Život s člověkem, který trpí rakovinou

Od: Datum: 20.04.14 22:42 odpovědí: 10 změna: 21.04.14 17:09

Dobrý večer,

chtěla bych se zeptat na můj případ. Co byste dělali..

Blízký příbuzný má rakovinu, bere chemoterapii, ale jen jako lék, odmítl operaci a ostatní léčbu. Vyřídil nás psychicky, protože je hrozný hysterik a hrozně špatně to snáší.

Začala jsem mít problémy s tiky, které jsou někdy nekonečné a strašně nepříjemné, zvlášť když jde třeba o oko. Dále- příbuzný má v ruce má takové trhání, záškuby, když řekne něco nepatřičného nebo když je nervózní. Vždycky jsem byla v tomhle klidná a byla jsem ráda, že to nemám, ale teď, moje tělo to po něm začalo opakovat. Nedokážu to ovládnout a strašně mě to štve.

A začaly mi vypadávat předměty z rukou. Najednou se mi otevře ruka. A znáte to, padají mi zrovna ty nejdůležitější věci- rozbila jsem na kusy zrcadlo. Padá mi mobil, tablet, musím se na všechno co držím strašně soustředit a i přes to mi to bohužel padá. Jak k tomu přijdu, když si odrovnám takové důležité i drahé věci.

Děkuji za rady.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 20.04.14 22:57
avatar

Pokud jde o nemocného příbuzného, nic moc nenaděláte, snažte se mu moc nechodit na oči a vyhýbat se konfliktům. Možná to nebude dlouho trvat. Pokud jde o vás samotnou, svěřil bych se s problémy svému lékaři, můžete mít problém psychický, neurologický nebo oba dohromady, on už bude vědět, kam vás poslat na vyšetření. Možná jste i dost přetížená v práci i ve své rodině a neškodilo by trochu zmírnit tempo.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: ria®
Datum: 20.04.14 23:40
avatar

Zkuste se trošku vyzbrojit vitamny navíc, jíst více oříšků, stopových prvků hořčík, draslík, atd... Je to strašná situace, zažila jsem jí s dědou :( vzpomínám si, jak jsme dorazili do nemocnice a on nás ani nechtěl vidět - už jsem tu jednou psala, že jsou to různá stádia se smířením se s nemocí, buďte trpěliví, i když je to strašně těžký. :(

doplněno 21.04.14 00:34:

Právě děda mi kdysi povídal, že umírající se takto chovají proto, aby si pak pozůstalí odfrkli, když už bude po všem, aby jim vlastně až tak tolik nechyběl že to dělá "příroda" Možná na tom něco bude. :/

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 20.04.14 23:55

Zdravím . Prožívám teď právě něco podobného jako vy. Musel jsem si ho nastěhovat k sobě. Přestal jsem chodit do práce a staral se. Přes den spal a v noci začal rajzovat po baráku. Byl už velice slabý a stále padal, tak že já celé noci vzhůru. ještě mne citově vydíral. Nějaký měsíc jsem to vydržel ,ale začal jsem úplně blbnout. Brečel jsem , řval jsem na sourozence - no hrůza. Chtěl jsem mu dosloužit do konce , ale nakonec jsem zvolil hospic. Dávají mu něco na sklidnění a tiší mu bolest. je tam velice spokojený a já mám už skoro 14 dní klid. V mém případě ale šlo o skoro 80 letého člověka v posledním stádiu raka. nevím jak je to u vás. Psychika je hrozně složitá a choulostivá věc a nezahrávejte si s tím. Váš organismus to může velice oslabit a můžou přijít nemoci. Vyhledejte bezodkladně odbornou pomoc.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 21.04.14 00:26
avatar

On má právo na to, aby prožíval svou bolest podle svého. Ale ne na to, aby vás stáhnul sebou.
Nemocný potřebuje určité ohledy, ale nenechte se terorizovat. Máte nárok na přiměřenou míru sobectví a svébytnosti. Nepodléhejte mu! Život s někým hysterickým je peklo, to dokáže otrávit každou minutu bdění. Určitě si nemusíte vyčítat, že to nezvládáte lépe, protože zvládat to v takové situaci je opravdu nadlidský úkol.
Připadá mi, že by vám pomohla antidepresiva - sice nějakou chvíli trvá, než zaberou, ale pomohou člověku srovnat se do latě. Určitě neváhejte vyhledat odbornou pomoc, než si sama vypěstujete něco psychosomatického, a budete doma hysterky dvě. Hm? ;)

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 21.04.14 07:08
avatar

Záleží na tom, jak blízký je to příbuzný, o tom jste se nezmínila. Jestli je to manžel, s kterým jste ve společné domácnosti, či třeba jen strýc, který bydlí jinde a navštěvujete ho.

