Zadržení v obchodě vs odškodnění za zdržení

Od: Datum: 27.11.13 14:57 odpovědí: 53 změna: 28.11.13 06:33
Dobry den v poradne preji,
zajima me nasledujici.
Vim, ze v obchode me ma pravvo zadrzet ochranka pokud ma podezreni, ze kradu.
Take tusim, ze nema pravo me prohledavat veci.To muze pouze po prijezdu PCR.
Pokud me tedy proti me vuli zadrzi pracovnik obchodu, ja mu odmitnu ukazat tasku apod., tak me asi zadrzi a zavola policii.
Pokud policie me tedy prohleda a nic nenajde,c cele me zdrzi a ja kvuli ochrance nestihnu naprikad vlak ci letadlo, nebo prijdu pozde do prace a vznikne mi skoda, je obchod povinen me odskodnit, za ztratu kterou jeho zamestnanec mi zpusobil a neptavem?
Podotykam zebych tedy oravdu zadne zbozi nekradl.
jake mate zkusenosti?

avatar
kapkanadeje uzavřel tuto otázku
Dohadování rádců nikomu nepomůže a nikam nevede!
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: k2
Datum: 27.11.13 15:01
 

Neco jako "povinnost odskodnit" neexistuje. Nicmene odskodneni se domahat muzete, v extremnim pripade i soudne.

 
Od: buss®
Datum: 27.11.13 15:13
 

Omyl, ochranka je jako kterýkoliv jiný občen. Ano, můžete žádat o náhradu škody a zkusit omezování osobní svobody.

 
Od: zvedavejjj
Datum: 27.11.13 15:18
 
Dekuji za odpoved.Myslim ze me ochranka. Tak jako kdokoliv muze zadrzet pokud ma podezreni na trestny cin.kradez apod.
Jde mi o to, ze nevidi duvod, proc by mel cizi clovek prohledavat veci, obvinit me z lradeze a jakvuli tomum mel skodu napr z propadle jizdenky.
Od: buss®
Datum: 27.11.13 16:32
 

Oprávnění ohledně "prohledávání" má jen policie, strážník ve vyjmenovaných případech. Zadržet lze podle tr, řádu u tr. činu, též osobní prohlídku.

 
Datum: 27.11.13 15:26
 

Pokud mate ciste svedomi a nic ste neukradl, ukazete igelitky, dokazete svou nevinu a muzete v klidku bezet na letadlo... Chapu ze nekomu muze byt neprijemne ukazovat sve osobni veci, ale nadruhou stranu vedet ze mu leti letadlo rad ty veci ukaze... hezky den

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 27.11.13 15:42
 
avatar

Tak s tim souhlasit nemuzu. Nikdo se mi nema pravo hrabat ve vecech. Pro nekoho to muze byt vec principu treba jako pro me. Samozrejme takze zalezi na chovani ochranky.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: qqqqq
Datum: 27.11.13 15:56
 
Nikdo? Opravdu nikdo? Jste si tím jistý?
 
Datum: 27.11.13 15:57
 
avatar

Ano máte pravdu. V tom případě ale budete muset trvat na příjezdu Policie ČR a počítat tak s následným zdržením.

 
Datum: 27.11.13 15:57
 

ja sem nerekl ze ochranka ma pravo vas prohledat proti vasi vuli... Takze chapu spravne ze si radeji nechate uletet letadlo, pote se handrkovat o nahrade skody, nez abyste ukazal igelitku s nakupem? Zvlastni princip

doplněno 27.11.13 16:02:

Navic ochranka ma pravo vas zadrzet do doby nez prijede PCR pokud ma podezreni ze ste kradl.. po prijezdu policie tak jako tak budete muset ukazat sve veskere veci aby ste dokazal svou nevinnu.. Ve vysledku to znamena ze se o dost zdrzite zbytecny nervy jak pro vas tak pro ochranku, navic si budete delat peknou ostudu a jeste nestihnete letadlo.. ale proti gustu zadny disputat! zdravim

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 27.11.13 15:45
 
avatar

Vzhledem k tomu, že tu dnes krade kde kdo, nedivím se, já ukazuji své tašky v klidu a pohodě a pokud bych byla ochrankou vyzvána abych se svlékla, udělám to s úsměvem mezi lidmi a počítám s tím, že to někdo vyfotí a ještě ten večer budu v TV. Pokud mi zrovna poletí letadlo, budu postupovat tím rychlej abych ho stihla.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: qqqqq
Datum: 27.11.13 16:02
 
