Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nárok na vyžádání slevy před koupí

Od: zakaznik* odpovědí: 14 změna:

Dobrý den, mám takoý dotaz, na který bych si po chvíli možná odpoěď našla, zkoušela jsem to, ale nějak se v tom všem nevyznám a moc hledat neumím a co není samozřejmě jednodušší, než vložit dotaz sem, že? :)

Chtěla bych vědět, až na kolika procentní slevu má zákazník právo za vadu na zboží při koupi. Jde o to, že se vám např. líbí boty, které jsou na pásek, ale jsou vyrobené z takového materiálu, že lidé při zkoušení těchto bot samozřejmě opakovaným otvíráním a zapínáním boty odřeli. Když ale potom přijde někdo, kdo si ty boty chce koupit, tak si je ale nechce koupit s odřeným páskem. Prodávájící možná může říct, že přinese jiné boty ze skladu, ale pokud se zákazník ohradí tím, že chce právě tyto boty, prodávající mu musí poskytnout slevu. Boty stojí 500,-Kč.

Může mi prosím někdo říct, co říct co "nejznaleji" prodávajícímu, že mám na slevu nárok si vyžádat co nejvyšší procentuální slevu? Jak se nenechat odbít tím, že ty boty odřeli lidi a bla bla bla..No a co? Můj problém? Ne!Jejich. A kolik si myslíte, že v tomto konkrétním případě tak můžu ušetřit, tedy jaká bude asi tak ta maximální možná sleva? Aby se pak nakonec prodávající nechtěl hádat, dal by mi 5% slevu a nazdar, to nechci.

Díky moc za co nejlepší odpovědi, krásně vánoční svátky, pokud možno bez stresu v obchodních centrech!:)

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar coklit
Musím říct, že kdyby měl zákazník v tomto případě oporu v zákoně, tak vyčůraný čecháček, začne zboží takto drobně poškozovat sám, s vidinou toho, že ušetří.
Myslím, že prodejce Vám klidně může říct, že Vám je nezlevní vůbec - buď ber nebo nech být.
zakaznik*
hodnocení

Ano, to je zřejmé, že si klidně někdo zboží může v obchodě poškodit sám a pak jít "brečet" k pokladně, ale zákazník na slevu nárok MÁ. Proto se ptám, jak přesně mám postupovat, ne abych působila jako nějaký laikoškrt a nenechala se hned odbít tím, že buď si je vezmete nebo. Je mi ale jasné, že takto prodavači postupují, zvlášť když 80% z nich jsou milí jak ...(doplňte slovo podle uvážení).

ohneta*

Proč by museli poskytovat slevu, když mají na skladě nepoškozený pár bot? Opravdu vám v takovém případě slevu dát nemusí, když můžou prodat nepoškozený kus. Pokud by to byl poslední pár, záleží na domluvě s obchodníkem.

flip

Nárok na to rozhodně není a tečka.. Je to dobrá vůle obchodníka, když už..

jakanas

Na žádnou slevu nárok nemáte.

To o čem píšete je odpovědnost za vady a rozpor s kupní smlouvou.

Pokud jste ještě nenakoupila tak žádná smlouva není uzavřena a tak je to celé blbost.

 

paw*
hodnocení

0x
Muj nazor je ten, ze narok na slevu nemate a je to na domluve mezi vami a prodejcem. Bud se s nim na sleve domluvite nebi bude riskovat, ze mu boty zustanou. Nic vic v tom nehledejte. Samozrejme sance na slevu roste s koncici sezonou - napr. Mate vetsi sanci na slevu na zimni boty v pulce brezna nez tyden pred vanoci.

 

ladinpraha*
hodnocení

0x

Nakládání s vadným nebo poškozeným zbožím mohou upravovat interní pravidla prodejce. Je zcela na něm, zda je ochoten poskytnout na poškozené zboží slevu nebo ne. Takové zboží může třeba vrátit dodavateli, zlikvidovat nebo uspořádat v některé své prodejně hromadný výprodej. Zajímalo by mě, na základě čeho usuzuješ, že máš na nějakou slevu nárok.

