Otec mi chce vybrat stavebko

Od: Datum: 23.02.14 10:18 odpovědí: 42 změna: 14.03.14 19:19

Dobrý den, s tátou máme dobrý vztah a vidíme se pravidelně, ale teď, když mi je 18 a budu potřebovat peníze na školu, tak chce, abych mu dal OP a on by šel vybrat moje stavebko, na které mi šetřil. Ztratil práci a potřebuje peníze, jak se mám zachovat? Já taky peníze na studium budu potřebovat. Jedná se cca o 50 000 Kč.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 23.02.14 10:20

byla bych proti- peníze jsou tvoje ...- ale ty se musíš tedy rozhodnout jak s nimi naložíš

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ertl
Datum: 23.02.14 10:28
Jj... tata to nasetril, tak se na nej vykasli. Prisel o praci, tak at si okamzite hledi nejakou najit, aby mohl sporit dal.. prece na nej nebudes doplacet.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.02.14 10:27

Tohle Vám opravdu nezávidím. Určitě bych bojovala o svoje peníze, ale zase mám obavy, že otec bude apelovat tím, že ty peníze tam posílal on... Zkuste se s ním nějak domluvit, že mu je třeba půjčíte a jak najde práci, tak Vám to vrátí... Třeba si mezi sebou sepište i smlouvu o půjčce ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kolmado
Datum: 23.02.14 10:30

Fakt nevím, co mám jako dělat. Otec žije sám, naši jsou rozvedení a vážně se máme rádi a nikdy jsme se nepohádali. Jenže mamka mi zase říká, že to je nefér vůči ní a tím pádem ji mám taky dát OP a ona si taky půjde vybrat peníze, co mi našetřila. Achjo, sepisovat s tátou smlouvy o půjčce - do toho se mi vůbec nechce, to je fakt situace :/ Jak mu to mám říct?

Datum: 23.02.14 10:52

Tak pokud já jsem si půjčovala od rodičů, tak jsme mezi sebou taky sepsali smlouvu. Pořádek musí být i v rodině A lepší půjčovat se smlouvou od rodičů než od banky a s úrokama ;) A mamka má pravdu. No jedině si sednout a probrat to v klidu. Určitě nějaké řešení najdete. Když to tatínkovi piolopatě vysvětlíte,tak určitě i on změní názor nebo se aspoň o to pokusí...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ertl
Datum: 23.02.14 10:30
Co je to dnes za dobu?
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.02.14 10:48

Tak za prvé: OP můžete dám komu chcete. Je-li Vám 18 let, tak peníze můžete vybrat jenom Vy. Situace je to ale opravdu těžká. Peníze jsou sice Vaše, ale naspořili je rodiče. A jestli má teď otec fakt problémy... Tady Vám nikdo neporadí. Rádci se rozdělí do dvou dkupin. Jedna řekne, že peníze jsou Vaše a tak nedávavat (nepůjčova)t. Druhá skupina Vám řekne, že je stejně naspořil otec a tak by bylo slušné, když ne mu je "vrátit", tak mu je spoň půjčit. Rozhodnutí bude jen a jen na Vás a na Vašem svědomí.

A jelikož já patřím mezi ty "blbce", co si myslí že lidé (a vůbec rodina) si májí pomáhat, tak já bych ty peníze půjčila.

Ohodnoceno: 6x
 
Datum: 14.03.14 09:48
avatar

"sebod" uf, to jsem si oddychla, už to tu začínalo vypadat, že slušní lidé vymírají a o peníze jde vždycky na prvním místě. Kde hledat první pomoc, když ne v rodně? Já jsem ještě "blbější" spořil táta, tak bych ani nemrkla a jeho peníze mu dala. Mladý ať si najde brigádu a naspoří si sám.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 14.03.14 10:28
avatar

Naprosty souhlas, ja by jsem ty penize otci dal, rodinu mate jen jednu. Na skole si muzete prividelavat na brigadach a spokojene dostudovat. Otce Vam nikdo nenahradi.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jancakk
Datum: 23.02.14 10:49

Když ty peníze otci dáte, už je zřejmě nikdy nedostanete zpět. Půjčit jedině na smlouvu o půjčce. V 18 letech jsou peníze ze stavebka jen vaše (pokud je spoření psané na vás). Zajděte do banky a zrušte otci možnost disponovat s vaším stavebkem - bude uveden někde ve zplnomocnění či jak se to jmenuje. Pak už na vaše spoření nemůže.

