Nejste přihlášen/a.
Ahoj, jsem amatér ve svařování a rád bych věděl, jak správně svařovat obalovanou elektrodou, ať rutilkou nebo bazickou. Já vím, je to otázka složitá a obsáhlá, ale alespoň něco o svařování, děkuji riki56
to se nedá vysvětlit chce to praxi ale základy jsou tady
doplněno 06.03.14 22:19:tak mezi těma elektrodama jsou nepatrné rozdíly
Bazické svařovací elektrody se používají pro ruční obloukové svařování.
EB 121 jsou určeny pro svařování namáhaných součástí energetických zařízení, lodních i stavebních konstrukcí z oceli pevnosti cca 480 MPa.
EB 123 jsou určeny pro svařování namáhaných, tlakových nádob potrubí a kotlů z oceli do pevnosti cca 500 MPa.
EB 125 jsou určeny pro svařování běžných konstrukčních ocelí o pevnosti 420 - 480 MPa. Použitelná také pro stehování.
OK 48.00 všeobecného použití pro svařování nelegovaných a nízkolegovaných ocelí.
OK 48.05 je určena pro svařování běžných nelegovaných a nízkolegovaných ocelí zvláště pro svařování tenkostěnných trubek.
To jsem samozdřejmě okopíroval
Jinak plus na elektrodu minus na kostru(svařovaný materiál)
doplněno 07.03.14 20:50:pro takové domácí vaření můžete jakékoliv elektrody ta polarita +- můžete přehodit to ani nepoznáte
díky za odpověď, vše jsem pročetl,a ještě bych chtěl vědět ,konkrétní příklad, elektroda E-B 121 , svářečka ESAB LHF 400, na jakou polaritu elektrodu připojit, na plus nebo mínus? ... ještě otázku, elektroda OK 48 00 je srovnatelná jako E-B 121? díky..
děkuji, dobrá odpověď, tak že na takové obyčejné svařování, (vrata,ploty, brány, a pod,) by stačily i elektrody EB-125? Ještě jestli poradíte, polarita elektrody je značena na štítku krabice, četl jsem že když tam jsou obě znaménka, může se elektroda připojit na kteroukoliv, jen nevím, někdy je + - a někdy je +(-), je v tom rozdíl, nebo je to na stejno,... díky