Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jak vycházet s rodinou?

Od: tazatel11 odpovědí: 7 změna:

Zdravím všechny! Mám problém, který se poslední dobou rychle stupňuje - čím dál tím hůře vycházím s matkou. Odmala si pamatuji, že byla vždy silně autoritativní typ, stejně jako její matka i sestra. Jako dítě jsem tedy musel poslouchat, jako středoškolák jsem se pak snažil lehce osamostatnit, což mi mnohdy oplácela třeba výstupem před přítelkyní atd. Předpokládal jsem, že jakmile budu starší, zlepší se to. Dnes je mi 21, studuju na VŠ, většinu času jsem tedy pryč. Doufal jsem ,že jakmile přijedu domů, bude to tedy lepší, všichni se rádi uvidíme a než si začneme lézt na nervy, budu zase pryč. Bohužel to takhle nefunguje.

Ať jsem doma jakkoliv krátkou dobu, vždy se najde něco, co si máma musí prosadit, zvláště když vidí, že mi něco vadí, popř. že něco opravdu potřebuji udělat. Obvykle to začíná úplnýma blbinama typu: "Vezmi si mikinu, je tu zima", což se stupňuje třeba po dobu 2 hodin, až je z toho taková scéna (uráží mě, tváří se ukřivděně atd.), že se opravdu obleču, abych měl klid, byť je mi horko. Za chvíli ale přijde další věc, kterou si vymyslí, až to dochází do úplných absurdit, kdy jsem např. s přítelkyní venku, přijdu a slyším, jak se musím učit, že takhle školu určitě nedodělám (nikdy jsem ve škole problémy neměl a na VŠ se zatím držím taky celkem úspěšně). Pokud se, jako třeba teď, učím na zkoušky, má argument navíc - vymyslí třeba, že málo jím, že jsem určitě anorektik a nutí mi jídlo, když jdu vypracovávat otázky na pondělní test. Když něco sním a chci psát, donese mi vzápětí další jídlo. Na to mě to už vytočí, a ona okamžitě reaguje tím, že jsem přetažený a měl bych jít spát...