Ano, to je to co v dnešní době postrádáme. Všichni. Nadhled, vstřícnost a pochopení. Každý hledá cestu, jak ty ostatní naštvat. Zkomplikovat jim život.
Mimochodem, ve službách pracuji několik desetiletí. Záchytů zlodějů jsem zažil stovky. Ale, že by v prodejně (ochranka nebo personál)zadrželi někoho, u koho se později nic nenašlo jsem nezažil...
 
Od: zvedavejj
Datum: 27.11.13 16:06
 
Me uz prave dvakrat zadrzeli a chteli vsechno videt. Nic jsem samozrejme neukradl. Priste se proste nehodlam nechat prohledavat bezduvodne cizi osobou
Datum: 27.11.13 17:42
 
avatar

Zdravím, také už se mi párkrát stalo, že jsem začala "pípat" a ochranka mě požádala o kontrolu. Jednou to byla očipovaná čokoláda, podruhé nové boty, nastavené na stejnou frekvenci bran, potřetí již používaný antiperspirant s kovovým čipem vzadu.

Vše vyřešeno v několika minutách a s úsměvem. Pokud jsem nic nevzala, nevidím důvod, proč dělat ofuky - je ale pravdou, že jsem věci z tašky vyndávala vždy já, nikoli někdo cizí.

doplněno 27.11.13 17:46:

A pro štouraly - je to sice nepříjemné, hlavně když na Vás čumí spoluobčané dychtiví po jakékoli senzaci, o které můžou vyprávět doma u televize, ale pokud mě ochranka slušně(!) požádá, tak slušně vyhovím. Pokud by si borec začal hrát na machra, tak si na policii klidně počkám také.

Co je proboha za "stádo, ovce apod" na obyčejné a slušné domluvě dvou lidí? Není to třeba náhodou tak, že dneska každý zná hlavně svoje práva, jimiž se ohání? Kam se vytratila schopnost řešit věci bez zbytečných problémů a agrese?

 
Datum: 27.11.13 16:07
 

Souhlasim! V tescu me zadrezeli nekolikrat pote co sem piskal u vchodu... vzdy se prislo na to ze je to omyl... (Spatne sundany pipak z obleceni atd...) Nadruhou stranu neni prijemne ze na vas kazdy kouka jako na kriminalnika.. zdravim

 
Od: buss®
Datum: 27.11.13 16:18
 

Na takové hodné lidi se vždy dojede...

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 27.11.13 16:29
 
avatar

Ahoj - mně se to v minulosti stalo 2krát v prodejně Kaufland v Sokolově. Dodnes nechápu proč, nejen, že nekradu, ale ani by mne to nikdy nenapadlo. !

- poprvé jsem byla tak vyjevená, že jsem s nákupem šla jako ovce za pracovníkem ochranky do jeho kumbálu - přitom na mne všichni ostatní zákazníci nadšeně "čuměli"

- podruhé jsem sice se nechala pracovníkem ochranky zase zkontrolovat - byla jsem znovu natolik v šoku, že mne nenapadlo se vzpouzet - ale šla jsem si ihned stěžovat na recepci zodpovědnému pracovníkovi. Bylo mi řečeno, že ochranka prostě dělá svoji práci - ale příště mám prý trvat na přivolání policie. Od té doby se mi to nestalo.

- ale pokud stíháte letadlo, atp. - nejrychlejší je, překonat ponížení a nechat se zkontrolovat . Ale rozhodně si pak stěžujte na vedení. Pokud ochranka nemá přímý důkaz o krádeži, nemá Vás podle mého názoru co obtěžovat - ! Navíc jsou dnes už všude kamery, ne? Marcela.

 
Od: zabu
Datum: 27.11.13 16:30
 

Neuvěřitelné, jak mnoho lidí je bez sebevědomí, ušlápnutých, ochotných nechat se bezdůvodně prohledávat, šikanovat, a bez omluvy , bez odškodnění. Nevěřím očím. Lidi co jste? To jste stádo ovcí? To si sebe vůbec nevážíte? Copak jste vězňové v číslem, v nějakém lágru, aby jste si to museli nechat líbit? Kde je Vaše hrdost? Já zírám.

