Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Platit nebo neplatit sociální?

Od: er* odpovědí: 4 změna:
Dobrý den, jsem OSVČ, nyní jsem si platil každý měsíc zálohu na sociální pojištění ve výši 1890 kč/měs. Od letošního školního roku navíc studuji VŠ (kombinovaná forma studia), proto jsem pátral na internetu jestli se pro mě v oblasti pojištění něco změnilo. Bohužel infarmace, které jsem našel byli různé a neúplné, proto jsem se obrátil přímo ČSSZ a zdravotní pojišťovnu. Zdravotní pojišťovna mi snižila cca 5x zálohy. Odpovědi z ČSSZ moc nerozumím. Odpověd viz. níže (citace): Po prostudování dostupných podkladů je Vaše činnost na živnostenský list při kombinovaném studiu na VŠ od 1.9.2013 považována za činnost vedlejší a od tohoto měsíce tedy nemáte povinnost platit zálohy na důchodové pojištění. Upozorňujeme, že platby jsou zálohové, pokud tedy za celý rok 2013 dosáhnete příjmu zakládajícího účast na pojištění, pojistné se doplácí jednorázově. Já z toho ale nepochopil zda dále platit nebo ne, protože jsem myslel, že mezi sociálním a důchodovým pojištěním je rozdíl, a že to jsou dva rozdílné produkty. Myslel jsem, že jako OSVČ je sociální povinné a důchodové je dobrovolné. Ale možná jsem si to spletl s nějakýým připojištěním. No moc se v tom nevyznám. Otázka tedy zní: Vyplývá z výše uvedené citace, že mám nyní do 15. dne zaplatit 1890 kč tak jako jsem tomu byl doteď zvyklí? Děkuji

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

pt®
hodnocení

1x

Formy Sociálního zabezpečení:
sociální dávky - pojistné plnění pro případ indispozice získat vlastní příjem z důvodu
nemoci: nemocenské dávky,
ztráty zaměstnání: podpora v nezaměstnanosti
stáří: starobní důchod
nedospělosti: dětské přídavky
sociální azyly pro případ ztráty domova a
sociální služby - pomoc postiženým lidem s tělesnou nebo duševní vadou.