Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Klavír akordy

Od: michal5 odpovědí: 6 změna:

jsem na klavír začátečník ale něco už zahraji ale zajímá mě kdy se používají všechny 4 prsty na akord,já hraji jen se třemi např.u akordu C-dur hraji tony C E G , jak je to správně mám hrát i ten čtvrtý ton C nebo jen ty 3? např. tady hraje jen ty 3 prsty

díky?

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hop®
hodnocení

2x
Jsem ted na mobilu, takze vidim pouze text...
Nicmene ten ctvrty (oktavouvy) ton vetsinou nebyva na skodu, take jde o mensuru klavesnice a rozsah Vasi packy.
Pokud hrajete z not, tak je to dane. A kdyz hrajete pro poteseni, tak to hrajte tak, aby vysledny zvuk byl co nejlepsi a pritom Vam v pulce pisnicky nepadaly ruce.
A pokud se naucite hrat rozlozene akordy, muzete tim ctvrtym tonem zacit kouzlit ruzne dalsi varianty zakladnici akordu, treba C6, C7, Cmaj a mnoho dalsich, samozrejme v ruznych toninach. Doprovod je pak znatelne hudebne bohatsi!

joolie*
hodnocení

0x

Ahoj, já hraju na klavír už dlouho, teď i skládám, ale musím ti říct, že tohle je úplně jedno :)

Důležitý je spíš rytmus, jestli akord zahraješ rozloženě nebo celý najednou, jestli opakovaně nebo jen jednou... Ale záleží na té písničce. Ten vrchní tón se tam občas hraje taky, když chceš aby to znělo víc "velké". Ale zároveň si můžeš hrát a přidat ještě jiný tón, který třeba až tolik neladí, ale vyladí se v dalším akordu... dneska už pro hudbu nejsou žádná pravidla, zkoušej si jak to zní a zjistíš to nejlíp :)

michal5
27.12.13 23:15
hodnocení

díky_))

hop®
Neni zac! :)
Hele, chvili jsem se na klavir ucil, pak jsem presel k jinym nastrojum, ale ten klavir mi dal nejake teoreticke zaklady, a to fakt nepodcenuj! Muzika je i o matematice, a hodne veci jde spocitat...
doplněno 27.12.13 23:29: ted koukam, mozna to "diky" nebylo mne, ale to je uuuplne jedno... :)

hop®
hodnocení

0x