Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Výtah z knihy pro účely výuky

Od: ales24 odpovědí: 2 změna:

Dobrý den,

potřebovala bych poradit, jak je to s ochranou autorských práv. Pracuji jako učitel cizích jazyků a pouze pro účely výuky potřebuji vytvořit ve Wordu učebnici nebo spíš příručku, která by byla psána v rodném jazyce, ale byla by zároveň výkladem knihy psané v cizím jazyce. To znamená, že bych uváděla stejný název kapitoly, látku vysvětlila v češtině na základě originální knihy, z níž bych uvedla i některé příklady. Pokud ve svém materiálu uvedu název a autora originální knihy, neporuším tím autorská práva?

A ještě druhá otázka: Pokud na Uložto nebo jiném podobném serveru je nějaká učebnice v elektronické podobě, která je vhodná pro výuku, mohu studentům doporučit, aby si ji stáhli? Pokud je to jen pro jejich vlastní účely? Nebo jim to dokonce mohu poslat elektronicky?

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

iz*
hodnocení

2x

Nedoporučujte studentům stahování souborů porušujících autorská práva! Neposílejte jim ani knihy samotné, ani odkaz/y k jejich stažení, nedoporučujte ani jejich vyhledávání v internetu..

Zasílat můžete pouze vlastní publikace, případně publikace, které již nejsou chráněny autorskými právy.

___ Článek k autorský/...

doplněno 09.11.13 19:03:

Ke stažení: Vybrané otázky au/... (PDF, 743 kB)

Souhlasím, nedoporučovat Ulozto.cz. Já jsem tento problém vyřeši tak, že jsem požádal autora (je to jednoduché pokud žije) o povolení používat některé pasáže z jeho doktorantské práce při výuce. Svolení jsme dostal a pracuji s jeho myšlenkami při přednáškách s klidem. Naopak jsem objevil,že studenti,kterým jsem posílal emailem svoje prezentace si je uložili na web, sice zamčené,ale projevilo se mi to v počtu studentů chodících na přednášky (proč by tam chodili,když si materiály mohou v klidu stáhnout).

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky: