Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

DPP - daně

Od: abcd* odpovědí: 2 změna:

Ahoj,

jsem student a zařizuji si brigádu. Mám potvrzení o studiu.

Můžete mi prosím poradit, jakou z těchto dvou možností mám zvolit? Mám za to, že pokud mám potvzení o studiu, tak nic neplatím - ale asi chyba lávky.

Mzda se Vám může zdanit dvěma způsoby: zálohovou nebo srážkovou daní. Při zdanění zálohovou daní musíte podepsat prohlášení k dani a na konci roku podat danové přiznání, aby se Vám daň vrátila. Při zdanění srážkovou daní se Vám daň nevrací.

Díky za rady.

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

0x

tak ve srážkové dani byly od letoška změny, takže si netroufám odpovědět přesně (nezajímala jsem se o ně). nicméně pokud ještě nikde nemáte prohlášení k dani podepsáno, tak radím rozhodně podepsat. pokud podepíšete, tak vám bude uplatněna základní sleva na dani na poplatníka a i sleva na studenta, tedy ve výsledku třeba nebudete platit daň vůbec. pokud nepodepíšete, tak vám sleva uplatněna nebude.

daňové přiznání rozhodně podávat nemusíte, pokud k tomu nemáte zákonný důvod (tedy třeba příjmy z podnikání nebo třeba víc příjmů ze zaměstnání v jednom měsíci současně). pokud i přes slevy nějakou daň zaplatíte a budete mít nárok na její vrácení (třeba proto, že v některých měsících nebudete pracovat a základní slevu tak nebudete mít uplatněnou celou nebo vám vznikne nárok na jiné slevy na dani, třeba za dary), tak můžete posledního zaměstnavatele požádat o roční zúčtování záloh a on je povinen vám vyhovět.

iz*
hodnocení

0x

Abyste mohl u DPP s odměnou do 10.000 Kč měsíčně uplatnit slevu na poplatníka a na studenta, musíte u zaměstnavatele podepsat prohlášení k dani. Jinak se Vám strhne srážková daň (zálohová až nad 10.000 Kč měsíčně).