Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Úmyslně nevyzvednutý balik

Od: honza17 odpovědí: 16 změna:

Dobrý den mám takový -doufám že mě někdo poradí-)Mám na poště balik jelikož jsem tu věc sehnal podstatně levnejí tak bych tento balík nechtěl vzít už dříve se mě stalo že jsem něco objednal ale nevzal to asi 2krát v životě ale ted mě s toho obchodu pišou že pokud se jim zboží vratí budou vymahat dopravně a poštovné a předají to agentuře tudiž bych se chtěl zptat jestli to je možné a jestli to vubec mohou?docela mě to překvapilo jiné obchody takové nejsou na email vubec nereagují a telefon jen zvoní tak bych prosím se chtěl zeptat jak dál postupovat Děkuji moc za všechny Rady Hezký den Honza

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar clayman

je přímo vaší povinností balík převzít a pak klidně ihned poslat zpět. Na to máte právo - do 14ti dnů odstoupit. Obchod má naopak plné právo po vás chtít poštovné popř balné, pokud ho účtují. Nikdo je nemůže nutit, aby posílali zboží na zdař bůh po celé ČR. Když by to takhle udělalo pár stovek lidí, tak by krachnuli. Myslím, že mají dost starostí s tím, že jim zboží přijde zpátky na sklad.

ANO, MUSÍTE ZAPLATIT POŠTOVNÉ.

doplněno 08.10.13 12:52:

tím, že nepřevezmete samozřejmě ušetříte své poštovné, což je výhodné. Jinak byste poštovné platil vlastně 2x.

petr123*

Nepřevzetí balíku je z právního hlediskla něco zcela jiného než převzetí a následné vrácení do 14 dnů.

.

Převzetím se dokončí obchod a ty od něj můžeš do 14 dnů odstoupit. Nepřevzetím obchod není dokončen takže 14 denní lhůta ani nezačne běžet - a prodejce má plné právo chtít uhradu nákladů. Seriozní obchody to ale neřeší, protože je jim jasné že hádat se s klientem kvůli stokoruně nemá smysl.

 

repkin*
hodnocení

1x

Sám píšete, že je to již poněkolikáte, co jste si balík ÚMYSLNĚ nevyzvedl. Ten dotyčný (je jedno jestli právnická nebo fyzická osoba) na to poštovné musí nějakou dobu pracovat (vydělávat), takže to poštovné zaplatí a Vy si balíček nevyzvednete, tak pokud to sháníte jinde, tak si to neobjednávejte. Je vidět, že jste ještě nevypělý a nerozumný jedinec, který evidentně nechce nést zodpovědnost za své činy. Bylo by Vám snad příjemnější, kdyby ten podnikatel přijel, rozbil Vám ústa a jel pryč? Třeba by jste si to potom pro příště rozmyslel. Dříve se říkalo, že s Vámi je radost nakupovat, ve Vašem případě to nejspíš bude naopak. Takže balík buďto převezměte nebo jim zaplaťte zbytečně promarněné poštovné a balné, popř. očekávejte psaní od advokáta, soudu či exekutora.

doplněno 08.10.13 14:08:

V životě by mne nenapadlo, když si něco objednám, tak to na poště poslat zpátky a ještě se rozčilovat, co si to ten zasilatel dovoluje mi vyhrožovat že mě dá k soudu. Naopak, jsem svéprávný a tak si před objednáním vše pečlivě zvážím. Už jsem taky kolikrát nakoupil dráž, díky své vlastní hlouposti. Navíc je úplná hloupost, že by admin něco dopisoval či přepisoval v původním příspěvku. Dále pak se nikde nepíše, že si to tazatel nechal poslad od ČEZu, který je obrovskou společností a se ztrátami skutečně počítá. Koukám, že jak tazatel, tak asi i někteří ostatní diskutující podnikání ohromě rozumí ... asi proto nepodnikají. Jak bylo psáno, když jste věděl, že to nechcete, neměl jste to objednávat nebo jste objednávku měl před odesláním zrušit. Ne nadarmo se říká dvakrát měř a jednou řež.