 
Od: axus®
Datum: 27.11.13 16:38
 
avatar

A co udelas v takovem pripade Ty? (Za pul hodiny te jede vlak, letadlo je moc pritazene za vlasy).

Podle mne neni zadna uslapnutost ani ovcovitost ukazat bez problemu ke kontrole tasku a za minutu si jdu zase po svych.

Je Tve pravo neukazat a policii vyzadovat, ale to radeji principialne a demonstrativne zmeskas vlak? Co z toho?

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 27.11.13 17:01
 
avatar
možná že jste zvyklý z dřívějších dob předkládat tašky k nahlédnutí v potravinách pramen nebo ve fabrice závodní stráží. já prostě už z principu se nenechám podezírat z krádeže a klidně si na další vlak počkám.
doplněno 27.11.13 18:15:

Nikdo se na me nezlobte, ale zlodej nejsem, nikdy jsem nic neukradl a ani se jako zlodej nechovam.

Pokud budu v obchodaku krouzit kolem regalu hodinu tam a hodinu zpatky, pak mozna "ochranka" bude mit duvod mi prohlidnout tazku. Ale jestli jsem proste obycejny kupujici a jenom vypadam na to, ze si necham vsechno libit,aby si panacek od bezpecnosti agentury pripadal dulezite, tak to urcite ne.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: asdd
Datum: 27.11.13 17:13
 

Hrdost je fajn, ale takhle budeš podezíranej až do příjezdu policie a prohlídky, navíc policii to zdrží od důležitější práce. Ukázat tašku = podezřelý jsi jen tu chvilku do ukázání.

Bohužel krade se a kontrola tašek je nutnost, jinak by se kradlo ještě mnohem víc. Pokud je ochranka profesionální, slušně požádá a pak se omluví za obtěžování tak s tim nemám problém.

 
Od: axus®
Datum: 27.11.13 17:31
 
avatar

Tak si klidne pockej. Hlavne kdyz ho mas treba predpacenej.

Ja si zase klidne tu tasku otevru. Nemam stim zadny problem.

 
Datum: 27.11.13 17:10
 
avatar
Osobně jsem mel před lety podobný zážitek na Zličíně( měli nějaký kód na tuším čokoládě či co o čem pokladní nevěděla) a normálně natvrdo-prave proto ze všichni klasika hned cuceli co se děje,hned jsem ze sebe shodil mikinu sustaky,zkratka do trenek vysypal malou igelitku s par kravn kama na ten pult za kasou,co jsem akorát koupil a hotovo- situace se obrátila protože s tím asi nepočítali a byl jsem na koni(pokladní právě zjistila ten kód) takže omluva pardon a obleknete se prosím...A jakoby z původně mého trapasu byl jejich...
 
Datum: 27.11.13 17:08
 
avatar

pro "zabu"

no - zírej - ale my staří až tak moc nemůžeme za to, že jsme byli vychovávaní ke slušnosti a úctě k autoritám. Tím líp, že dnes je to konečně opačně. Mladí se vyznají. !

Omlouvám se za tyknutí , ale Váš dotaz mi připadl tykací . Zdravím. Marcela.

 
Datum: 27.11.13 17:12
 
avatar

Bez omluvy? U nás ochranka, když někoho prohledá, tak se vždy omluví, samozřejmě jen když se mýlila. A spousta rozumných lidí se nevzpouzí a dobrovolně si nechá do tašky nahlédnout. Ono je to v myšlení lidí, pokud mám svědomí čisté, tak jim klidně tu tašku ukážu. Proč dělat nepříjemnosti sobě a i těm druhým, kteří dělají jen svou práci. Samozžejmě že i záleží na chování ochranky, ale když vystupují slušně, tak nevidím důvod celou situaci komplikovat.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 27.11.13 17:47
 
 
Datum: 27.11.13 17:06
 
avatar

Vím, že tašky se ukazují pouze policii. Jenže v Globusu prý mají pokladní u kas nařízené, aby tašky zkontrolovaly. Takže je to pro a proti. Protože jsem nikdy nic neukradla, prázdnou tašku jí ochotně strčím pod nos. Ale vrčím, že na to nemá právo. Ona se hájí, že jim to zaměstnavatel nařídil. Kontrolují takto každého. Připadám si jako blbec. Kde je pravda? Ale než bych se tam dohadovala, když mám svědomí čisté, raději jí tu tašku ukážu a běžím. Příjemné to ale rozhodně není. Každý jejich vážený zákazník je pro ně potencionální zloděj. *ee* Jaga.