Pobírá otec podporu v nezaměstnanosti? Máte nějaké známé, kdy byste se mohl poptat otci na práci? Popřemýšlejte...Nevím, jaká je jeho současná finanční situace. Bydlí sám? Existuje příspěvek na bydlení, dále příspěvek na živobytí, doplatek na bydlení atd...Pokud otci doběhne podpora v nezaměstnanosti, zkuste vyřídit aspoň nějaké sociální dávky.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kolmado
Datum: 23.02.14 10:57

Podpora v nezaměstnanosti otci tento měsíc skončila a sociální dávky jsou směšné - cca 2.500 Kč. To není ani na jídlo. Situace je taková, že otec má 55 let, titul ing. v oboru strojírenství. Nevím, jak těžké je v této situaci sehnat si práci v Moravskoslezském kraji. Vítkovice a. s. jsou passé.

Datum: 23.02.14 11:56

Jestli je tvůj otec sám, tak se zbalit a jet za prací v jiném městě/kraji. Budeš to mít k němu dál, ale bude mít práci.

Techniků je všeobecně málo. Sice už není nejmladší, 55 let už je dost, ale pokud má zkušenosti, umí je prodat a je dobrý, práci najde.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: zabu
Datum: 23.02.14 10:55

Ber to jako investici. Když tátovi nepomůžeš, tak se ti může stát, že jsi sice ušetřil teď 50tis., ale do budoucna neuvidíš ani korunu. Když mu teď pomůžeš, tak se ti to do budoucna vrátí. Minimálně tím, že se nebudeš trápit tím, že jsi se na tátu vybodnul. Peníze budou, ale pokažený dobrý rodinný vztahy se hodně špatně napravují.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kolmado
Datum: 23.02.14 11:00

Ano, ale taky se bojím, že to nic nevyřeší, akorát mu to vydrží (já nevím, na tři měsíce) být doma a nebude mít motivaci najít si práci. Taky se bojím, aby nezačal pít, jelikož k tomu má sklony :(. Mamka, se kterou žiju mi říká "opovaž se mu dát OP", ve smyslu, že jestli mu ji dám, tak ji chce taky. Achjo...

Datum: 23.02.14 11:03
avatar
Všechny odpovědi jsou špatné. Pokud je stavebko napsané na tebe, otec ti ho vybrat nemůže a je úplně jedno, zda je ti 18 či méně. To by musel udělat přes opatrovnicky soud. Podle nového zákoníku mu peníze nesmí stavební spořitelna vydat. Pokud tak udělá, můžeš spořitelnu žalovat o náhradu celé škody - AZ DO VÝŠE CÍLOVÉ ČÁSTKY!
Ohodnoceno: 0x
 
Od: kolmado
Datum: 23.02.14 11:03

To vím, otec po mě chce OP, aby je mohl vybrat a já nevím, jak se zachovat.

Datum: 23.02.14 11:21
avatar

Chtít může. Záleží na tobě. Já bych OP z ruky nedávala, ono sice otec a je otec, ale těch zničených rodinných vazeb kvůli penězům je spousta. Je zvláštní, že místo shánění místa či zjišťování, na co má nárok (neříkej, že inženýr ve strojírenství, který pracoval x let, nemá nárok na podporu!), požaduje otec peníze po tobě, o tom si myslím svoje.

Sepište smlouvu o půjčce, kde bude jasně vyjádřené, kdo půjčuje, komu půjčuje, kolik a půjčuje a dokdy se mají peníze vrátit, můžete tam zapsat i případné domluvené splátky. Podpisy Vás obou a jsi krytý v případě, že by se otec k vracení peněz neměl.

doplněno 23.02.14 11:31:

"kolik se půjčuje a dokdy..."

