Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jsem obviněný z krádeže fotografie - neprávem

Od: nevinny odpovědí: 37 změna:

Dobrý den,

potřebuji se poradit, jsem OSVČ, nabízím služby v oboru zednických a stavebních prací na internetu, na svých stránkách jsem měl umístěné foto (cihla), které jsem si stáhl na google v sekci obrázky, někde na americkém webu podobné firmy, už si nepamatuji přesně www stránky, jen vím, že to byla nějaká menší stránka OSVČ někde v americe a nepředpokládal jsem, že mu tím způsobím škodu a nebo mě bude nějakým způsobem tady v ČR řešit, také u fota nebyly žádné autorské práva apod.

Jenomže se stalo něco úplně jiného. Neoslovila mě tahle USA firma, ale společnost z ČR (Profimedia.CZ) s emailem, že jsem si bez svolení stáhnu jejich obrázek u nich na Profimedia.cz a chtějí po mě úhradu, dolicencování obrázku v neuvěřitelné hodnotě 8500 Kč.

Ano, asi jsem ho neměl stahovat ani z těchto amerických serverů, ale jak se proti tomuto bránit? Jelikož z webu profimedia.cz jsem nic nestahoval a škodu po mě chtějí oni! Něco jiného by bylo, kdyby ji po mě chtěli přímo oni z USA, ale i to je nesmysl.

Myslím si, že jejich postup není o nic podctivější než ten můj, protože za jeden absolutně malinký obrázek o rozměrech 80x150px, který je poměrně jednoduchý a grafik ho udělá za 1 hodinu práce po mě chtít 8500 Kč? A přece když si na google obrázcích najdu nějaký obrázek, který je free dostupný všem bez poplatku a licence, nemůže přeci po mě někdo chtít takové peníze nebo ano?

Pokud to tak nechám, neodpovím, jen ho vymažu, za 14 po mě půjde inkasní společnost.

Děkuji za každou radu.

37 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

zepe*
hodnocení

5x

nejake Čtení taky meli problém s profimedia.cz

doplněno 23.03.14 17:46:

cituji ze strany pirati.cz

Fotobanky

Musím platit agentuře Logicall, která po mně požaduje peníze za bezdůvodné obohacení kvůli fotkám použitým na mém webu? (Isifa, Profimedia)