Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer,
potřebuji poradit jak přesvědčit svoji babičku aby mi přidala peníze na počítač - 15 000,-Kč. Rozhodně počítač nepořizuji abych na něm mohl hrát minecraft nebo jiné videohry, ale hodně se orientuji v IT a grafice, jsem samouk a k takovým věcem potřebuji výkonný počítač. Vím že ty peníze má, jen je potřeba ji dokázat že to je dobrá investice a ona jako důchodkyně neví jaké možnosti, jaká podívaná v tom je. 5tis. už mám obstaraných ale potřebuji větší část, jsem student prvního ročníku SŠ.
Předem děkuji za odpověď.
No ty vole, tak v tomhletom případě snad poprvé neoslovuji slušně, protože to je mazec.
Předpokládám, že ti je nebo brzo bude 16 let, takže klidně můžeš celé léto na brigádu, a když budeš makat, minimálně půlku z požadované částky vyděláš. Nezlob se, ale sedět doma na prdeli a chtít peníze po babičce mi přijde nejenom HODNĚ drzé, ale především hodně nevhodné. I kdyby měla babičky miliony, myslíš, že si tímhle vyjádřením zasloužíš byť jen korunu? Vyjádřením, že chceš prostě přesvědčit babku, ať pustí love, protože já holt na ty nový programy potřebuju novej kompl?
V první řadě by ses měl zkusit domluvit s rodiči, aby ti třeba půjčili, a postupně jim to splácet, případně si část vybrat jako dárek k Vánocům apod. Ne hledat cestu, jak babičku, o které "víš, že ty peníze má" (jak to ty můžeš vědět? Babička se ti svěřuje?).
doplněno 11.05.14 22:29:Protože to jsou její peníze, a je jen a zase jen a pouze na ní, jak s nimi naloží.
A zeptal ses taky jí? Ovšem ne "dej mi peníze", ale "babi, půjčila bys mi prosím na..." a vysvětlila bych, co vlastně chci. A samozřejmě bych se dohodla na řádném splácení, které bys samozřejmě dodržel!
Ano, přesně tak, svěřuje. Já žiju se sestrou, nemám rodiče. A ano, myslím že zasloužím, peníze si do hrobu nevezme a když ty peníze může dávat bratrovi na chlast, tak pro mě ne na počítač?
Protože to jsou její peníze, to jste ještě nepochopil? Ne, že bych s tím souhlasila, ale pokud bude chtít, dá je bratrovi na chlast. Je to výsadní právo každého člověka dělat si se svým majetkem, co chce, pokud nezasahuje do práv někoho jiného. Konec, tečka, o tom se diskuse nevedou. Takhle to je a podle toho se zařiďte.
Já když chtěla od babi na něco peníze, tak řekla, stav se na zahrádce a pomoz mi. Nadělala jsem tam tolik práce, že jsem si nevydělala ani 20,- na hodinu (většinou jsem potřebovala kolem 500,- na cesty za kamarády), ale jí stejně šlo o to, abych byla s ní a nebyla tam sama. Nedalo by se babičce také nějak pomoct?
Jinak se připojuji k těm, kterým Váš požadavek připadá drzý - přinejmenším to jsou jen a jenom její peníze a ona má právo s nimi nakládat, jak chce. Nikdy by mne nenapadlo si dělat nějaké nároky. Nedáš? Nevadí, děkuji za zvážení, babi. Ona možná i jako důchodkyně ví, jaké možnosti v tom jsou, jen Vám je nedá zadarmo, tak jako moje babi
Podej to tak, že ty peníze potřebuješ půjčit. Pokud budeš šikovnej, hravě je vyděláš zpět za krátkou dobu několikanásobně. I kdyby se ti hned nedařilo, babička ti asi v pohodě počká. Nevím jakou grafiku přesně chceš dělat, ale pokud umíš trochu IT obecně, můžeš svoje služby nabízet firmám, když jde o to získat peníze, nemusíš dělat jen nějaký super extra věci, klidně udělej nějaké firmě novej web, firemní identitu, reklamní kampaň atd. Co se týká výkonného počítače - zase bych důležitost výkonu tak nepřeceňoval. Jestli se něco renderuje vteřinu nebo dvě, to je ve výsledku úplně jedno. Taky není potřeba skládat z nějakých super předražených komponent - jestli bude mít třeba paměť trochu horší časování nebo frekvenci se ve výsledném výkonu prakticky nepozná. Stačí osadit SSD a grafikou s alespoň 192bit sběrnicí a pojede to jako blesk i s ne třeba úplně nejlepšími komponentami. Můžeš taky zkusit vydražit nějaký slušný komp na aukru, občas tam někdo dá dělo které se vydraží třeba za třetinu skutečné hodnoty. Komponenty tam taky občas bývají dost levně.
