Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Dohoda o provedení práce

Od: sana odpovědí: 8 změna:

Mám dohodu o provedení práce a jsem student. Minulý rok jsem měla taky dohodu, ale jinde a nestrhávaly mi daně. Teď mám srážky ( daň ), ale nevím proč. Jsem student, jako na minulé brigádě. Nevíte proč?

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

2x

buď jste zapomněl podepsat prohlášení poplatníka k dani, nebo jste ho podepsal, ale mzdovka si to zapomněla zanést do programu anebo máte vyšší mzdu a sleva na dani nepokryje celou daň. což mě přivádí k myšlence, že jste ještě mohl zapomenout dodat potvrzení o studiu, takže máte slevu na dani nižší.

ale jinak přesnou odpověď vám dá vaše mzdová účetní, která má po ruce veškeré vaše podklady.

sana
hodnocení

Potvrzení jsem dala, mzdovou účetní nemáme. Jen jsem si myslela, jestli to třeba nezměnily, že se to musí platit. Děkuji

tak někdo je za výpočet mezd zodpovědný. pokud jste opravdu podepsala prohlášení poplatníka i odevzdala potvrzení a vaše mzda není natolik vysoká, aby se vám nějaká daň srážela, tak opravdu jedině obrátit se na za mzdy zodpovědnou osobu. nikdo nejsme neomylný a mohlo se stát, že zapomněla slevu uplatnit.

sana
hodnocení

Bylo mi řečeno, že u dohody je srážková daň.

pokud jste podepsala prohlášení k dani, tak je daň zálohová a navíc uplatníte slevy na dani na poplatníka i studium. pokud jste nepodepsala, tak je daň srážková a slevy na dani neuplatníte. v případě nepodepsaného prohlášení by se zálohou danilo až od 10.001 Kč (od letoška je stejný limit jako pro odvody na zdravotním a sociálním), ale i tak byste slevy na dani neuplatnila.