Nejste přihlášen/a.
Pěkný den, milí rádcové,
stěhuju se do Prahy za přítelem, zatím jsem jen popojížděla v našem maloměstě, takže trasu mám už naučenou zpaměti, ale vzhledem k tomu, že jsem v podstatě ještě začátečník (řidičák budu mít teď teprve třetím rokem), tak mám obavy z Prahy, bez mučení se přiznám, že mi to někdy na křižovatce ve stresu chcípne (hlavně proto, že ve zmatku místo jedničky zařadím trojku) a tak... navíc nemám v autě odhad...mám Opel Vectra B
Z těch začátků mám hrůzu a příteli to říct nechci, aby mě neměl za úplné tydýt... co byste mi prosím poradili?
Těžko poradit. Chce to jezdit, jezdit a jezdit. Ze začátku si vybrat dobu mimo špičku, třeba pozdějc večer. Jediné v čem se jízda po Praze výrazně liší od menších měst jsou asi tramvaje. Na ty opravdu pozor, zvlášť při odbočování vlevo přes koleje. Uvědomit si včas, že je tramvaj o dost širší, než koleje a nechat jí dost místa. Dále to, žesouběžně jedoucí blikající tramvaj, odbočující vpravo a křižující Vám cestu, má přednost. A taky, že tramvaj nezastaví na fleku.
Nestyďte si na auto nalepit "Z". Pár řidičů Vámi sice bude lehce opovrhovat, ale přece jen zvýší pozornost a leccos prominou.
no tak pravda, učitel v autoškole nám povídal, že ti co se za volantem klepou, jezdí pomalu, na silnici zavazí, auto jim občas chcípne a sedět vedle nich je o nervy, takoví řidiči ve skutečnosti jezdí velmi bezpečně.
já jsem se jako řidič začátečník ocitl v dopravní špičce v Terstu. Víte jak vypadá dopravní špička v Terstu? Asi tak, jako nával cvoků, automobilové závody, dostihy a ragby dohromady. Kdo netroubí, není chlap, babky na mopedech jezdí po chodníku, cyklisti v protisměru, mezi auty kličkují motorky, změnu cesty z pruhu do pruhu si musíte vynutit, jinak nemáte šanci a tak dále.
Projel jsem bez úhony a bez šrámu. Takže buďte bez obav z cesty Prahou. Až se jednou ocitnete v Terstu, budete s láskou vzpomínat na ten slabý pražský dopravní čajíček.
Klid, zajet na nákup někde v okrajové části zvládnete a jezdit autem někam do centra, když auto k výkonu svojí práce nepotřebujete, nemá moc cenu. Kolony, není kde zaprakovat a když je, je to drahé. Kupte si Opencard a můžete jezdit za ani ne 5000Kč ročne jak je Vám libo. Rozhodně bych si nedávala na auto Z, protože nejenom že řidiči nebudou ohleduplnější, ale budou Vás školit.
takhle to zažilo x tisíc lidí. Důležité pravidlo je nestresovat se a nezmatkovat. Lepší pomalu a jistě než někam vlítnout. Pokud na vás někdo troubí ať pohnete (a můžu to být klidně i já ) tak se nenechte rozhodit. Časem se otrkáte. Chce to jen praxi.
Co se mi v Praze líbí je trpělivost při parkování. Stačí včas rozblikat auto a oni trpělivě čekají než zaparkujete i kdyby to relativně trvalo. To naopak v malém městě troubí, co zastavujete jak idiot, že se vedle vás neprotáhne a nemáš čas čekat než zaparkujete
Někdo je začátečník i po třech rocích od získání ŘP a někdo celý život.A ani dnes po 16 letech co mám řp,dvou nehodách (obě dle některých totálky-bez újmy na zdraví.) se citím být jen mírně pokročilejší záčátečník
Já s autem (na písta jsem měl před tím cca15 let ), hned v pá,když ve čtvr jsem udělal zkoušky 400km cesta pro děti z prázdnin po tankodromu zvaném D1. a půl roku na to do vesničky,než jsem se správně strefil,jel jsem 3x po Nuseláku!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.