Teda sorry, ale na Vašem místě by mě musela hanba fackovat ! To Vám není hloupé páčit penize z důchodce? Píšete, že jste student, blíží se prázdniny, takže když si obstaráte brigádu, tak jistě nějaké peníze seženete. Možná ne vše, je možné, že budete muset investici do PC odložit. Ale je dost možné, že když babička uvidí, že dřete, abyste si vydělal, je možné, že třeba přidá.
Ovšem s přístupem, kdy čekáte s nastavenou dlaní a jen přemýšlíte, jak dotyčného pumpnout, tak s tímto přístupem to asi daleko nedotáhnete.
I když - je tu jistá skupina lidí, která bere jako své poslání páčit peníze z důchodců - byl už o nich natočený i film...
Je mě za Tebe hanba, takhle se snažit podojit babičku. Celý život jistě pracovala, teď bere důchod, které nejsou ve většině případů nic moc. Musí mít na jídlo, léky, zaplatit energie. Ten důchod je pro ni, ne pro zpovykaná vnoučata na počítače. Přestaň ji vydírat a raději se podívej po nějaké brigádě. Nebudeš mít peníze sice teď hned, ale budeš mít z toho pak dobrý pocit, že sis k počítači pomohl sám.
Když se takhle naučíš vydírat, budeš chtít příště přidat třeba na motorku, auto apod. Nestydíš se trochu?
A jen tak mimochodem. Třeba já mám vnoučata tři. A myslíš si, že jednomu mohu dát tisíce a těm ostatním nic? Pěkně všem stejně, jinak to nejde. Určitě je vás taky víc vnoučat a pokud je babča spravedlivá, musela by dát po 15 tisících nejen Tobě, ale i ostatním. A tolik jistě nemá.
Jsi pěkný vyčůránek. Jen ještě otázka: Zdalipak jsi babičce včera přišel popřát s Svátku matek a dal jí aspoň malou kytičku. Jaga
doplněno 12.05.14 07:14:A když jsem to tak četla všechno, ani se vlastně nedivím, že se Tě rodiče zřekli. S takovými názory bych Tě taky nechtěla. A navíc ručičky jdou dozadu. Kdo seje vítr, sklízí bouři.
Na práci je Tě škoda. Ale tahat peníze z babky, na to Tě škoda není, že? Škoda, že nad Tebou rodiče zlámali hůl. Ono občas pár facek puštěných ve správnou dobu na správném místě taky dovedlo vychovat. I když nemám ráda násilí.
Není to dobrá investice. Z mého pohledu určitě ne. Jediné, co je na tvém dotazu věrohodné je to, že potřebuješ z babičky ty peníze vyrazit. A je ti jedno, jakým způsobem, prostě je chceš. Víš, že babička peníze má, ale ony jí zřejmě nespadly do klína z nebe. Někteří důchodci jsou hodně skromní a snaží se ušetřit si peníze třeba na pohřeb. A co není věrohodné? Nějaký PC máš, píšeš, že se orientuješ v IT a grafice. Měl bys tedy být schopem si s těmito znalostmi na nový PC vydělat. Pokud toho nejsi schopen, tak podobná investice ti v tom nepomůže. A zmiňovat se o vystavování faktur, to je úplný nesmysl. Kromě toho se ve svém minulém dotazu na posouzení PC zajímáš hlavně o to, jestli na něm půjdou hrát nejnáročnější hry. Tak kde je pravda?
Ano, jenže jak už jsem psal Core 2 Duo a 4GB RAM opravdu na grafickou práci a renderování. Nevím, jak jste přišel na to, že jsem zde psal dotaz ohledně PC na nejnáročnější hry, možná se jedná o shodu přezdívky, nebot PC si sestavuji sám a vím co do něj dát aby byl optimální pro to co od něj potřebuji a očekávám. Prosím tedy o odkaz.