 
Datum: 27.11.13 17:21
 
avatar

- Ahoj Jaguško -

Vaše odpověď je správná - souhlasím - ale co bychom my obě dělaly, kdybychom byly v pozici prodavaček -? Vy sice víte, že zloděj nejste - ale jak to pozná obchodník.? Raději vždy ukazuju prázdnou tašku - nijak mne to neponižije. Zdravím. Marcela.

 
Od: pt®
Datum: 27.11.13 17:13
 
avatar

"zvedavej", je to už asi víc, jak deset let, když přijela dcera s Belgie na návštěvu a přivezla s sebou mladé děvče z rodiny, které ještě v Česku nebylo. Než skončili u nás dovolenou, tak jsme jeli do Globusu a dcera s dívenkou 16 letou chodily po krámě a snášeli mi do vozíčku, co si vybraly. Já, jelikož nemůžu na nohy, tak jsem si sedla na lavičku u Knih a jednu jsem si vybrala ke koupi. Aby mi ubíhal čas, tak jsem si četla. Holky si vybíraly ložní prádlo, talíře, skleničky a spoustu jiných věcí. No trvalo jim dost dlouho, než naplnily vozík a řekly, že už mají všechno, co chtěly. Já vložila do vozíku rozečtenou knížku a jely jsme k pokladně. Tam jsme vše zaplatily, bylo to několik tisícovek a chtěli jsme na WC, když v tom u pokladny ochranka a hned několik chlapů, abychom je následovali do jejich kumbálu. Dívenka nevěděla, co se děje, dcera jí vše překládala, břicha jsme měly na prasknutí, jak jsme potřebavaly čůrat, ale museli jsme s nimi. Do mně vlítl vztek. Viděla jsem, jak je dívčina vykulená a jak dcera překládá a vysvětluje, o co jde. V kumbále nám řekl ten nejstarší pán, že nechce kontrolovat vozík, neboť z vozíku jsme zaplatili všechno, ale chtěli nás prohledat. Dcera z toho měla legraci a ptala se zda se má vysvléci do prádla, dívenka vyděšená, jak se styděla před chlapama svlékat a já jsem se do nich pustila. Jestli jim není hanba, že jsme udělali velkou tržbu, že nemůžu na nohy a musela jsem posedět, že holky přijely z Belgie, kde mohou v krámě vybírat, tak dlouho, jak je jim libo. A že se za jejich jednání stydím, že dívenka žila s rodinou pár let v Americe, jelikož její otec je manažer z Philipsu a že toto ve světě nikde nezažila. Ten starý pán se začal omlouvat, že jen byli přivoláni, že jsme v obchodě nějak dlouho, řekl, že mu stačí vidět převrácené kapsy a pustili nás. My rovnou utíkaly na WC a bylo to opravdu na poslední chvíli. Tak to je moje zkušenost z Prahy z Globusu. - pt

 
Od: asdd
Datum: 27.11.13 17:24
 

Ono to je tim, že na západ od nás se krade řádově míň a kontroly tam nejsou potřeba, tak na to nejsou zvyklí. Tady to nechat bez kontrol tak do týdne zmizí celý krám.. Když v cizině vidim v obchodě "češi prosíme nekraďte tu" tak se stydim. Jsme národ zlodějů a těch 20% slušných je na tom bitých...

 
Datum: 27.11.13 17:29
 

Pokud nic nebereš v obchodě není problém ukázat tašku ochrance nebo pokladní nebo vedoucímu a je po problému a žádny vlak nezmeškáš.Kdo má čisté svědomí nemusí se obavat policie.

 
Datum: 27.11.13 18:26
 
avatar

Ano, a nebo budes pozadana aby ses svlekla aby ti bylo prohledano tve obleceni. Vzdyt o nic nejde, ze?

