Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Změna operace

Od: dcera odpovědí: 8 změna:

Dobrý den,

maminka byla na operaci. Podepsala informovaný souhlas s laparoskopickou operací, ale při převozu na sál na její dotaz jí doktor řekl, že to laparoskopicky dělat nebudou, protože je hodně operací a nemají čas. Je toto právně v pořádku?

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

martinaa*
hodnocení

5x

Zdravím, nejsem právník, ale nelze změnit formu operace jen proto, že na ni doktor "nemá čas". Laparoskopická operace je oproti normální daleko menším zásahem do organismu, takže pokud bylo shledáno, že bude provedena laparoskopicky, tak bych na tom trvala. Pokud by byla provedena jiná forma operace, než je v záznamech, tak bych chtěla znát důležitý a relevantní důvod, který k této změně vedl.

Obraťte se na bezplatnou právní poradnu, případně přímo na právníka. A co nejdříve.

doplněno 16.02.14 17:53:

Kimba, pokud mi lékař odvážející maminku na sál řekne, že operace bude jiná, protože na laparoskopii "nemají čas", tak tu jinou nemocnici ráda navštívím. Dnes jsem se na to ptala babičky přítele, bývalé lékařky, a standartní postup to rozhodně není. Prý ale bohužel doktoři si spoustu věcí dělají, jak se jim zachce, a ruka ruku myje.

doplněno 16.02.14 17:53:

A nejde o nějakou hloupou jizvu, ale také o možné pooperační komplikace při těžším zásahu do organismu nebo délku narkózy, která je už sama o sobě riziková.

doplněno 16.02.14 21:43:

Kimba, to máte pravdu, ale v tom případě by bylo přinejmenším slušné to sděli pacientovi a jeho rodině ještě před zákrokem, ne, když ho vezou na sál. Jak jsem psala, vyžádala bych si zdůvodnění takové změny (nemusíme ihned myslet na žalobu:) ), u starších pacientů mohou mít klasick prováděné operace neblahý dopad.