Ahoj, Tvůj dotaz vypadá věrohodně, myslím že si nevymýšlíš, proto zkusím poradit.
Asi bych zkusil babičce vysvětlit toto:
- počítač Ti pomůže ve studiu, k získávání informací i zkušeností do života
- díky počítači se budeš moci naučit další věci, které budou přínosem pro Tvoji budoucnost, pro lepší pracovní zařazení po studiu...
- počítač Ti přinese možnost si během studia přivydělat nějaké peníze (nebudeš lhát - jestli jsi šikovný v grafice, můžeš se i jako študák chytit třeba někde v reklamce...)
- pokud bude mít babča zájem, můžeš zkusit přes net zkontaktovat její bývalé kamarády, spolužáky...
- můžeš jí ukázat různé eshopy, kde se dá levněji a pohodlně z domova koupit cokoli...
Neznám Tvoji babičku, netuším kolik jí je let, ani nevím jak s ní jinak vycházíš. Ale když to trošku "diplomaticky" zabalíš, tak by povolit mohla. A pokud není příliš konzervativní, třeba v tom najde zalíbení a ještě ráda si koupí i svůj vlastní comp a Ty ji budeš učit.
Jen na závěr - zkus babičce navrhnout, jestli by Ti na počítač "půjčila" - zní to lépe než když po ní budeš chtít aby do něj ona investovala. Pro ni počítač může být nevratná investice. Ale půjčka (třeba nevratná) na to, abys Ty mohl investovat do svého vzdělání bude jistě působit lépe!
Páni kolegové, ale no tak, nenechte nas*anost cloumat svým majestátem, nejsme tu od moralizování!
Navíc znám pár "důchodců", kteří mají milióny a v hospodě nedají korunu dýško, fakturu za rekonstrukci baráku zaplatí na haléř přesně...
Tazatel se mi jeví jako rozumný kluk...
doplněno 11.05.14 21:52:@ra252 grafika? Programy na rozumnou grafiku jsou skoro stejně náročné jako nové gamesky..,.
@andretii - neříkal jsi, že máš dluhy...
...ale babičky, pokud se podaří je přesvědčit, tak půjčí s tím, že se celkový dluh, třeba i se symbolickými úproky, se vrátí třeba za 5 let. Pokud si opravdu věříš, že Tvoje "IT a grafika" není jen zábava a že v tomto oboru fakt něco dokážeš, tak je hodně velká pravděpodobnost, že tu desítku babičce do té doby vrátíš, klidně i s úroky. Jen od toho za dva roky nesmíš utéct a začít preferovat "děvky, chlast a fet", to by z tebe babička fakt radost neměla. Možná i pro Tebe by výčitky svědomí byly horší než ten dluh. Přemýšlej o tom i z této stránky...
Díky za odpověď.
Právě to asi budu muset uhrát takhle. Počítač mám, ve slušné konfiguraci, ale Core 2 Duo a 4GB RAM opravdu na grafickou práci není. A vysvětlovat že potřebuji 16GB RAM a výkonný procesor/grafiku na renderování nemá smysl, neví co to je. Rád bych si ty peníze půjčil, ale bohužel už jsem zadlužený, a nevím jestli bych to byl schopný zplácet, takže chci narovinu říct že nemám peníze než abych sbliboval že to budu zplácet a potom neměl z čeho. Kolem 5 tisíc mám našetřenných z toho když sousedí nebo známý potřebovali něco udělat s počítačem a 15 000 potřebuji, banka mi nepůjčí tak mi nezbívá než to zkoušet takhle.
Nikoli, já jen, že nějakých deset litrů je sranda proti softu. Pravda, soft krade snadněji, ale obrat důchodkyni taky nebude zas tak náročné, že?
Tak Win 7 Ultimate/8.1Pro stojí cca 3 000,-Kč
Offce 2013 Pro Plus 13 000,-Kč
Mám jednoduchý vkus, vždy se spokojím s tím nejlepším.
Nevím jestli je snažší obrat důchodkyni než aktivovat nelegální widle, ale dám vám vědět.