doplněno 08.10.13 14:10:

Jinak jestli se nepletu, tak zakoupením předmětu se souhlasí s obchodními podmínkami, tím je uzavřena kupní smlouva a vznikají tak práva a povinnosti oboum stranám dle dohodnutých podmínek, popř. dle občanského zákoníku. Navíc většinou potvrzení objednávky chodí na email. Dneska už navíc s PC umí kde kdo a tak není zas takovým problémem podívat se přes IP objednávajícího, že je to ten samý, který píše email, že si nic neobjednal. Lidé již dneska nejsou zas tak hloupí, jak si o nich mnozí ostatní myslí.

 

buss
hodnocení

0x

No a proč by měli prodělat? Vy jste si něco objednal, hradíte i poštovné není-li dohoduto jinak. No tak to neberte a čekejte, jak se to vyvrbí.
Vy byste něco takového akceptoval a byl škodný?

 

petr123*
hodnocení

0x

Nepřevzít balík je neslušné, pokud jste o zboží neměl zájem tak jste jim to měl říct a objednávku stornovat. A už vůbec není v pořádku dělat to opakovaně! Prostě jednou něco objednám a už neřeším jestli to mají někde jinde o pětikačku levněji - pokud si nejsem jistý tak prostě neobjednávám.

.

Teoreticky po vás náklady skutečně mohou požadovat (pokud to mají uvedené v obchodních podmínkách), nicméně z principu je těžko dokázatelné že jste to skutečně objednal vy a ne někdo jiný kdo se za vás vydával.

.

Mimochodem, právě díky tomu že hledáte ten absolitně nejlevněší eshop teď máte podobné problémy. Normální slušný obchodník podobné "pokuty" neřeší.

 

radil*
hodnocení

0x

Ano, naštěstí na takové vychytrálky zákon pamatuje a oni mají právo po tobě vymáhat poštovné a balné. Sice to bude pakatel, ale pokud to ve finále předají agentuře, může se ti to vyšplhat na pár stovek ne-li tisíců.

 

tatrman
hodnocení

0x

Pokud jste si objednával přes net, jak oni prokážou, že jste to byl vy? Do toho nikdo rozumný nepůjde. Prostě jim napište co to melou a posílají, že si asi někdo udělal srandu. A příště si už dejte pozor. Tyhle společnosti mají velké zisky a s občasnou ztrátou se počítá.

honza17
hodnocení

tak za prve ja nepsal umyslně to asi admin ja napsal nevyzvednutý balik a admin to poslal jinam a opravil tudiž to nemá bejt umyslně za druhe za život jsem nevzal 2baličky a to jednou pred 4lety a ted zajimalo by mě když jste tak chytří jestli vy berete všechny baliky a vubec nevíte jak to je tak nechapu když jsem chtěl poradit někoho pomalu uražíte a nadávate asi tu jen čekate na to abyste mohli všem chytře odpovedet-)a že je něco neslušně neslušně jsou vaše odpovedi . Ja se slušné ptal tak slušně odpovím ne že ja něco dělal za posledních deset let jsem nevzal jeden baliček a hned jsem pomalu gauner jo to je odraz anonymu a kecalku na netu. Každej je chytrej jak prdel-)jako kdyby se nikdy nestalo že někdo nevzal jeden balik . Tady je to samej buh a chytrolín-)

martinaa*

Tak e podívejte, Honzo. Admin změnil popis otázky na "ÚMYSLNĚ", protože to úmyslné je. Nebo snad necháváte balíček na poště omylem? Haha. A sám píšete, že to není poprvé, tudíž se nedivte, že Vás máme za tak trochu vychcánka.

A pokud se zajímáte o to, zda jsem takto úmyslně něky nepřevzala balíček, tak osobně opravdu ne. A to dost posílám a dost přijímám. Pokud si něco objednám, vzniká tím závazná smlouva, tudíž jsem povinná balíček i převzít. Prodejce vůbec nezajímá, že jste to někdo sehnal levněji, to je mu absolutně šumák. Navíc, pokud si balík nepřevezmete, platí obchod poštovné i k Vám, i zpět. Jak by se Vám líbilo, kdyby s Vámi někdo takto jednal? Asi moc ne, že.

