Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Mám nárok na podporu v nezaměstnanosti?

Od: tazatel1982 odpovědí: 9 změna:

Dobrý den,

mám prac. smlouvu na dobu určitou do 31.3. 2014. Do práce jsem nastoupil 14.10.2013 a předtím byl na podpoře od 1.5.2013 do 13.10.2013. Předtím jsem pracoval od 25. listopadu 2012 do 31. května 2013 a ještě předtím od 1.června 2011 do 5.září 2012. Mám nárok na plnou podporu v nezaměstnanosti? Podle odstavce, který uvedu níže, bych měl mít nárok na plnou podporu, ale nejsem právník a nemám takové zkušenosti.
----
Uchazeč o zaměstnání, kterému v posledních 2 letech před zařazením do evidence uchazečů o zaměstnání neuplynula celá podpůrčí doba a poté získal zaměstnáním nebo jinou výdělečnou činností dobu důchodového pojištění v délce alespoň 3 měsíců, má nárok na podporu v nezaměstnanosti po celou podpůrčí dobu. Jestliže získal dobu důchodového pojištění kratší než 3 měsíce, má nárok na podporu v nezaměstnanosti jen po zbývající část podpůrčí doby.
-----

Když jsem nastoupil v půlce října, podporu jsem tedy nevyčerpal a mám tedy nárok na plnou?

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

tazatel1982
hodnocení

Oprava: ...a předtím byl na podpoře od 1.6.2013

tazatel1982
hodnocení

Momentálně platí, že za poslední 2 roky a i to splňuji, tedy mám nárok na podporu?

martinaa*
hodnocení

0x

Je úplně jedno, kolik máte odpracováno, musíte mít 12 měsíců od zaměstnavatele důchodově odpojištěno, a to ve dvou letech zpětně. Stačá na UP doložit pracovní smlouvy a oni Vám naprosto přesně řeknou, zda nárok máte, nebo nemáte.

hodnocení

0x

A nebylo by lepší si shánět práci, než se zajímat o ubohou podporu?

tazatel1982
hodnocení

Práci si pochopitelně hledám už nyní. To, že jsem to explicitně neuvedl neznamená, že tak nečiním. Ale vždy se najde někdo, kdo si to přeloží po svém. :)

cuca*