Kresba malého dítěte - talent?

Od: Datum: 09.11.13 11:31 odpovědí: 26 změna: 11.11.13 12:30

Dobrý den. Mám sedmiletého vnuka a ten, asi od svých čtyřech let hezky kreslí. Proto začal chodit na výtvarku už ve svých šesti letech. Když přinesl domů kresby z "lidušky" za minulý rok, tak jsme docela koukali. Velice hezké obrázky. Poslala jsem je vyfocené pár kamarádkám a všechny se diví, jak mu to jde. Určitě bude chodit na výtvarku do té doby, dokud ho to bude bavit. Ale mě by zajímalo, co jeho kresby vypovídají o jeho talentu, zaměření pro další vzdělání atd.Je někde taková poradna, kde posoudí jeho výtvory? Vložila bych obrázek, ale jsem babi, která to moc neumí. Děkuji za rady.


avatar
Upozornění od sys ladinpraha 09. 11. 2013 11:48:56
Jak vložit obrázek. ... Použij tlačítko doplnit otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: babinka*
Datum: 09.11.13 12:16

Přidávám obrázky k mému dotazu. To maloval v šesti letech. Nikdo z rodiny kreslit neumí.

Od: ria®
Datum: 09.11.13 13:22
avatar

Má úžasnou fantazii, obrázky jsou pěkné, až si ještě více procvičí ruku a přesnost, nebudete se stačit divit :)..

Pak jsou dvě možnosti, buď ho to bude bavit natolik, že tomu podřídí všechno ostatní, půjde na umělecké školy a a bude z něho chudý umělec :)..

Anebo si to ponechá po celý život jako koníček, jako výhodu, představivost a talent se hodí např pro architekty atd... Ale i účetní si může po práci malovat.. :)..

Já taky krásně kreslila, na uměleckou školu jsem se dostala až na vejšku, doté doby jsem malovala jen jako koníček - a na VŠ -tím jak to bylo povinný mě to úplně přestalo bavit.. Teď se k tomu skoro ani nedostanu.. :)

Určitě talent podporujte, stejně to pak bude jen na něm :)..

Ohodnoceno: 2x
 
Od: babinka*
Datum: 09.11.13 16:09

Děkuji za odpověď, určitě ho nebudeme nikam tlačit. Je to tak jak píšete.

Od: pt®
Datum: 09.11.13 12:31
avatar

Naší vnučce je šest let a kreslí úplné abstrakce:

Ohodnoceno: 1x
 
Od: babinka*
Datum: 09.11.13 13:13

Děkuji za reakci. Mě u vnoučka zaráží tolik drobných detilů, např u jednoho obrázku domalovaný ptáček, had-kobra, atd. U toho červeného obrázku, to je peklo, tam také spousta drobností. Chtěla bych tomu více porozumět.

Od: pt®
Datum: 09.11.13 13:19
avatar

Babinko, ve své podstatě, je i ten obrázek pekla abstrakce. Je s podivem, kolik tam má chlapeček detailů . - pt

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.11.13 17:52
avatar

Babinko, jsem uč.ze školky na důchodu a kapičku se v tom vyznám. Musím vám říci, že obrázky, které jste sem dala, vypovídají o nesporném talentu. Od využití a rozvržení prostoru, barevného řešení, zručné ruky, nápaditosti, fantazie, cit pro realné vyjádření zobrazovaného, pro to všechno je jen jedno slovo: úžasné! A ten talent se prosadí, ikdyž by nebyl podporován. Ale bude, jak svědčí váš zájem. ;) Kapku vám závidím, můj vnouček kreslil černé sanitky snad do 7. roku. S druhým to je kapku lepší, ale na toho vašeho nemají ani omylem. :D

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.11.13 19:46
avatar

Nevím, ale když se na ty obrázky podívam jde znich strach... nevím proč... :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: babinka*
Datum: 09.11.13 19:55

Tak třeba ten obrázek pekla, to dostaly děti v "lidušce" jako zadání, to ho jen tak nenapadlo. Mě to připadá spíš jako velká fantazie. Ale strach, to se mi zdá silné slovo. I když jsme různí a i pocity máme různé. Děkuji za hodnocení.

Od: babinka*
Datum: 09.11.13 19:51

Pro takové, jako jste Vy, jsem hlavně psala ten dotaz, máte životní zkušenosti s dětmi. Děkuji za posouzení.

Datum: 09.11.13 20:06
avatar

Babko, mně se obrázky tazatelčina vnuka také velmi líbí, zvlášť mě zaujala barevnost, nádherné jasné a sladěné barvy.

Pobavila mě poznámka o Vašem vnoučkovi a vzpomněla jsem si, že můj syn, který se dnes víceméně živí jako ilustrátor a výtvarník, jako dítě (asi od 4 let věku) kreslil výhradně kostely, kříže, hroby, mrtvoly, pohřební průvody a rakve. Byli jhsme z toho všichni dost nervózní. Trvalo to asi taky tak do 7 let, pak se mu asi otevřely ve škole nové obzory a začal kreslit všechno.

doplněno 09.11.13 20:06:

Toto je reakce na babkuzov, ne na tazatelku babinku :D

Ohodnoceno: 0x
 
Od: milan1m*
Datum: 10.11.13 10:11
z těch obrázků jde opravdu strach,myslím že byste měla s vnouckem navštívit nějakého dobrého dětského psychologa
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.11.13 10:21
avatar

Strach? To určitě ne. Já v tom vidím nesporný talent, smysl pro detaily a dětskou fantazii. Jen víc a houšť.

Bábinko, máš moc šikovného vnoučka.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.11.13 10:57
avatar

Já se nemohu odtrhnout od té kozy. To jednoznačně hotová ilustrace do dětské knížky.

