Dohoda o provedení práce

Od: Datum: 16.04.14 09:20 odpovědí: 8 změna: 07.05.14 12:25

Mám dohodu o provedení práce a jsem student. Minulý rok jsem měla taky dohodu, ale jinde a nestrhávaly mi daně. Teď mám srážky ( daň ), ale nevím proč. Jsem student, jako na minulé brigádě. Nevíte proč?

Seznam odpovědí:

moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

Odpovědi na otázku:
Datum: 16.04.14 09:28

buď jste zapomněl podepsat prohlášení poplatníka k dani, nebo jste ho podepsal, ale mzdovka si to zapomněla zanést do programu anebo máte vyšší mzdu a sleva na dani nepokryje celou daň. což mě přivádí k myšlence, že jste ještě mohl zapomenout dodat potvrzení o studiu, takže máte slevu na dani nižší.

ale jinak přesnou odpověď vám dá vaše mzdová účetní, která má po ruce veškeré vaše podklady.

Ohodnoceno: 2x

Od: sana
Datum: 16.04.14 09:31

Potvrzení jsem dala, mzdovou účetní nemáme. Jen jsem si myslela, jestli to třeba nezměnily, že se to musí platit. Děkuji

Datum: 16.04.14 10:20

tak někdo je za výpočet mezd zodpovědný. pokud jste opravdu podepsala prohlášení poplatníka i odevzdala potvrzení a vaše mzda není natolik vysoká, aby se vám nějaká daň srážela, tak opravdu jedině obrátit se na za mzdy zodpovědnou osobu. nikdo nejsme neomylný a mohlo se stát, že zapomněla slevu uplatnit.

Ohodnoceno: 0x

Datum: 27.04.14 10:39

Bylo mi řečeno, že u dohody je srážková daň.

Datum: 27.04.14 10:49

pokud jste podepsala prohlášení k dani, tak je daň zálohová a navíc uplatníte slevy na dani na poplatníka i studium. pokud jste nepodepsala, tak je daň srážková a slevy na dani neuplatníte. v případě nepodepsaného prohlášení by se zálohou danilo až od 10.001 Kč (od letoška je stejný limit jako pro odvody na zdravotním a sociálním), ale i tak byste slevy na dani neuplatnila.