Je to těžké, ten člověk by měl bojovat, podstoupit operaci a léčbu. Ale lehko se to radí a těžko provádí. Třeba ho to vykolejilo, zničilo, myslí už na svůj konec a svým chováním nechtíc odrovnává příbuzné. Je to svým způsobem sobecké, ale uznávám, že on za to nemůže, že se tak chová. Každý z nás má v sobě jinou sílu a podle toho jednáme.

Pokud to není nikdo z přímé rodiny, navštivte jej tak 2 x za týden, přineste mu nějakou dobrotu, porozprávějte s ním a po hodině odejděte. Budete mít čas na to, abyste se vrátila do svých kolejí a nezbláznila se z toho.

Pokud je to manžel, kterého musíte neustále ošetřovat, doporučovala bych se domluvit, zda by nešlo ho dát do ústavu. Ne na pořád, jako odložený kus nábytku, ale třeba 14 dní doma a 14 dní v léčebně. Vy si mezitím odpočinete, dáte se dohromady a pak si ho zase na nějaký čas přivezete. Musí to být hrozně těžké, držím Vám palce, abyste to zvládla. Jaga.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.04.14 07:45
avatar

Odpověď Sargo je mi nejbližší. Jen chci dodat: je to váš život, vaše tělo, vaše duše. Nikdo jiný za vás tohle všechno nebude udržovat. Musíte sama. Musíte pohlídat sebe, protože budete muset s tím, co zachráníte, žít vy sama. Když zanedbáte péči o sebe, nebude život snadný a pěkný už vůbec ne. Naučte se o sebe pečovat a začněte u lékaře. Tím, že si sebe uvědomíte, nebudete zrádce. Nikdo vám nevrátí ani kousíček času, který promarníte na někom, kdo o to třeba zas až tak nestojí. I vy i ten nemocný si musí hájit svůj život, jak nejlépe umí. ;) Držte se, nedejte se!

Ohodnoceno: 1x
 
Od: petrat
Datum: 21.04.14 08:00

Možná to zrcadlo, mobil a tablel jsou pro vás "důležité a drahé" , ale je docela nefér obviňovat umírajícího, že jste si to rozbila kvůli němu. Zkuste mu u doktora domluvit nějaké léky na nervy, aby byl v klidu, nebo mu sežeňte marihuanu, normálně drogy neschvaluju, ale když už to má spočítané, tak už je to jedno, může být od rána do večera zhulenej, vysmátej, vy budete taky v klidu a on si aspoň ten zbývající čas trochu užije.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.04.14 08:22
Dobrý den. Jsou to dva měsíce, co odešel mě blízký člověk na tuto hroznou nemoc. Proto jsem se rozhodla reagovat.
Nemocný má plné právo rozhodnout o tom jakou léčbu podstoupí a jakou ne, bez ohledu na to, co chtějí ostatní okolo něj. Vím, že to zní krutě, ale je to tak. O stadiích vyrovnání se, zde již bylo psáno. Nemocný má bolesti, vztek, strach... Proto má nárok na jakékoli reakce a nikdo ho nemůže soudit. Už jen proto, že nikdo nevíme, jací jednou tváří v tvář smrti budeme my.
Pro okolí je smíření se, pomoc a společné soužití s nemocným stejně těžký úkol. A zvládnout tuto náročnou dobu bez újmy na zdraví je obtížné.
V našem případě nám hodně pomáhal psycholog z hospicu. Pracoval s celou rodinou v domácím prostředí (i přesto, že nemocný nikdy v hospicu nebyl). Proto doporučuji se nebát požádat o pomoc.
Přeji mnoho a mnoho sil a hlavně ať je léčba úspěšná. M
Ohodnoceno: 3x
 
Od: toztak
Datum: 21.04.14 15:38

Nevím jakou odpověď čekáte, ale pro oba by byla vhodná léčba konopím. Jednak léčí rakovinu a uklidňuje + má další efekty léčby jako je snížení vysokého tlaku, cukrovka, chuť k jídlu atd.

Myslím si, že je jedno zda to budete konzumovat ve formě výtažku "Fenixovi slzy" či "Pegasovy kapky" z kvalitní Indiky nebo budete dávat namletý prášek květů do jídla či nějakou tinkturu. Jediný problém je, že takto se účinky dostaví až za cca 2 hod. oproti kouření. Dávku musí každý zjistit sám, kdy na něj přijde spaní či přestanou fungovat nohy.

Více info zde: http://medigrower.cz/recepty/…-vytazek-z-technickeho-konopi

http://dokumentarni.tv/zdravi…-pred-lekem-run-from-the-cure

http://vimeo.com/28617527

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.04.14 17:09

pardon, ale máte nervy v hajzlu, s příbuzným Vám neporadím, ale na tiky oka mi 100% pomohl Pyridoxin / vitamin B6 /, do 14 dnů bylo po tiku...

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.