Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Opravneni uplatnit rozpor s kupni smlouvou

Od: some1 odpovědí: 7 změna:
Ahoj,
dnes jsem byl reklamovat notebook(kupovany v zari minuly rok), ktery mel odstavajici plast na displeji. Notebook ma i tukly kov vedle klavesnice, ktery jsem zpusobil ja a jsem si toho vedom. Prvni vada je uz od doby koupe a nebyl jsem o ni predem informovan. Nemohl jsem si ale dovolit byt delsi dobu bez ntb (psal jsem bakalarku). Zadne dalsi vady nema.
Prodejce tvrdil, ze prece kdyby takhle vsichni co si rozbijou vyrobek prisli, co oni budou s tim srotem delat. Pry mi to ocividne nekde spadlo (coz neni pravda). Cele se to tocilo kolem te tukliny. Pry to mam poslat na autorizovany servis, kde mi to posoudi a opravi. S predchozich zkusenosti ale nechci vyuzivat dany servis a navic mam moznost vyuzit obcanskeho zakoniku 616 (ktery prodejce v nekolika bodech poprel, ze pry to takhle neplati.. on mi pry nic dokazovat nemusi, ocividne jsem to poskodil ja). Navic odmitali zavolat vedouciho.
Chci se zeptat - moznost uplatneni rozporu s kupni smlouvou (jakostne) mam i presto, ze ntb obsahuje tu malou tuklinu zpusobenou mnou?
Mam na prodejce podat stiznost u COI? Mam zkusit posouzeni autorizovanym servisem?
Diky moc.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

zepe*
hodnocení

0x

myslim ze se to mělo řešit ihned po zjištění tedy po koupi.řešit se to mohlo výměnou,vracení zboží nebo slevu na zboží.díky vami zpusobenou škodu se bude blbě dokazovat že vada byla při koupi. rekl bych že to bude stat hodně usilí a pěněz a není jistě že vyrobní vadu uznaji.asi bych to obrečel a nechal to být ale je to na vas.

a že jste nebyl informován o vade to oni také nemohli vědět oni vše nerozbaluji od výrobce

chyba byla že se to neřešilo ihned

some1

Dobrý den,

děkuji za odpověď. Máte pravdu, že jsem to měl řešit dříve. Bohužel jsem asi promarnil příležitost, ale opravdu jsem to jinak udělat nemohl.

Ze zákona na to sice právo mám, ale realita je jiná. Asi by to stálo opravdu hodně úsilí.

 

hodnocení

0x
avatar martincakl

Takže NTB máte 6 měsíců..

Prvni vada je uz od doby koupe a nebyl jsem o ni predem informovan.

Informován jste o ní nebyl, ale patrně jste ji viděl, když to tak popisujete.

Prodejce tvrdil, ze prece kdyby takhle vsichni co si rozbijou vyrobek prisli, co oni budou s tim srotem delat.
To se mu ani nedivím...Měl jste to reklamovat hned..To že jste NTB potřeboval k bakalářské práci není argument.

Mam zkusit posouzeni autorizovanym servisem?

Za zkoušku nic nedáte, ale moc si od toho neslibujte.

some1

Dobrý den,

ze zákonu je dáno 6 měsíců na uplatnění možnosti rozporu s kupní smlouvou. Asi to není jen tak pro nic za nic. Přece když to v zákonu je, neznamená že to bude platit jen 14 dní. Notebook mám 4 měsíce a 9 dní.

O vadě jsem se dozvěděl až den po koupi, ale nemohl jsem si dovolit být bez něj, takže jsem to nechal na dobu pozdější s tím, že se to snad nezhorší. Věřte, že nechci prodejce nějak oblbnout :).

Díky.

 

tomibender*
hodnocení

0x

Dobrý den, reklamaci musíte uplatnit ihned po zjištění dané závady. I když to pošlete na autorizovaný servis, myslím si, že vám nárok na opravu zamítnou jako neoprávněný.

some1

Myslím si, že neoprávněný být nemůže. Vždyť i kdyby to neuznali jako vadu, který byla už v době prodeje, pořád je to odlepené lepidlo pod plastem, které kryje displej. To je myslím reklamovatelná věc.

Souhlasím, že jsem to měl udělat dříve. Bohužel jsem neměl jinou možnost, asi jsem promarnil šanci.

zepe*

no tak dokažte že to nebylo odlepeno nasledkem vady kterou jste zpusobil vy. to odpoví servis :) on si vždy něco najde

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]