Chlapec je velmi talentovaný. V ZUŠ už to určitě poznali a jistě ho budou dále vést a podporovat.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.11.13 10:58
avatar

Zdravím, pracuji s dětmi a tato dílka čtyřletého dítěte jsou úžasná. Tolik detailů, propracované, to leckdy nesvedou ani děti na pravním stupni. Natož děti čtyřleté. Takže talent má a určitě ho rozvíjejte.

A strach z obrázků nejde určitě, jen lidé nejsou zvyklí, že čtyřleté dítě dokáže takto malovat. Takže nebojte:)

doplněno 11.11.13 13:35:

Ano, ano, moje chyba, omlouvám se. Je tam uvedeno "od čtyř let", tak jsem automaticky myslela, že jsou mu čtyři*zed*.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pt®
Datum: 11.11.13 11:48
avatar

Marti, "babinka" píše, že vnoučkovi je 7 roků, možná ses jen překlepla. - pt

Ohodnoceno: 0x
 
Od: milan1m*
Datum: 10.11.13 11:08
jak můžete soudit,že lidí nejsou zvyklí,kdo jste že se tak vyjadřujete,ty obrázky jsou obyčejné mazanice čtyřleteho děcka,kdo tvrdí opak není k tazatelce upřímný
doplněno 10.11.13 11:14: sedmiletého
avatar
Upozornění od sys ladinpraha 10. 11. 2013 11:14:36
!Pravidlo Z2: je zakázáno psát vulgárně, napadat, urážet uživatele, používat urážlivý nick.. ... Vlastní názor lze vyjádřit i vhodnějším způsobem.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: pepr®
Datum: 10.11.13 11:34
avatar

Jo, na první pohled to na mazanice vypadá. Taky mě to první napadlo.

Ovšem, když překonáte první dojem a podíváte se pořádně, tak zjistíte, že si klučina moc nerozumí s vodovkama, proto to vypadá jako ta mazanice, ovšem s tužkou mu to jde dobře.

Upřímě, vy byste dokázal nakreslit ptáka aspoň tak jako je na tom prvním obr. dole? Nebo tu kozu? Já teda ne. Ta koza vypadá jak ilustrace do knížky podle filmu Kozí přiběh.

doplněno 10.11.13 11:45:

milan1m: Na omalovánku mi to přijde dost neuměle nakreslené. (ale možné je, že to byl záměr kreslíře předlohy)

Ovšem všiměte si i na ostatních obrázcích, že zvířata mu jdou líp než lidi.

doplněno 10.11.13 11:47:

Buss: To je přesné *palec*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.11.13 19:30
avatar

MIlý "odborníku", přijďte se podívat do školky, jak maluje většina 4letých dětí. Jsou to první postavy s málo detaily, abstraktní tvary (tedy nic konkrétního), nic složitého.

Dětská mazanice vypadá opravdu jinak.

doplněno 11.11.13 13:36:

Bakazov, přesně tak*palec*

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 11.11.13 10:26
avatar

Ve čtyřech letech některé děti ještě kreslí hlavonožce. Buď něco šudlí v koutečku plochy nebo velikou hlavu přes celý výkres a pak jsou bezradné, že se jim tam nevejdou končetiny. Mají problém s držením tužky, s proporcemi, většinou kreslí jednpou barvou. Tou, kterou vzaly nejprve do ruky. Dost často neznají barvy. To mluvím o pastelkách. Se štětcem je to ještě mnohem horší. Stále hovoříme o mladším předškolním věku. ;)

doplněno 11.11.13 10:32:

Toto jsem si myslela, že je kresba téměř geniálního dítěte, protože nekreslí, jako jeho brácha, černé sanitky. Je řeč o stejně starém chlapci.

doplněno 11.11.13 10:33:

Vidíte ten rozdíl?

Ohodnoceno: 1x
 
Od: milan1m*
Datum: 10.11.13 11:39
ta koza to vypadá na omalovanku,si myslím,protože se od těch ostatních obrázků dost odlišuje
Ohodnoceno: 0x
 
Od: babinka*
Datum: 10.11.13 11:49

Ta koza není omalovánka, měl malovat něco podle předlohy. Tak si doma vzal plyšovou kozu a měl ji před sebou a tak ji maloval.

 

Datum: 11.11.13 10:38
avatar

v tom případě je od @milan1m vlastně vyznamenání... :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 10.11.13 11:45

Víte, toto je vysoce subjektivní, nelze to změřit, zvážit atd. Je přece známo, že spousta malířů byla hodnocena negativně a ejhle, oni se tím živili, někteří dostali uznání až po smrti. Já bych možná ani toto nenakreslil a dcery kreslit umí, nevím, že by někdo z předků něco nakreslil. Joo, strýc po sobě nechal obrázky, ale to není přímá linie a jeho otec též nic. Je fakt, že někteří malíři tak kreslí, je třeba se o malbu zajímat. Nech vystavuje kde se dá, zřiďte si web, posílejte do soutěží, časopisů..., zjistíte ohlas. Zde asi nejsou experti na malbu. A v čem se lidi shodnou?

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 11.11.13 10:52
avatar

Marc Chagall je jedním z nejuznávanějších malířů moderní doby. Malby vašeho vnuka mně jeho práce připomínají. Jestli vnouček vydrží, může z něho něco být. Chce to však stálé odborné vedení, do lidušky ho posílejte co nejdéle.

http://daevinadante.wordpress.com/tag/chagall/

Ohodnoceno: 0x
 
Od: babinka*
Datum: 11.11.13 12:30

Děkuji všem za reakce, na obrázky vnoučka. Čas ukáže.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.