Office na grafiku ne, Office je kancelářský balík od společnosti Microsoftu abych mohl na něčem vystavovat faktury. Na grafiku jsou zde grafické programy od Adobe, jejich cena se pohybuje kolem 20 000 až 40 000,-Kč.
A jak jinak mám reagovat? Nevím o co se pán snaží, jestli mě chce vytočit?
Takže podnikatel podle hesla "Ukradnu auto, babička dá na benzin a stanu se taxikářem"
doplněno 12.05.14 15:30:Nikoli, jen se od začátku divím, k čemu potřebuje začátečník buhvíjaký HW, když základní problém je SW, znalosti a dovednosti.
To co tady píšete je naprosto mimo téma, takže nevím čeho se tím snažíte docílit? Myslíte že mě dokážete vytočit? Mě to nevadí. A opravdu se mi nelíbí že tady ze mě děláte zloděje, takže toho nechte, pro vaše dobro.
A neřidte se prosím heslem "Podle sebe soudím tebe"
Jak víte že ty znalosti a dovednosti nemám? Já se zase od začtku divím proč řešíte věci mimo téma po kterých je vám prd. Vy asi máte svých starostí málo?
OS a uvedené grafické programy koupit musíš. Ovšem na vystavování faktur stačí Libre Office, grafiku lze začít třeba s Gimpem, ... Zkus hledat rezervy, ne všechno je nutné kupovat na začátku. Existuje i freeware. A jakmile uděláš prvních pár zakázek, pořídíš si SW podle svých představ...
(Nečetla jsem to tu.)
Ale sorry, říct si někomu jen tak o 15.000,- (nebo i 10.000,-)? To ti není divný, sobecný, nechutný?
Sám sis nevydělal, tak prostě PC nebude. Teď bude léto - co taková brigáda? Ale ona ti asi taková práce na stavbě moc nevoní co?
Trocha počtů:
Minimální hodinová mzda: 50,-
8 odpracovaných hodin denně, 5 dní v týdnu - 2.000,-
Prázniny mají 9 týdnů - 18.000,-
A to jen při minimální mzdě!
Grafiky hledají všude možně, takže jestli seš schopný, tak šanci máš (není to pro každýho) a ti určitě za minimální mzdu nedělají!
doplněno 11.05.14 22:42:A ani ta stavba za minimum nebude. Dnes je většinou mzda okolo 80,-
Ano, já jsem sobec, ano, myslím pouze na sebe. Ale kdo co udělá pro mě? Maximálně moje sestra. Rodiče se mě zřekli, každý si našel nového partnera a založil novou rodinu.
"Ale kdo co udělá pro mě?"
Pravděpodobně nikdo nic. Co jsi Ty nezištně udělal pro někoho jiného? Třeba pro tu babičku? Nic ve zlém, ale kdyby zamnou přišla moje vnučka s Tvým požadavkem, poslal bych jí do ... patřičných míst.
Ale tahle diskuse je zbytečná, protože jsi jen pouhý provokatér. Kdybys to totiž myslel vážně, těžko by Tvé IQ stačilo na zapnutí PC .
PC se dá pořídit i levněji a babička není povinna ti něco dávat.Proč se tě rodiče zřekli? Mámy se většinou svých dětí jen tak nezříkají,to jsi opravdu tak nesnesitelný? Sestra je jistě dospělá,když si tě vzala k sobě,tak popros jí o půjčku a běž na brigádu!Aby jsi jí to splatil.
Domnívám se, že většina z Vás tady šíleně ale šíleně přehání a dělá z komára velblouda. V dnešní době je asi 13! nezaměstnaných na jedno pracovní místo a vy tady moralizujete jednoho 15/16ti letého fracka ať si jde vydělat na "komp". To snad nemyslíte vážně. Jistěže by měl přiložit ruku k dílu ať už u bábí nebo někde na brigádě, BUDE-li ta možnost ale trochu nadhledu by to chtělo. Neračte mi tvrdit, že jste si na všechno všichni drazí moralisté do svých 18ti let samotni vydělali a že vám babička na to nebo ona nedala nebo nepřispěla:D Tohle je nejtrapnější, přestřelená série reakcí jaké jsem měl tu čest na poradte.cz číst.
