Dálkové studium x Úřad práce x Sociální,zdrav

Od: Datum: 04.10.13 00:17 odpovědí: 2 změna: 04.10.13 12:17

Dobrý den,

jsem studentka dálkového studia, tudiz podle informaci ktere jsem vycetla na internetu za me do 26 let plati socialni a zdravotni stat. Mam dalkove studium 1x tydne, tim padem jsem uvazovala se prihlasit na Urad prace za cilem udelani nejakych rekvalifikacnich kurzu ci vyhledani prace pri dalkovem studiu... chci se zeptat, pokud se prihlasim na urad prace za ucelem rekvalifikacnich kurzu, meni se neco s placenim pojistneho (zdravotni,socialni)? Bude ho nadale platit za mne stat, dokud studuji?

Dekuji

Seznam odpovědí:

moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

Odpovědi na otázku:
Datum: 04.10.13 01:42

Registrace na ÚP má smysl pouze pro uchazeče o zaměstnání. Rekvalifikace ÚP nabízí dlouhodobě nezaměstnatelným uchazečům (nejdříve po 3, spíš ale více měsících evidence).

Pochybuji, že by Vám ÚP v době Vašeho studia nabídl nebo umožnil nějakou rekvalifikaci. Zkusit to však můžete.

Stát hradí zdravotní pojištění za všechny uchazeče i v době rekvalifikace. Sociální pojištění nehradí za nikoho - ani za studenty ani za uchazeče.

Sociální pojištění je povinné pouze pro zaměstnance a pro OSVČ. Jinak se k sociálnímu pojištění nikdo přihlásit nemůže.

Za tuto dobu tedy nebudete nic dlužit, ale nepojištěná doba se nezapočte do odpracovaných let. Ledaže byste se přihlásila a sama si hradila dobrovolné důchodové pojištění.

Ohodnoceno: 0x

Od: pt®
Datum: 04.10.13 12:17