Nejste přihlášen/a.
pamatuju jednoho staršího pána, který zdravil: "Já vás zdravím!" Znělo to ještě více srdečně a zbavil se toho Ddddd na začátku. Prostě tím JÁ se rozjel a pak už to šlo. Třeba to pomůže.
nebo vůbec nějaké alternativy: "přeju dobrý den" apd. Záleží co je pro vás nejsnažší.
Možná, že to právě vám nebude nic platné, ale dcera měla s "D" na začátku věty jako mladší také problémy. Naučila se zdravit "hezký den", za nějaký čas z ní ostych spadl a problémy nemá.
Ahoj-
- jako mladá holka jsem se v amatérském loutkovém divadle v Praze seznámila s kamarádem, který dělal "mluviče" - a taky dobře hrál na kytaru a krásně zpíval - ale při normálním rozhovoru hodně koktal . - Mezi námi, kamarády, mu to žádný problém nedělalo - a při jeho sebevědomé povaze věřím, že ani v ostatním životě, kde jsem ho ovšem neznala.
Píšu to proto - že je to asi nějaký psychický blok, který by se měl dát dnes už snad nějak léčit - odstranit snad nějakým cvičením - zajděte na logopedii, nebo psychologii a dělejte s tím něco. Přeju hodně úspěchů a zdravím. Marcela.
doplněno 16.10.13 13:40:no a ještě - jako staré "holce" se mi občas taky podaří zakoktnout, když myslím rychleji - nežli mluvím - odbudu to vždy smíchem - a většinou řeknu - "tak ještě jednou" - a zopakuju větu. Všichni se zasmějeme - a nic se neděje. Marcela.
Ahoj. Když Vám nepůjde vyslovit "dobrý den" , tak co třeba se jen na lidi usmát a kývnout hlavou, nebo zvednout ruku na pozdrav?
Náhodou jsem sledovala tv kde mladík mluvil šíleně a zpíval jak pán Bůh, zkuste to dobrý den trošku zazpívat a třeba to půjde. Bydlí u nás v domě paní která mluví velice špatně, dřív jsem se divila proč zdraví všechny lidi AHOJ, pochopila jsem, že toto slovo ji nedělá problém a zvykla si, také jsem se naučila trpělivě vyčkat až řekne co chce a i když už vím konec té věty tak mlčím a nedoplńuju ji. Pokud nic z toho nepůjde tak už tu někdo napsal, zkuste se usmát a pokývnout hlavou, nebojte se oni si lidi zvyknou.