 
Datum: 27.11.13 17:37
 
avatar

Souhlasím se zabu a @majsterjoe. Nejsem žádnej cucák, a nikoho slouha, aby mě někdo buzeroval. Jsem svobodnej občan a tak se i chovám. Chápu, že se ty lidi /prodavačky a ochranka/ nějak živit musí, ale né na můj úkor. Je to jejich starost chytit zloděje a nesplést se. Já když se v práci spletu, mám problém. A to nejsem pilot ani chirurg. Ti to mají mnohem horší.

doplněno 27.11.13 17:39:

To by taky příště mohli chtít ukázat dutinu ústní, konečník atd. A skončí to výslechem jestli jsem o krádeži třeba jen neuvažoval. Nenechme si prostě takové jednání líbit. Jinak budou utahovat šroub.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: axus®
Datum: 27.11.13 17:44
 
avatar

Ale to jsou furt dokola takovy hrdinsky reci.

Nikdo zvas ale jeste nerekl, jak se zachova v pripade, ze skutecne bude pospichat.

Co kdyz je ten vlak posledni ten den a ma zaplaceny drahy listek?

Cco kdyz mi nekdo umira a ja za nim chvata?

Co kdyz mi konci parkovani na placenem parkovisti?

Co kdyz zkratka nekam musim jit?

Jak na tohle odpovite? Zacnete na ochranku rvat, ze nema pravo? Utecete? Budete se s obchodem dodatecne soudit?

He?

doplněno 27.11.13 17:45:

A nebo proste tu tasku otevrete a za minutu si pujdete za svym dulezitym cimkoliv?

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 27.11.13 17:58
 
avatar

Nechodím nikde tak blbě, aby mi ujel vlak. A pokud by se stalo, že by mě opravdu od něčeho nutného zdrželi, řeknu jim to hned jaké to bude mít následky, aby s tím počítali. podnikatelé tyto věci už taky řeší. Vemte si třeba ČD. Pokud vám ujede poslední přípoj, zaplatí vám taxi. Aj. Pro supermarket by to nebyl žádný výdaj odškodnit mě.

 
Od: axus®
Datum: 27.11.13 18:05
 
avatar

Nechodím nikde tak blbě, aby mi ujel vlak.

Aha. Jinymi slovy - odpoved nemas.

A jake nasledky to tedy pro ne bude mit? Kdyz ses pripraven to rit jim, proc se tu s nama mene chytrima nepodelis?

To to z Tebe mam tahat jak z chlupaty deky?

Proste to rekni na rovinu, jak se zachovas, kdyz to vis.

 
Datum: 27.11.13 17:48
 
avatar

Jaká buzerace, Ringo? Slušné požádání má k buzeraci daleko.

doplněno 27.11.13 17:56:

Zadržení ochrankou, podle jejího jednání, může probíhat zcela v souladu se zákonem 30 Cdo 2382/2004. Plus trestní řád:

(2) Osobní svobodu osoby, která byla přistižena při trestném činu nebo bezprostředně poté, smí omezit kdokoli, pokud je to nutné ke zjištění její totožnosti, k zamezení útěku nebo k zajištění důkazů. Je však povinen tuto osobu předat ihned policejnímu orgánu; příslušníka ozbrojených sil může též předat nejbližšímu útvaru ozbrojených sil nebo správci posádky. Nelze-li takovou osobu ihned předat, je třeba některému z uvedených orgánů omezení osobní svobody bez odkladu oznámit.

Ty řeči, jakože buzerace a že také nechcete, abych ji ukázala, jsou jen omáčka okolo.

doplněno 27.11.13 17:59:

A ačkoli se tr. řád zmiňuje o "přistižení u tr. činu", tak je to uvedeno u případu, když člověk, co nic neukradl a byl požádán a poté zadržen, když chtěl utéct, obchod žaloval - a prohrál. Uvádí se, že pokud ochranka nepoužije donucovací prostředky, nepřiměřené násilí, urážky apod., jedná zcela v souladu se zákonem.

 
Datum: 27.11.13 17:51
 
avatar

Pokud mě někdo žádá o něco, na co nemá právo, je to buzerace. Já po vás taky nechci, abyste mi ji ukázala.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 27.11.13 17:58
 
avatar

A jsme u jádra pudla. Ano ochranka vás nutit nemůže. Pak ale bude následovat zdržení v podobě čekání na příjezd PČR. A komu tím prospějete že se budete vzpouzet, akorát tak svému egu.

