Nejste přihlášen/a.
Dnes mi přišel email o vyřízení reklamace, přičemž na zboží byla shledána odstranitelná závada. Způsob vyřízení reklamace nebyla oprava, jak jsem čekal, ale výměna. Předpokládám, že prodejci se nevyplatilo posílat zboží na opravu, tak ho rovnou vyměnil. Z určitého důvodu by pro mě ale byla lepší právě oprava. Zajímalo by mě, jestli musím přijmout vyměněný kus, nebo jestli mám právo trvat na opravě.
I pokud má v obchodních podmínkách uvedeno, že "Jde-li o vadu odstranitelnou, má kupující spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady."?
To si nemyslím - viz občanský zákoník:
"Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti."
Z toho je jasně patrné, že odstranení závady a výměna jsou dvě různé věci.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.