Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, jestli když jsem v dubnu nastoupila na brigádu na dohodu o provedení práce a nepodepsala jsem daňové prohlášení, mohla bych ho podat ještě teď nějak zpětně, aby mi vrátili, co mi strhli? Jsem studentka, měla jsem jen kdysi dávno jednu brigádu a bohužel tomu moc nerozumím.. Asi jsem myslela, že daně mi nebudou strhávat díky potvrení o studiu, které po mě chtěli. Když jsem se o tom bavila s kamarádem tak mi řekl, že takto zjistil se spolužákem dva měsíce po brigádě, že jim neměli strhávat daně, protože jsou studenti a peníze ještě zpětně získali.. Nejde o nějakou obrovskou částku, ale každá koruna se hodí a trochu mě to mrzí..
Jak to tedy je, můžu to opravdu ještě chtít podepsat nějak zpětně nebo už mám smůlu a musím si o ten papír žádat každý měsíc u zaměstnavatele? Co se tam vlastně píše?
Děkuji
Prohlášení k dani z příjmu můžete podepsat i zpětně, ale pokud byste měla souběžně dvě nebo více dohod u různých zaměstnavatelů, můžete podepsat vždy jen u jednoho z nich.
Teď podepište prohlášení zpětně za rok 2013 i 2014, vyžádejte si od zaměstnavatele potvrzení o zdanitelných pčíjmech a odvedených zálohách daně z příjmu za rok 2013 a podejte daňové přiznání za rok 2013. To, co za Vás zaměstnavatel na daň odvedl, se Vám pravděpodobně vrátí (záleží na výši příjmu).
Pokud jste měla nějaké příjmy v dřívějších letech, můžete takto podat daňové přiznání až tři roky zpětně.
Protože jste neměla povinnost daňové přiznání podávat, nevztahuje se na Vás termín 31. března a nehrozí Vám žádná pokuta či penále.
Zaměstnavatel už Vám roční zúčtování daně provést nemůže, protože jste o to nepožádala písmně do 15. února 2014.
------- Pokud nebudete mít v r. 2014 souběžně více zaměstnání, z nichž by se odváděla zálohová daň, můžete posledního zaměstnavatele z r. 2014 do 15. února 2015 písemně požádat o provedení ročního zúčtování daně z příjmu.