 
Od: buss®
Datum: 27.11.13 17:47
 

Podtrhuji, zdůrazňuji, zadržet osobu podezřelou ... lze jen při trestném činu! U přestupku by se dalo postupovat dle OZ, jak by to pak však dopadlo u soudu...
Zmiňuje se o zadržení přest. zákon? O prohlídku mohou ochranáři jen požádat a není povinnost vyhovět, a to bych jim max. otevřel tašku, kdyby už, U policie a strážníka vizte ještě ust. o vydání věci.
To máte v podstatě jako u revizorů, či ochrana vlastního majetku. Ochranka si musí rozmyslet, vyhodnotit co provede, ne se domnívat, máme LZPS. Chrání zájmy soukromníka. Může být stíhána pro t. č. omezování osobní svobody. Svá práva a povinnosti by měl každý občan znát a byl by pořádek. Pokud jsem nic neudělal, budu se bráánit!

doplněno 27.11.13 19:07:

to martinaa v čem se mýlím? Tazatel o útěku nic neříká, tak to nekomplikujte, to jer jiný případ. Třeba za odcizení rohlíku prohlídka, zadržení (co když pokladní ochranu u zboží nedeeaktivuje)? A co pak tr.řád, na přestupek? Rozlište zloděje a poctivého. Pak je otázka závaznosti rozhdnutí kterého soudu. Podle vás být ochrankou tak budu zastavovat kdejakou ženskou co bude mít mé sympatie pak se omluvím s úklonou k zemi, pozvu na kafe a dál se uvidí. Necháte se po sobě vozit, váš problém!

 
Datum: 27.11.13 17:57
 
avatar

To se mýlíte, viz můj odkaz výše.

doplněno 27.11.13 19:13:

Zdržení může proběhnout i v případě, že osoba není přistižena při trestném činu (třeba ono pípání rámu, to není tr. čin).

A o jakém vození mluvíte?:) V obchodě se po mě nikdo nevozil, nikdo mě nebuzeroval, byla jsem slušně a mile požádána a poté s omluvou a úsměvem "propuštěna".

Hlavně, že každý dnes dokonale zná svoje práva, a slušné chování, domluva a vstřícnost se už jaksi nenosí.

 
Datum: 27.11.13 18:01
 
avatar

Ale to si asi nerozumíme. Dotaz byl, když nic neukradl a vy řešíte zadržení při tr. činu. Nemluvě o tom, že ten je až při krádeži nad 5000. Takže vy ukazujte a mi ostatní nebudeme.

 
Datum: 27.11.13 18:06
 
avatar

Soud a mnou přiložené odkazy řeší tu samou věc, možná jsem to špatně nazvala.

http://www.finance.cz/zpravy/…chode-a-pripustnost-zadrzeni/

Klidně neukazujte, ale zatímco já za minutu opustím obchod s úsměvem a omluvou od ochranky, přičemž mi toto nijak neuškodilo, Vy se budete hádat, čekat na policii a opravdu potěšíte jen své ego:).

doplněno 27.11.13 18:18:

Prostě mám jen dojem, že s milým slovem s domluvou člověk někdy dojde dál, než a agresí a děláním potíží. Zatím jsem takovou situaci musela řešit asi třikrát, sama, netuším, jak bych jednala, kdybych s sebou měla třeba děti apod. Nebo měla zornva fakt blbou náladu*smich*.

Ohledně těch rámů, právě celou dobu se bavím o nich, zřejmě jsem špatbně pochopila, že zadržení proběhlo právě u rámů. Pokud v obchodě rámy nejsou, případně nepípám, tak by se mi bezdůvodná kontrola také nelíbila, to je asi fakt. Záleží také na chování ochranky, kdyby byla milá a pěkná...*smich*

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 27.11.13 18:21
 
avatar

Martino, myslim ze pletes hrusky a jabka do hromady. V pripade prokazane kradezi ANO, pravo zadrzet je, ale to muze ucinit o fyzicka osoba a zase ALE, pouze primerene!

V tomhle pripade to ale neplati, protoze nema zadny dukaz o kradezi!

