Zrušení životního pojištění

Od: Datum: 15.10.13 14:38 odpovědí: 4 změna: 15.10.13 22:02

Dobrý den, měla bych jeden dotaz. Z internetu už jsem se dozvěděla, že dodanění životního pojištění opravdu udělat musím, ale mě trápí jiná věc. Pojistku jsem totiž zrušila už ke 30.9.2012, tzn. že jsem to dodanění měla udělat v letošním daňovém přiznání (za r.2012) a to jsem neudělala. Pojišťovák mne totiž přesvědčil, že to dělat nemusím a já se přesvědčit nechala. Teď bych to chtěla napravit (v daň. přiznání za rok 2013), ale mám strach, jestli nevadí, že to budu dodaňovat o rok později než jsem správně měla? Nemůžu z toho mít nějaké problémy? Do daňového přiznání sice budu psát jen čásku a ne roky za které to je, ale co když si daň.úřad dohledá, že jsem to zrušila dřív a budu z toho mít nějaký postih? Navíc si nejsem jistá kolikrát jsem si odpočet uplatňovala a které roky (bylo to ještě u min.zam-tele) Kde tyhle informace můžu získat? Předem moc děkuji za radu !


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: ron*
Datum: 15.10.13 17:51

Dobrý den.

Uhrazené pojistné, o které jste si v předchozích letech ponížila dańový základ si musíte dát za rok 2012 do příjmů. Udělejte si opravné daňové přiznání za rok 2012. Potvrzení o zdanitelných příjmech a potvrzení o výpočtu a vratce daně za předchozí zdanitelná období Vám vystaví zaměstnavatel (i bývalý). Stejně tak Vám potvrdí, v kterých letech a o kolik jste si dańový základ o zaplacené pojistné ponížila.

doplněno 15.10.13 18:58:

Roční zúčtování za rok 2012 bylo provedeno, proto je údaj o zdanitelných příjmech či vratce daně potřebný. Musíte do opravného daňového přiznání zdanitelné příjmy za rok 2012 zahrnout, stejně tak tam je třeba znovu zahrnout všechny odečitatelné položky (slevy na děti, úroky z úvěru na bydlení, darování krve...) a do příjmu dáte součtem částku uplatňovaného pojistného. Mzdová účetní Vám jistě pomůže nebo alespoň poradí. Doporučuji vyzvednout si na Finančním úřadu formulář pro daňové přiznání a za mzdovou účetní už jděte přímo s formulářem.

doplněno 15.10.13 19:00:

(opravné - po uplynutí lhůty dodatečné přiznání )

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kikina1
Datum: 15.10.13 18:47

Děkuji za odpověď. Dnes jsem si všechny potřebné informace dohledala ve svých zaprášených složkách. Teď už vím které roky a kolik jsem si uplatňovala. Takže myslíte, že teď stačí udělat opravné daňové přiznání a tam vypsat celkovou částku, kterou mám dodanit? A myslíte, že mi s tím pomůže moje mzdová účetní ve firmě? Nikdy jsem nic takového nedělala.

Jak píšete o potvrzeních zdanitelných příjmu, o potvrzení o výpočtu daně a o vratce daně... - to tam taky musím dokládat?

Všude jsem četla, že stačí jen doplnit do daňového přiznání souhrn všech mých odpočtů na dani a to stačí ...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kikina1
Datum: 15.10.13 18:53

Také si nejsem jistá zda ještě mohu vůbec použít opravné daňové přiznání, dočetla jsem se, že ho můžu podat nejpozději do 25 dnů po vypršení lhůty - což je první čtvrtletí roku. Pak jsou pokuty ! Jsem z toho zmatená...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.10.13 22:02
avatar

Jestli jste za rok 2012 podávala daňové přiznání, podáte nyní opravné. Pokud jste daňové přiznání nepodávala (požádala jste zaměstnavatele o provedení ročního zúčtování daně), podáte dodatečně pdaňové přiznání.

Opatřete si všechny podklady a potvrzení i od bývalých zaměstnavatelů a zajděte na FÚ - ne do podatelny, ale přímo k úřednici, ke které spadáte. Podle mých zkušeností bývají na FÚ vstřícní a s vyplněním Vám poradí/pomohou.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.