Milý anonyme, většině je docela buřt, jestli chlapec mákne, nebo si bude válet šunky doma. Rozhořčení pochází z toho, jakým způsobem je dotaz a reakce tazatele podané. To prostě není dotaz vnuka, co má rád svou babičku a chtěl by od ní půjčit. Pokud ten rozdíl nevnímáš, tak to už bohužel není chyba rádců.
A taky je rozdíl si od babičky půjčit - nebo i dostat - pětistovku na kredit, tisícovku atd. Ale 15 litrů je dost přestřelené, takže se nemůžeš divit přestřeleným reakcím.
doplněno 12.05.14 14:09:A četl jsi taky reakce tazatele? Krom otázky? Osobně mi tedy věta " Vím že ty peníze má, jen je potřeba ji dokázat že to je dobrá investice a ona jako důchodkyně neví jaké možnosti, jaká podívaná v tom je", přijde buď nevhodně zvolená, nebo prostě drzá. Ale máš pravdu, je to jen a pouze věc názoru.
Svůj názor jsi napsal, nechej tedy i druhé, aby mohli udělat to samé bez toho, aby byli označeni za spamy, moralisty aj.
doplněno 12.05.14 14:23:Jak jsem psala, je to věc názoru. Říct, že je mě na brigádu škoda, sedět doma na zadku a zajímat se, jak přesvědčit babičku, aby pustila žilou nemalé peníze, drzost prostě je.
Drahý neanonyme jménem "martinaa". Dotaz jsem pečlivě přečetl a nic, co by nasvědčovalo tomu, že svoji babičku nemá rád nepozoruji. Dotaz je jasný. Tazatel položil slušně následující dotaz:
"potřebuji poradit jak přesvědčit svoji babičku aby mi přidala peníze na počítač - 15 000,-Kč."
Čili bylo by fér reagovat na podaný dotaz a subjektivní pocity, domněnky či smyšlenky a morality si ponechat pro sebe. Dotaz byl položen a fůra moralit zde uvedených nejsou ničím jiným než spamem.
Zmiňovaná věta rozhodně ani zdaleka nedokládá jakoukoliv drzost nebo špatný vztah k babičce. To, že senioři PC obvykle málo rozumí je prostě statistickým faktem etc u zbytku.. Diškutér by jistě měl vyjádřit svůj názor v diskusi, to ovšem v intencích položeného dotazu. V opačném případě je to prostě jen ot spam, který mimo jiného dost možná odradí tazatele od další návštěvy těhle stránek..
@martinaa Já jsem pouze napsal že na práci na stavbě je mě škoda, ne že nechci pracovat a budu se válet doma, to je docela rozdíl, ale to Vy nevidíte, nebo nechcete vidět.
Já jsem viděla pouze to, že jsi napsal, že je tě na stavbě škoda. Na další dotazy, zda máš a budeš mít nějakou brigádu, aby sis něco vydělal sám, jsi už jaksi neodpověděl.
doplněno 12.05.14 15:25:Já ne, ale někde to tu, myslím, zaznělo.
A máš pravdu, proč to řešit, já ty prachy nepotřebuju.
Vy jste se mě ale neptala jestli mám nebo budu mít brigádu. A to že je mě na stavbě škoda je pravda, neříkám že neumím manuálně pracovat, ale proč makat na ZROVNA NA STAVBĚ když mi třeba takové učetnictví nedělá problém.
Myslím že to moc řešíte, peníze se si s sebou do hrobu nevezmeme nikdo.
No, nepřispěla. Jak už jsem psala nahoře, za fůru hodin na zahrádce se ta pětistovka našla. Jediné peníze, které jsem od rodičů nebo babičky dostala na ruku "jen tak" bylo 8 000 ,- za maturitu (dohromady se na to složili). Ještě do posledního roku na VŠ jsem dostávala 3 000,-, za které jsem si platila bydlení u příbuzných, jídlo, vše do školy, jízdenky (lítačku), dokonce i dost oblečení jsem si kupovala sama. Dnes nevím, jak. Ano, máte pravdu, že ta brigáda je dnes těžko sehnatelná, to musím uznat. Ale snažit se musí a co mi vadí víc, je ten postoj. Bábo, máš? Máš, tak dej. Šlo by to jinak, nemyslíte?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.