Ochranka se pouze domniva! *cteni*

doplněno 27.11.13 18:33:

Ach jo. Detekcni ram je neco jineho, nez kdyz ma nekdo jen takove podezreni.

 
Datum: 27.11.13 18:29
 
avatar

Přečtěte si článek v odkazu nahoře. I tam se jednalo o domněnku, protože nakupující začal u rámů hvízdat. To také není prokázaná krádež.

doplněno 27.11.13 18:43:

Ano, chce to číst všechny reakce. Nahoře uvádím, že jsem od začátku mluvila o bezpečnostních rámech.

 
Od: suchys
Datum: 27.11.13 18:30
 

v tr.zákoně jste přehlédl,jednu drobnost,že se může jednat o trestný čin též tehdy byl-li pachatel v posledních 3 letech za obdobný čin soudem potrestán - naprosto nezáleží na výši škody,t.j. o podezření z t.č. se jedná vždy a přestupek nastupuje poté,co je prokázáno,že se nejedná o t.č.

 
Datum: 27.11.13 18:27
 
Tato otázka je teoretická a má odpověď je - k takové situaci by dojít nemělo!
Chápu, že obchodník chce chránit svůj majetek před zloději. Na druhou stranu by asi měli na tyto posty brát lidi s bystrým zrakem a mozkem.
V létě se mi stala tato příhoda: Byla jsem oblečena do kraťasů a trička, šla jsem s dětmi ven a byli jsme v PENNY pro nanuky a něco k pití. Pro urychlení (a úsporu ) jsem nechala děti venku a šla dovnitř sama. Ani tašku jsem neměla. Přesto jsem měla neustále u sebe člověka, který očividně hlídal, co ukradnu. Bylo mi to strastě nepříjemné, včetně pohledů druhých nakupujících! Kdybych někdy něco ukradla, tak se "chytnu za nos" - takhle mě to hodně naštvalo... :-@
 
Datum: 27.11.13 18:39
 
avatar

Může prodavačka prohlížet tašky zákazníků v obchodě?

Možná se vám někdy stalo, že po vás chtěla prodavačka vidět obsah vaší tašky. Naskýtá se otázka, zda na tuto prohlídku má prodavačka právo. Pokud bych měl na tuto otázku odpovědět jednoduše, tak by odpověď zněla takto: Prodavačka nemá právo prohlížet tašky zákazníků v obchodě bez jejich souhlasu.


A co člen bezpečnostní agentury?

V některých případech si prodavačka zavolá členka ochranky, který chce ukázat obsah tašky zákazníka. I člen ostrahy nemá právo hrabat se zákazníkovi v jeho tašce! Tedy pokud s tím zákazním sám nesouhlasí. Pokud má člen ostrahy podežření ze spáchání trestného činu, tak může podezřelého omezit na právech _ zadržet (jako každý občan). A neprodleně přivolat Policii ČR.


Už se dohádejte, zatím co vy se budete v obchodě přít o to zda svojí tašku ukážete, budu já už dávno doma.
 
Od: zabu
Datum: 27.11.13 19:15
 

Krásně jste se tu rozdělili. Na ty co mají ohnutá záda, a na ty druhé. Každému co jeho jest.
Já bych v klidu vysvětlil ochrance o co hraje, a pokud by nepovolil, volal bych ty policajty sám. Pokud jsem nic neukradl, je to jasné omezování osobní svobody. A veškeré škody jdou v tomto případě za viníkem. Včetně zaplacení případného taxíku, když mi ten poslední autobus ujede. Že to možná bude na soud. Asi ano, ale než ohýbat záda před takovým. . .

A poznámka pro culdu: Dík za kompliment na mé mládí. Je mi 56. Hi.

 
Datum: 27.11.13 19:19
 
avatar

Aha, takže podle Vás je slušné požádání, vyhovění a obustranná dohoda ohýbáním zad... no, není divu, že je dnes každý agresivní, když má udělat něco "navíc", i když to není podle kolonek.

Ono u přechodů má taky podle zákona někdo přednost, a leckdy je to díky hodným řidičům nebo naopak hodným chodcům jinak. Kdybychom si přestali hrát na frajery, co zbytečně dělají problémy, možná by se nám ulevilo. Ale ne, dneska žalujeme všechny za všechno, za zpoždění vlaku, kontrolu v obchodě, a za chvíli je budeme žalovat i za křivé pohledy.

