Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, jestli mám nějakou možnost pobírat příspěvek na bydlení, případně soc. dávky.
Studuji na VŠ doktorské studium kde sice mám stipendium, ale z toho se určitě žít nedá. Zatím mi přispívají rodiče, ale vzhledem k tomu, že mi za chvilku bude 26 let, tak jejich vyživovací povinnost končí. Navíc od 26 si musím platit zdravotní pojištění jakožto osoba bez zdanitelných příjmů, takže peněž bude zase méně. Kromě stipendia od školy žádné zdroje příjmu nemám.
Bydlím sám v RD který vlastní otec. Náklady na bydlení a něco i na jídlo mi zatím platí rodiče, ale toto skončí. Mám nějaké možnosti, jak dosáhnou alespoň nějakého příspěvku? Děkuji za Vaše odpovědi.
Záleží na typu doktorandského studia - zeptejte se na vš na studijním oddělení, při pobírání stipendia by se mělo jednat o interní (presenční) studium a status studenta bývá do 28 let + placené zdravko. Úplně přesné informace jedině na studijním
Příspěvek na bydlení se vypočítává dle počtu osob s trvalým bydlištěm - musel byste mít trvalé bydliště na adrese uvedené v nájemní smlouvě. Bydlíte sám, takže ještě sepsat nájemní smlouvu s otcem. K žádosti o příspěvek na bydlení se přikládá například zmíněná nájemní smlouva, výše vašich příjmů a nákladů na bydlení, elektřina, plyn atd...mít o všem potvrzené platby (účtem nebo složenkou)...vše doložit za předchozí kalendářní čtvrletí
Ohledně dávek v hmotné nouzi byste měl být registrován na pracáku. V případě prezenčního studia vš se nelze přihlásit na úp. Jestli máte externí formu doktorandského studia, tak se informujte na pracáku. Myslím, že byste mohl být při externím studiu na úp, nejsem si úplně jistá...na úp máte placené zdravko. Příspěvek na živobytí pro jednotlivce je 3410kč/měsíc (výdělky se odečítají a doplácí se pouze rozdíl)
Při prezenčním studiu doktorandského studia by k vám měli mít rodiče vyživovací povinnost