Nejste přihlášen/a.
Když chci psát ebook a využít přitom mých letitých výpisků i citátů z různých knih, stačí na konci uvést seznam knih, z kterých jsem čerpala? Nemám úmysl opisovat celé odstavce, spíš svými slovy říct stejné myšlenky a občas doslova uvést nějaký citát. Ovšem dle posloupnosti myšlenek by autor mohl své dílo poznat -stačí tedy pak jen ten název jeho díla v záhlaví ebooku?
Také: mohu použít fotky či obrázky volně dostupné z internetu? Ikdyž to není asi úpně košér, mám dojem, že si z tohoto pirátství nikdo hlavu nedělá a kdekdo si je zkopíruje na svůj web.
Jsem laik, který by chtěl stvořit ebook, díky za rady předem
Kuki, faktem je, že spousta věcí je ukradených, jak uvádíš se to prostě převypráví, přehodí slova, dodají podobná (ovšem myšlenka je cizí). Ale můžeš to udělat i tak, že budeš s autorem polemizovat, nebo ho uvedeš jako zdroj zamyšlení (.. jak uvádí, ...
Zákon neřeší, jak autor hledal, zda to již bylo zveřejněno, je to jeho problém a pak riskuje. Na citace jsou normy (lepší něco než nic).
Ostatně, co si budeme povídat o zpracování tzv. SOČek či diplomových pracích, že. Když školy chrlí absolventy, kde by vzali (až na čestné výjímky) náměty, co vyřeší (víme např. plzeňská škola a j. soudní pře)? Když z intu, tak aspoň odkaz. Podívejme se na knihy, jsou ve všech autoři fotek? Ale jak se říká, není žalobce, není soudce. Pokud budeš mít vlastní fotky, jistě si jejich další anonymní zveřejnění ohlídáš.
Kuki, chceš vydělávat rádežemi cizích děl? To snad ne!
Nastuduj si autorský a živnostenský zákon, od ledna by tě mohl zajímat i občanský zákoník (podnikání bude za určitých okolností možné již po dovršení 16 let) opraš češtinu, zjisti si podmínky hostingu, ceny domény, ... a pak se pusť do psaní.
---
A pokud někdo krade, není to argument pro tebe, abys dělal/a totéž!
doplněno 18.12.13 23:22:Mohu použít fotky či obrázky volně dostupné z internetu?