Přídavek na dítě - požadavek úřednice

Od: Datum: 08.12.13 10:46 odpovědí: 5 změna: 09.12.13 01:24

Dobrý den,

jsem student VŠ, pobírající sirotčí důchod. Právě jsem se odstěhoval do pronajatého bytu, kde jsem si nahlásil trvalé bydliště.

Šel jsem zažádat o přídavek na dítě (na sebe - nezaopatřené dítě). Úřednice mi dala potřebné formuláře a k tomu požaduje aby mi mamka napsala prohlášení, že u ní nebydlím, že je nezaměstnaná a že nemá na mě slevu na dani.

Má na toto úřednice právo? Prostě člověk se odstěhuje a osamostatní a ještě musí shánět takové prohlášení? Nestačí jí najemní smlouva na mé jmeno a trvalý pobyt v daném bytě?

Děkuji

Seznam odpovědí:

moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

Odpovědi na otázku:
Datum: 08.12.13 11:00

Ano, protože když jsi student, tak tvoji rodiče mají k tobě vyživovací povinnost ať už chceš nebo nechceš, ať bydlíš u nich nebo jinde. A pokud by byli dobře finančně zajištění, není důvod k přídavkům.

Ohodnoceno: 3x

Od: naoko
Datum: 08.12.13 14:06

Myslím, že z toho odkazu co vám dávám dole , na to úřednice právo nemá.

Jste zletilý a jste trvale přihlášen jinde než matka. Není důvod aby vám to matka ještě písemně potvrzovala.

Pokud byste měl trvalé bydliště shodné s matkou, musí být matka v okruhu společně posuzovaných osob. Jestli máte odlišné bydliště oproti matce, jste za rodinu považován jen vy - zletilý nezaopatřený student.
Nárok na přídavek na dítě má nezaopatřené dítě, jestliže rozhodný příjem v rodině (tedy u vás, tam kde máte trvalé bydliště vy tvoříte tu rodinu) nepřevyšuje součin částky životního minima rodiny a koeficientu 2,40.

http://www.azrodina.cz/2683-pridavek-na-dite

Ohodnoceno: 0x

Od: alex*
Datum: 08.12.13 15:13

Děkuji, za velmi dobrou odpověd, Zkusím to znovu u jiné úřednice...

Datum: 09.12.13 01:24