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jancakk
Datum: 23.02.14 11:22

Zažádal si otec o všechny příspěvky na které má nárok? Životní minimum pro jednotlivce je 3410,-kč. Měl by nárok na příspěvek na živobytí. Dále příspěvek na bydlení - zkuste orientačně mrknout z této kalkulačky, zda by měl nárok: http://www.kurzy.cz/kalkulacka/prispevek-na-bydleni/

Pokud vám spořili oba rodiče - pak mu dejte spíš polovinu 25000kč. Je to spravedlivé. Jen aby to nepropil a práce nikde...:(

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jancakk
Datum: 23.02.14 11:24

a kdyby nestačil příspěvek na bydlení, může žádat ještě pak navíc o doplatek na bydlení

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.02.14 11:23
avatar

No záleží to jen na tobě, on to bez tvého podpisu nevybere. Rozhodně nedávat. Jsou na tom lidi taky zle a žijou-nemají si kde půjčit. Vždycky se lidi nějak protlučou. Takže tvoje peníze by se s prominutím prožrali a nic by z toho nikdo neměl. Peníze na studium jsou nejlepší investicí. To by měl táta vědět a taky bych mu to tak vysvětlil. Popřípadě vybrat tajně /pokud spoření skončilo/ a převést na nějaký vklad. Doma říct, že jste si zaplatil školu do budoucna, nebo tak něco. V podstatě to nebude ani lež.

doplněno 23.02.14 11:37:

Podle zákona jsou ty peníze vaše a rozumný rodič to řešit nebude!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jancakk
Datum: 23.02.14 11:46

Souhlasím, otec má k synovi vyživovací povinnost - pokud syn studuje, měl by platit alimenty. Řekněte otci, že si peníze nechávate (když asi nebude schopný platit výživné)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.02.14 12:46
avatar
OP mu nepomůže, musí k tomu být plná moc nebo tvůj podpis. Ani jsem se nedocetl jestli uz stavebko skončilo nebo jde o předčasné ukončení. Taky je treba vědět, kdo to celých šest let platil. Taky nechápu na co potřebuje zrovna 50 tis, vždyť má dávky a podporu. Jasné ze se z toho skákat nedá, kdyz platí výživné, ale jednotlivec dokáže přežít. Je to jen na tobě, ja ti radit nebudu, to musíš vědět sám.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.02.14 11:53

Nebudu číst ostatní reakce, přidám svoji zkušenost.

Tvůj OP mu bude k ničemu, ukončení spoření musíš podepsat ty.

Také jsem v 18 letech podepisovala ukončení stavebka svým rodičům. Nikdy mě nenapadlo, že bych jim to nepodapsala. Proč? Protože mi to (i když na mé jméno) spořili oni.

Takže bych to podepsala, pokud ti spořil on. Pokud s tím máš nějaký problém tak to nepodepisuj a řekni mu, že ne. Ale není ti to hlopé, když ti to spořil on? Víš, jak potom může dopadnou váš vztah?

Aspoň bych si o tom promluvila, že ty potřebuješ peníze na studium.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 23.02.14 12:01
avatar

Nevíme, jestli spořil jen otec, nebo oba rodiče. Jak před rozvodem, jak po rozvodu. To si ale spočítáte sám, jakou částkou se podílela maminka. Teoreticky by se opravdu i ona mohla začít ucházet o částku, kterou našetřila. Pokud spořil jen otec po rozvodu, už bych brala v úvahu jen její zkušenosti s povahou otce.

Co naspořil pouze otec, bych rozdělila na dvě poloviny. Tu jednu polovinu mu nabídla, ale ne v hotovosti, ale po nějaké konstruktivní debatě mu zaplatila na měsíc dva podnájem někde, kde sežene práci lépe než v Moravskoslezském kraji. I inženýři dnes rovnají zboží v supermarketech. Je to blbé, ale pro někoho je to konec, pro někoho čas se vzpamatovat, nadechnout se a uchytit se jinde a lépe.