Jo, a odpověď na otázku je ano, vymáhat to mohou. Mají adresu, mají určitě potvrzující mail, že jste si objednal tohle a tamto. To je takový bič na podobné ..., co si objednají a pak už nemají zájem.

carlvon

Koukám že jste pěknej... takže moje odpověď neplatí. Ta je jen pro slušné lidi. Vás si lehko najdou a budete platit i s vymáhacímy poplatky /popř. exekuce/.

 

hodnocení

0x
avatar jethro

Běžný rozumný e-shop má cca 5% nevyzvednutých zásilek, které má zakalkulované v nákladech a tudíš je neřeší.

Pokud si nějaký prodejce vyskakuje kvůli nepřevzaté zásilce, tak to znamená že a) má těch nepřevzatých neúměrně mnoho (a pak se nabízí otázka proč asi?) nebo b) má tak málo zakázek, že i těch pár vratek mu nabourává cashflow (a pak se opět nabízí otázka proč asi?). A když jsme u toho pokládání otázek: pokud vám shop napíše něco takového, nakoupíte tam znovu? A co ten shop poškodí víc: odepsané poštovné nebo ztráta dalších zakázek?

Tím nechci říct, že nepřevzetí zásilky je v pořádku - jen mi reakce shopu nepřipadá adekvátní.

 

postovnipanacek
hodnocení

0x

Jak vidíš Honzo, pokládat zde takovou otázku nebylo nejvhodnější, zdejší skupinka moralistů a poctivých lidiček tě tu rozmetou.

Ale v zásadě máš dvě možnosti, buď převzít a vrátit, nebo nic nepřebírat (nemůžeš přeci za to, že jsi onemocněl, ztratil lísteček, atd.). Jestli je to na dobírku tak OK, jestli placeno předem tak jedině převzít a vrátit. Agentuře nic předávat nebudou, to by neustáli.

GL

 

martinaa*

Ok, tak se budeme jako vyčůránkové chovat všichni. Vlastně proč ne... dnes je opravdu poctivý člověk za debila.

Pak vyvstává otázka zda jsou to "trapní moralisti" anebo jen nepatří k odpadovémuplebsu společnosti jako takové...

On člověk který dělá něco "zadarmo" pak nerad vidí úmyslné okrádání jiného který chce žít...

Jinak co se dotazu týče, pokud je možnost exekuce tak bych raději poštovné cvaknul, platí jedno - zaplacením exekuce to nekončí..

 

humbucker*
hodnocení

0x

Ahoj. Já jsem své starší sousedce vytelefonoval novou nabíječku k telefonu UFON a potom jsem se na ni (na sousedku ne!) podíval a zjistil jsem, že se dá docela jednoduše opravit. Volal jsem hned po té té operátorce pro zrušení zaslání toho dílu a ta mi řekla, že to už předala nějakým PéPeLákům k přepravě. Na prosbu o to zrušení dodávky mi řekla, že to už nejde, ale že je možné to jen od řidiče bez udání důvodů nepřevzít. Bez problémů. Tu dodanou věc si ale stejně pán domu do zásoby převzal. Asi to každý podnik řeší jinak, po svém. Jak je to pro koho dobře, nebo špatně? To je otázka.

 

life007*
hodnocení

0x

Dobrý den,

odpovím Vám otázkou. Jak by se Vám líbilo, kdyby si někdo úmyslně nevyzvedl balíček zaslaný Vaší osobou a Vy jste musel zaplatit poštovné za někoho jiného?

Mimochodem, "tu věc" můžete vyzvednout, a pak zkusit obratem prodat. Za blbost se platí a nepřijde mi fér dělat mrtvého brouka jen kvůli tomu, že jste to samé zboží sehnal podstatně levněji...

doplněno 09.10.13 13:31:

Mimochodem, z toho pak vznikají situace, kdy už spousta e-shopů upouští od posílání na dobírku a chtějí peníze předem na účet nebo alespoň zálohu (právě kvůli poštovnému).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]