Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

OSVČ-zpětné ukončení živnosti

Od: holoubek* odpovědí: 13 změna:

Dobrý den

Dá se živnost zrušit zpětně např.od 1.1.2013,když jsem neměl žádný příjem z této činnosti(nic neprodal,nevystavil fakturu a td.) a jak se to případně řeší se zaplaceným soc.pojistným a zdravotním,když bych nebyl od toho data OSVČ a pokud by tam byl nějaký drobný nedoplatek asi za 2 měsíce je povinné ho doplatit?

Podnikat jsem začal jako student a chvíli po škole,ale už jsem zaměstnanec a na podnikání nemám čas a prostředky

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

uska*
hodnocení

1x

Zpětně nic nesvedete. Je duben 2014, tak máte odevzdané daňové přiznání za rok 2013 a nebo podané čestné prohlášení, že v roce 2013 jste neměl žádný příjem z podnikání. Musíte podat vyúčtování soc + zdrav pojištění a vše řádně doplatit neboť jste po celý rok 2013 veden jako OSVČ. Zde mrkněte na postup při zrušení živnosti.

mladypodnikatel.cz/...

iz*
hodnocení

1x

Zpětně nelze zrušit ani pozastavit živnost, uzavřít nebo vypovědět smlouvu apod. Vždy nejdříve od data podání, nebo ode dne, kdy se podá výpověď, sepíše smlouva sepíše, ...

doplněno 08.04.14 19:31:

Dnes je 8. dubna, což odpovídá lhůtě (8 kalendářních dnů), do níž je nutné úřadům hlásit změny. Není živnost pozastavena až od 1. dubna 2014, (do 31. března 2014 jste byl OSVČ)?

Jestli "Váš" ŽÚ postupoval jinak, také by mne zajímalo, o který ŽÚ šlo.

jm*
hodnocení

0x

Dobrý den, zpětně zrušit živnost nelze. Živnost nerušte, pozastavte ji. Někdy se Vám třeba bude hodit. Když zajdete na živ. uřad, ohlásíte pozastavení živnosti,vše za Vás nahlásí jak na fin, uřadě, ždrav.poj, sociálce.

holoubek*
hodnocení

Myslel jsem pozastavení činnosti,to tedy spětně lze?

buss

Já bych zvedl telefon a zavolal si, o něco to asi jde, otázka o kolik.

jm*
hodnocení

0x

Pozastavit živnost, nebo zrušit živnost zpětně nejde.

buss

Sdělí se, ke kteremu datu končím!

holoubek*
hodnocení