Lekají mě slova, že má otec sklony k pití. Přestože jsem stoupenec toho, že si mají pomáhat především lidé v rodině, tohoto bych se bála. To bych možná dala méně než nějakou tu polovinu, možná nic.

doplněno 23.02.14 12:23:

Líbí se mi názory Ringa i Instalatéra hned tady dole. I když jsou protichůdné. Jenže oba počítají s normální pevnou rodinou. Jeden by šel raději o žebrácké holi, druhý by otci nabízel sám. Ano, tak nějak to má v rodině být. Jenže z dotazu vyplývá, že v rodině tazatele je to jinak. Proto se ptá.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 23.02.14 13:05

já jenom připomínku - i kdyby po rozvodu spořil jen otec, bylo by vhodné brát v úvahu všechny souvislosti. ono některé rozvedené matky se spokojí s nízkým výživným a dítě živí víceméně samy výměnou třeba za to, že otec dítěti spoří. potom by bylo nesprávné uvažovat, že spořil "jenom" otec, protože on si to mohl dovolit jenom proto, že dítě živila víceméně jenom matka. nemluvě o tom, že pokud mezi sebou rodiče nemají dobré vztahy, mohla by si matka v tu chvíli začít připadat jak debil, který roky makal, aby uživil vlastní dítě, to to bralo jako samozřejmost a peníze od otce ani nechce, klidně mu je nechá *nevi* (každopádně ať už to s výživným a spořením bylo jakkoli, z reakce tazatelovy matky usuzuji, že tak nějak si asi opravdu připadá).

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 23.02.14 12:08
avatar

Je mi z těch názorů /že je vlastně spoření otce/ na blití. Po dětech taky za 20 let budete chtít všechny náklady vynaložené na jejich výchovu? Spořilo se dítěti, tak je to bez debat jeho. A já jako otec - kdybych měl jít o žebrácké holi, tak to synovi nevezmu.

Ohodnoceno: 7x
 
Datum: 14.03.14 10:14
avatar

Ringo, vaše názory jsou vždy přímé a věcné, nezlobte se ale dnes nemohu souhlasit ani náhodou, vůbec nechápu co za lidi tuto odpověď ohodnotilo jako dobrou. Rodiče mají povinnost se o děti starat a v momentě kdy sami nemají, pošlou je děti do háje a v klidu si užijí peněz rodičů. Stavební spoření se uzavíralo na celou rodinu jelikož to bylo výhodné, rodina tak spořila třeba na nové auto. Nový OZ je ve spoustě případů, výplod chorého mozku.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.02.14 12:11

Já s mojí povahou kdybych věděl jak na tom táta je , tak bych nečekal až on za mnou přijde , ale ty peníze bych mu nabídnul sám. On je šetřil .On si utrhával od huby pro tebe. Že tě má rád. A teď když je v průseru , tak se na něj vykašleš. Píšeš , že jsi ještě student a chceš pokračovat ve škole. Táta ti nedává výživné? Nikdy se o tebe nestaral? Je načase se k tomu postavit jako chlap. Při škole si najít brigádu a snížit svoje finanční nároky. Vždyť jste kurňa rodina ! Nehledě na to , že ty peníze jsou morálně jeho !

Když šli moji rodiče do důchodu , tak jsem se prvně zajímal jak vyjdou a jestli jim nemám dávat nějakou měsíční rentu , aby měli spokojený život. A to jsem považoval jako samozřejmost.

doplněno 23.02.14 12:25:

Píšeš , že má otec sklony k alkoholu. Však mu ty peníze nemusíš dávat najednou. Zaplať za něj bydlení a přispěj na jídlo. Otec tě teď potřebuje , tak za ním choď a komunikuj s ním .Trochu ho podpoř , ať mu zvedneš sebevědomí a chuť si najít práci.