 

zman*
hodnocení

0x

Nesmysl. Žádný nárok na slevu nemáte. Je to jen na domluvě s prodejcem. Též obchoduji s určitým zbožím a pokud byste za mnou takto přišla, tak Vám ty boty ani neprodám. Musel bych vystavovat dodatek, že boty při prodeji měly takové a makové poškození a že jsem Vám je prodával se slevou. Proč? Protože můžete za měsíc přijít zpět s tím, že u bot se projevilo právě toto poškození kvůli kterým jste si je se slevou kupovala. A je jasné, že si vše nemůžu pamatovat, co jsem komu prodal a pak bychom se mohli zbytečně hádat a pak byste na mě poslala nějakou kontrolu za to, že Vám nechci příjmout reklamaci, atd. atd. V žádném případě... To bych Vám raději přinesl ze skladu nové. A že by byli na prodejně jen tyto a zrovna poslední? Vedu skladovou evidenci. Buď jich bude dostatek ve skladu a k prodeji a nebo když jich bude nedostatek, tak předmět stahuji z prodeje po dobu než se sklad doplní.

 

naoko
hodnocení

0x

A jak zákazníku řešíš to, když je v regálu poslední " půlka" chleba a zdá se ti menší, tedy není to přesná polovina bochníku?

 

buss
hodnocení

0x

Místo dlouhého psaní se postačilo podívat do OZ , kupní smlouva, o prodeji zboží v obchodě ... a bylo vymalované. Pouze na použité zboží je sleva, pokud je to poškozené a vy to vezmete, slevu si domluvíte, požádáte o ni, tak na toto není záruka. Po páru otevírání a odření to asi není moc kvalitní. Podle čeho soudíte, že mu musí prodejce poskytnout slevu? Rozlišujte právo a nárok.

 

jakanas
hodnocení

0x

Někteří zákazníci jsou paka, ale co už bez nich to nejde. Z druhé strany je i spousta těch kterí si práce prodejce váží:) a spousta těch co si žádné zákazníky nezaslouží.

 

hodnocení

0x
avatar pepr

...zákazník na slevu nárok MÁ... a na to si zákaznice (v tomto případě) přišla jak? Říkaly to ženské na kosmetice? V žádném zákoně pro to opora není.

doplněno 20.12.13 20:40:

pardon ... jsi zákaznice...

 

zman*
hodnocení

0x

Hoši, zákazník může všechno. Líbejte mu ruce a nohy, že k vám přišel nakoupit. Hned, jak ho uvidíte ve dveřích, už mu tlačte slevu aspoň 50%, neb se řídíme pravidlem: " Náš zákazník, náš pán ". Zakazník je náš chlebodárce a vše co mu uvidíme na očích, to mu splníme ...

Samozřejmě ironie...

 

hodnocení

0x
avatar bimbam

Asi jsem měla před pár lety štěstí. Kupovala jsem si v Praze kabátek se zvláštním zapínáním na patenty. Dva patenty už držely jen na nitce. Kabátek se mi líbil a říkala jsem si, že patenty bych doma přišila raz dva. Ale u pokladny jsem na závadu upozornila. Když mi prodavačka okamžitě nabídla slevu 600 Kč, jen jsem se usmála. Kolik procent to bylo, už nevím, ale zdálo se mi to hodně. A ještě jsem dostala kartičku na slevu při příštím nákupu.

Ve vašem případě bych doporučila se normálně zeptat, jestli se poškozené boty prodavají z plnou cenu, nebo jestli a kolik obchod sleví. Ale je možné, že ty poškozené budou vystavené záměrně co nejdéle, protože obchod jistě nemá zájem, aby se dalším zkoušením a osaháváním od zákazníků poškodil další pár. U mnoha druhů zboží se počítá, že vystavené zboží se umaže a jinak poškodí a bude na odpis nebo na velkou slevu. Ale právě proto je, zejména u textilu, rozbalen a vystaven jen jeden kus.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]