Nádhera.

doplněno 27.11.13 19:24:

Neplácejte:) Tyto pseudoargumenty jsou zbytečné.

doplněno 27.11.13 19:29:

Smůla:)

Ohodnoceno: 2x
 

 

Od: zabu
Datum: 27.11.13 19:33
 

Tak jsem právě dočetl to soudní rozhodnutí NS 30 Cdo 2382/2004. Je to stejné jako tady. Ochrana osobnosti, cti a slušného jména má požívá dnes menší ochrany, než kus pípajícího poruchového železa s kupou elektroniky. Bóóóóže kam jsme se to dostali.

 
Datum: 27.11.13 19:37
 
avatar

A co byste dělal coby majitel obchodu, kdyby Vám zákazník u brány zapípal? Mávl byste rukou a řekl mu "já Vám věřím, Vy jste určitě nic nevzal, klidně odejděte?" O tom pochybuji. Ovšem mluvím opět o případů pípajících bran, ne o tom, že mě někdo zastaví v běžném obchodě a chce vidět moji tašku, to by se mi také nelíbilo.

Loni jsem pípala u vstupu do obuvi, měla jsem z jiné prodejny téže značky nové boty. Tehdy mě polilo horko, dneska je to historka pro zasmání. A co si mysleli lidi, stojící u poklady, je mi srdečně šumák. Hlupák se totiž bude myslet to samé, i kdyby to bylo stokrát jinak.

Opravdu na tom nevidím nic buzerujícího ani zad ohýbajícího.

doplněno 28.11.13 16:26:

"neprávem obviním" - ochranka těžko může vědět, že zrovna Vy jste nic nevzal". A ani Vá z ničeho neobviňuje, jen požádá o kontrolu.

Podle mne to rozumný člověk vyřeší domluvou, onehdy pípal přítel po koupi teplákovky a všichni jsme se tomu zasmáli, prodavačky se omlouvali dalších 5 minut. Nepotřebuji si na někom honit své ego a do obchodu klidně přijdu zase. A sama sebe si vážím docela dost:) Jen nemusím nosit frňák tak nahoře, že "tam už teda určitě nepůjdu" - amozřejmě pokud se ke mně chovají mile a vše se v klidu vyřeší. Kde se chovají jako blbci, tam nechodím.

Ohodnoceno: 4x
 
Od: zabu
Datum: 27.11.13 22:48
 

Jak bych se zachoval jako majitel? Setsakra bych si rozmyslel, jestli někoho neprávem obviním. To, že pípá rám, mi nepřipadá jako dostatečný důvod. Protože jsem minimálně jednou týdně svědkem toho, jak pípá zbytečně, jak je to nespolehlivé zařízení. pokud jsem jen kvůli tomu ochoten po komkoliv "vystartovat" jako po zloději, měl bych se léčit. Protože zbuzerovat 1000 lidí kvůli jednomu zloději, nemůže dopadnout dobře. A každý takový neprávem obviněný a ponížený zákazník, kterému se nakonec ani neomluví, pokud si sám sebe váží už do takového krámu nepřijde.

 
Datum: 28.11.13 06:33
 
avatar

Zabu: souhlasím bez výhrad s Vaší poslední větou. Před několika lety jsem koupila manželovi v Intersparu zimní kozačky. Podotýkám, že i řádně zaplatila. Za nějaký čas jsme tam zašli na nákup.Manžel jim v těch rámech děsně řval. Přiběhli dva, na místě ho prošacovali, lidé přihlíželi, ostuda jako hrom. Řval dál. Tak ho vzali dozadu do nějakého kamrlíku, kde se musel svléknout. Ano, nakonec našli ve vnitřní kožešině jedné boty zapomenutý a neodstraněný ten kód. Nikdo se slúvkem neomluvil, jen ho pustili. Je to už několik let a my od té doby do Intersparu nevkročili. Manžela bych tam po té potupě už nedostala a navíc tam nemají nic tak zvláštního, co bych nekoupila jinde. Tak ať si to strčí za klobouk! A takhle se přichází o zákazníky. *bum* Jaga.

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.