Ohodnoceno: 4x
 
Datum: 23.02.14 12:42
avatar

Instalater, hodně záleží na vzájemných vztazích a o tom, co o rodinných příslušnících víme. Jinak to vypadá, kyž přijde rodinnný příslušník s prosíkem, protože je na dně, to souhlas, že bych mu peníze dala sama. Něco jiného je ovšem bez sebemenší snahy sám něco udělat přijít za druhým a požadovat jeho občanku. Ta vidím drobný, ale zásadní rozdíl.

doplněno 23.02.14 13:16:

Ano, to nepochybně. A protože nevíme o jejich vzájemných vztazích nic, těžko hodnotit a říci "dej mu ty peníze hned".

Já bych byla opatrná.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.02.14 13:10

martinaa - ale ty vzájemné vztahy tvoří oni sami . A tvoří je i takovým způsobem , že nikoho nenechají padnout , ale i tak že se bodou navzájem motivovat k nějakému výkonu. O tom rodina je. Aneb jak říká kamarád : Rodina je základ státu , byť by byla rozvrácená.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.02.14 12:26
avatar

Těžká otázka. Ale dívala bych se na to tak , že bez těchto peněz nevystudujete. Jestli dobře počítám , tak za rok můžete jít na VŠ a pochybuji , že tuto částku by Vaš otec za rok ušetřil . Smlova je Vám na nic , přece se nebudete soudit s otcem. Je dobré pomáhat rodině , ale ne do sebezničení.půjčte mu třeba jen 10 tis ,ať má na peníze na začátek při hledání nového místa , ale ne celých 50tis. peníze vám spořili oba rodiče .OP nedávejte z ruky , nejde o to že vybere stavebko na váš OP - to nejde, to musíte podepsat osobně , ale spíš jde o to , aby si na Váš OP nikdo nevzal půjčku od providentu nebo jim podobných institucích.Zoufalí lidé dělají zoufalé věci i v dobré víře , že je jim takováhle půjčka podaří splatit vás přivede do pěkné šlamastiky.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: madla
Datum: 23.02.14 12:33

V době kdy bylo 18 let jsem měla našetřeno 4 000 na dovolenou, docela slušné peníze. Moji rodiče mi dávali nějakou korunku a pak už jsem si přivydělávala v učení. Přišla doba, rodiče museli něco zaplatit a neměli celou sumu, prosili mě, jestli bych jim ty svoje peníze nedala, že mi je pak vrátí. Byla jsem pyšná, že jsem mohla rodičům pomoci svýma vydělanýma penězma a dala bych jim je i kdyby mi to nemohli vrátit. Proto se divím jak tě otec vychoval a ty, v jeho zlé chvíli, mu nechceš půjčit peníze, který on ti spořil a jsou vlastně jeho. Měl by jsi říct samozřejmě tatínku, moc mě mrzí, že jsi přišel o práci a ty peníze na stavebko si zamozřejmě vezmi jsou tvoje.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: olaf71*
Datum: 23.02.14 13:02

jestli nebydlíš s otcem, tak mu nic nedávej a vybodni se něj. on Ti šetřil na stavebko s tím, aby jsi něco měl do začátku a nepočítal s tím, že se jednou dostane do finančních problému. také mohl vědět, že se jednou na něj vybodneš a nespořil by Ti nic ať si na školu vyděláš sám. Teď si vyber podle svého svědomí.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ertl
Datum: 23.02.14 14:31
Penize jsou otce a hotovo. Jakekoliv argumenty o tom, ze ne, jsou scestne.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: jancakk
Datum: 23.02.14 15:07

jak to, že jsou peníze otce? Tazatel píše, že jeho mamka má též nárok - zřejmě šetřili synovi oba rodiče. Jak se pak počítá podíl, kolik patří matce a kolik otci?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ertl
Datum: 23.02.14 15:33
...on by šel vybrat moje stavebko, na které mi šetřil...o matce ani slovo.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: jancakk
Datum: 23.02.14 17:13

tazatel psal: ...Jenže mamka mi zase říká, že to je nefér vůči ní a tím pádem ji mám taky dát OP a ona si taky půjde vybrat peníze, co mi našetřila...

