Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
na jakou výši odstupného mám nárok v případě, kdy zaměstnavatel během roku 2013 (duben) změnil svou činnost z fyzické osoby na právnickou osobu. Přesto, že nedošlo ke změně pracovních podmínek, zaměstnavatel tuto změnu řešil výpovědí a následnou novou pracovní smlouvou. U zaměstnavatele pracuji od roku 2006 bez přerušení. V současné době (listopad) mi chce dát výpověď z důvodu nadbytečnosti.
Děkuji za odpověď.
Nejsem v tomto odborník, ale myslím si, že nárok na odstupné měl/a tazatel/ka v dubnu 2013, a sice na trojnásobek prům. měs. mzdy. Dostala totiž výpověď ze strany zaměstnavatele (FO) z důvodu ukončení jeho činnosti, přičemž u něj měla odpracováno cca 7 let. U současného zaměstnavatele (PO) má odpracováno pouze cca 7 měsíců, takže nárok na odstupné bude ve výši jedné prům. měs. mzdy.
Pacourku, ocenila bych, kdybyste si vybral jinou "parketu". Nejenže v oboru pracvně- i sociálně-právní oblasti dlouhodobě radíte "mimo mísu", tentokrát jste si navíc dotaz ani nepřečetl.
"Plesknout", co Vás napadne jako první, nebývá nejlepší cesta. Obě Vaše odpovědi nahlašuji (Z1).
--- K dotazu: Při výpovědi pro nadbytečnost vznikne samozřejmě nárok na odstupné. Podle mne by mělo jít o odstupné ve výši trojnásobku průměrného výdělku, ale tipuji, že se zaměstnavatel bude snažit Vás odbýt jednonásobkem.
V případném soudním sporu byste podle měl slušnou šanci uspět, ale je otázka, zda se do toho budete chtít pouštět (může se to táhnout i několik let).
Na nic.doporučuji
doplněno 15.11.13 23:41:Na nic protože vlastně k propuštění nedošlo (byla jen a zbytečně upravena smlouva)Doporučuji se do toho moc neštourat aby tazatel neskončil na uřadě práce
Pacourek, bylo by vhodné svoji odpověď dokončit, nebo upřesnit. Z toho, co jste napsal tazatel moc moudrý nebude. Prosím, neberte to jako napadání, ale ani já jsem nepochopila, co jste touto odpovědí vlastně mínil...Děkuji za upřesnění!