Nejste přihlášen/a.
Ahoj, dnes jsem byla u lékařky a ta mi brala krev. Řekla mi, že ji musím zanést do nemocnice na rozbor. Po odběru mi ale nebylo dobře, tak jsem šla co nejrychleji domů a teď tu sedím se zkumavkou a poukazem na rozbor... A koukáme na sebe. Za jak dlouho tam tu krev můžu donést? Kdyby to vydrželo do odpoledne, mohla bych se svést s rodiči autem. Opravdu mi není dobře. Ale zase nevím, jestli se tomu něco nemůže stát. Na druhou stranu je to v uzavřené zkumavce a pokojová teplota by taky vadit neměla.
Poradíte?
Děkuji moc všem.
Samozřejmě, že se tomu něco může stát. U takové doktorky, která nezprostředkuje předání laboratoři sama, bych si krev odebírat nenechala. Ona ta krev se musí nějak ošetřit, aby se mohl udělat určitý rozbor. Odstředit, přidat EDTA atd. atd. a také v laborce musí být do určité hodiny, aby stihli třeba ještě ten den rozbor udělat případně krev nějak zpracovat. Takže minimálně zavolat do té laborky, do kdy jim vzorek donést, nebo se připravit na to, že odebírat se bude muset znovu.
Jinak, krev se při delším stání sráží případně, je-li ošetřena třeba citrátem sodným, sedimentuje.
Moje doktorka buď krev ráno odebere s(tedy sestra) a o vše další se postará sama, nebo (u jiných lékařů většinou) vypíše žádanku a odešle přímo na odběr do laboratoře resp. na speciální pracoviště. Ale co se stane, s tou krví, kterou máte doma, nevím. Nemáte třeba telefon do té nemocnice? Jistě vám paní doktorka nedala jen zkumavku, ale taky nějaký průvodní list a tab by to případně mohlo být (nebo taky ne, ale snad máte aspoň telefon na svojí lékařku). Zavolal bych a oni by mi řekli. V nouzi nejvyšší bych sna vzal taxlíka.