Takže něco přispěla do stavebka i mamka

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ertl
Datum: 23.02.14 18:35
Nikde neni psano, ze je to jedno a totez sporeni..
Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: ivulenka*
Datum: 23.02.14 15:46

Pokud má sklony pít, má v sobě něco nepořešeného. TO bych řešila: zeptala se, co ho uvnitř trápí. Jak dlouho jsou rozvedení? Kdo z nich podal žádost o rozvod? Táta volá: "Jsem v krizi, prosím, podpořte mě". Udělala bych si na něho čas, ujistila jak ho mám ráda, že je to nejlepší otec, protože díky němu žiji. Že je nyní bez práce, že dostane jinou, protože změna je život, že bude mít další zkušenosti, které by v té předchozí nezískal. Takto podpořen tu jinou práci dostane: klidně nějaké vybalování zboží, to je úplně fuk, podstatné je, aby si vnitřně věřil, měl podporu aspoň od Vás, pokud ji nemá od bývalé ženy. A jak tu také radí: Ať sežene jakoukoli práci kdekoli, tam bude mít i bydlení, tím se znova "ukotví" a pak sežene lépe placenou, bude si opět věřit a bude mnohem silnější: totiž CO NEZABIJE, TO POSÍLÍ, a proto je v té situaci, v níž je: aby vyšel mnohem silnější. Když ho podpoříte, pít nebude: nebude mít DůVOD utápět žal v alkoholu. A to stavebko je opravdu Vaše, je Vám 18. Pokud studujete, měl by Vám platit výživné, tak bych mu toto vše řekla a vysvětlila, že je to o jeho znovunalezení sebedůvěry, víry v sebe sama. Pokud tu víru v sobě máte Vy, podpořte ho, aby ji také objevil: rozvodem ani ztrátou práce nijak neklesl, jde jen o změnu, objevit v sobě netušené možnosti. Mnoho zdaru Vám i otci

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 23.02.14 18:20

Někteří lidé též situaci řeší odchodem do předčasného důchodu. Otec by sice měl nižší důchod, ale aspoň by měl klid. Zjistěte, jak otci vychází věk na předčasný důchod http://www.odchod-do-duchodu.…kalkulacka-odchod-do-duchodu/

V 55 letech mu ještě nějaký ten rok bude chybět. Šlo by situaci řešit brigádami - např. dělník na dvousměnný provoz apod.? Taková práce se v Ostravě určitě najde. Agentura http://www.flexitagency.com/ v OV před nedávnou dobou hledala desítky dělníků. Poptejte se.

Ještě mě napadá, že by pro otce bylo výhodné zajímat se o rekvalifikace. Nad 50 let mají ÚP různé programy a při rekvalifikaci by pobíral 60% průměrného výdělku. Rekvalifikace trvají většinou tak 1-3 měsíce a aspoň peníze by z toho měl. Při pobírání podpory (kterou už vyčerpal) a rovněž při podpoře u rekvalifikace má placené sociální pojištění (na důchod). Jedná se o tzv. náhradní dobu důchodového pojištění:

"U osob vedených v evidenci úřadu práce jako uchazeči o zaměstnání po dobu, po kterou jim náleží podpora v nezaměstnanosti nebo podpora při rekvalifikaci, a v rozsahu nejvýše tří let též po dobu, po kterou jim podpora v nezaměstnanosti nebo podpora při rekvalifikaci nenáleží s tím, že tato doba tří let se zjišťuje zpětně ode dne vzniku nároku na důchod, doba, po kterou podpora v nezaměstnanosti nebo podpora při rekvalifikaci nenáležela před dosažením věku 55 let, se do ní započítává v rozsahu nejvýše 1 roku."

doplněno 24.02.14 09:07:

aktuální článek k tématu "Mámo, táto, nesahej mi na stavebko!"

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.03.14 06:46

Tak jak to dopadlo?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ruze®
Datum: 14.03.14 19:19
avatar

Rodina nedevše,ale když už,tak bych mu dala jen půlku,šetřil to přece s mamkou,ne?

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.