kdy mám dům, "hospodářskou budovu" malý dvorek a malou zahrádku tak budu vyplňovat formuláře 3? Nebo jak se postupuje? Druh pozemku je psaný jako zastavěná plocha a nádvoří a když v informacích o pozemku je výměra pozemku jedna. Opravdu nevím jak na to :(

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright Š 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.